recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjtalere til nybyg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjtalere til nybyg

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville i stedet vælge at placere surround højttalerne i siden.
Mine oplevelser med loftplacerede surroundhøjttalere er rigtig dårlig og lagt fra optimal.

- IMAGE -
 


Rigtigt godt forslag! Det havde jeg ikke tænkt på.
Jeg havde gået og overvejet, hvor klodset det ville blive at have GS10'erne over sofaen som baghøjtalere. Men det er da meget smartere at have dem siddende derude i sidderne.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 22:03

 Det med den ekstra væg er næsten 100 i kommer til at fortryde. I skulle i stedet få limet en ekstra blok på bagsiden af væggen, ja eller to så i har henholdsvis 200mm eller 300mm dybde at gøre godt med. Den smule isolering der bliver erstattet af multiblok har intet praktisk at sige i forhold til isoleringsevne.

Har du overvejet Dali, og hvis montering af højttalere og udstyr de bliver spillet på er ligesom HFK i Aalborg kan det slet ikke bruges som retvisende for lyden.
 
Sidst men ikke mindst når vi er ved lyde så har u2pia ret. Den placering af VP er bestemt ikke optimal medmindre den væg og ikke mindst gulvet bliver lyddæmpet samt brudt 100% efter bogen. Har selv en varmepumpe som var så tavs i starten, men efter allerede et halvt år "larmede" den voldsomt meget mere end fra ny.


Redigeret af Denraretiger - 09-Juni-2014 kl. 22:04
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

 Det med den ekstra væg er næsten 100 i kommer til at fortryde. I skulle i stedet få limet en ekstra blok på bagsiden af væggen, ja eller to så i har henholdsvis 200mm eller 300mm dybde at gøre godt med. Den smule isolering der bliver erstattet af multiblok har intet praktisk at sige i forhold til isoleringsevne.

 

Jeg forstår, hvor du vil hen - godt tænkt!
Men da vi skal bygge efter BR2020, tvivler jeg på byggefirmaet har lyst til at "eksperimentere" med den slags løsninger.

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Har du overvejet Dali, og hvis montering af højttalere og udstyr de bliver spillet på er ligesom HFK i Aalborg kan det slet ikke bruges som retvisende for lyden.
 


Ikke videre, men jeg har nu også besluttet mig for at beholde GS60'erne for nu, så ingen nye højttalere i denne omgang.

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:


Sidst men ikke mindst når vi er ved lyde så har u2pia ret. Den placering af VP er bestemt ikke optimal medmindre den væg og ikke mindst gulvet bliver lyddæmpet samt brudt 100% efter bogen. Har selv en varmepumpe som var så tavs i starten, men efter allerede et halvt år "larmede" den voldsomt meget mere end fra ny.


Tak for input. Jeg tager det op med byggefirmaet og ser, hvad de siger.
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 18:40
Har selv for 7 år siden gjort det samme - dog i Cellblokke på 350mm så der var god plads til indbygning. Som i min signatur, valgte jeg Monitor Audio Silver RS og de gør det ok. I dag er jeg lidt ked af at de er bygget ind, da vi med 3 unger aldrig bruger surround setup om så der ville jeg gerne bare kunne pakke det ned og få et endnu mere clean setup med TV og mine gode trådløse Senneheiser RS170 der bruges hver aften.

Så mit råd er tænk det igennem en ekstra gang og alternativ overvej noget ala Montana løsningen eller noget lignende.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Har selv for 7 år siden gjort det samme - dog i Cellblokke på 350mm så der var god plads til indbygning. Som i min signatur, valgte jeg Monitor Audio Silver RS og de gør det ok. I dag er jeg lidt ked af at de er bygget ind, da vi med 3 unger aldrig bruger surround setup om så der ville jeg gerne bare kunne pakke det ned og få et endnu mere clean setup med TV og mine gode trådløse Senneheiser RS170 der bruges hver aften.

Så mit råd er tænk det igennem en ekstra gang og alternativ overvej noget ala Montana løsningen eller noget lignende.


Super med nogle praktiske erfaringer.
Jeg overvejer stadig, hvor meget af teknikken, der skal være i stuen, eller om jeg skal flytte receiver m.m. til teknikrummet, som var min oprindelige tanke.
Hvis det bliver i stuen, har jeg kikket på Clics møbler, så kan jeg i hvert fald have centeren liggende inde i møblet sammen med reciever m.m.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu