recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjtalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indbygningshøjtalere
    Sendt: 05-Juli-2013 kl. 08:25
Hej Recordere.dk,

Jeg overvejer at udskifte mine almindelige gulvhøjtalere med indbygnings højtalere istedet, da placeringen af gulvhøjtalerne er ikke ret optimal grundet terrasse og køkkendør.  

Mit nuværende setup er:

+ Yamaha center og sub.

Til at starte med vil det kun være de 2 fronter jeg vil udskifte, da NS-333'erne jo "bare" hænger på væggen. Men skal naturligvis udskiftes senere. Setuppet bliver drevet af en ældre Yamaha receiver http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v565_black__u/?mode=model

Har kigget på lidt alternativer:

Kravene er ikke vildt store, bliver primært brugt til film/serier - men da vi bor i et dobbelthus, skal vi "passe på" naboerne også Wink + stuen er ikke ret stor, så lyden skal "dække" omkring 20kvm + der er tale om et almindeligt gipsloft.

Nogen der har erfaringer med nogle af de nævnte? 

På forhånd tak
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 09:45
Hvad med et sæt KEF T205 istedet?

De kan varme anbefales - det er dog ikke indbygning, men de er kun ca 3-4 cm dybe...

Synes de spiller rigtig godt - var selv ved at overveje indbygning... Men det blev for bøvlet

Har fræset samtlige kabler ind i væggene og reciever osv. står i skab gemt af vejen = meget "smalt" setup med høj WAF Clap
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 10:07
Problemet er at væggen fjernsynet sidder på kun er 150cm - og fjernsynet fylder HELE væggen. Derfor skal højtalerne enten være i loftet, eller sidde på de 25-30cm væg der er fra loft til det øverste af dørene. 

Og så synes jeg bare højtalere i loftet har højere WAF Wink

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2013 kl. 10:32
Tjek biotråden Fausings Setup på side 3 i forum min hjemmebio. Ca side 48 laver han lofthøjttalere
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 10:11
Har skrevet en PM til Fausing :) Ingen andre med forslag eller erfaring med indbygningshøjtalere? 
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 10:54
Har du set på Cornered højttalere. Nemme at montere og flytte igen.
Bruger selv nogle af de mindre til side og bag med stor succes.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 11:25
Var helt sikkert også en mulighed, ved du tilfældigvis om de også kan hænge vandret? Pladsen er nemlig ikke til at de kan hænge lodret. 
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 13:15
Ja, mine sidehøjttalere hænger vandret i vinklen mellem loft og væg og baght. hænger vandret frit på loftet.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 13:18
Skyggelisten langs loftet er så erstattet med en 20x20 ledningskanal, så der ikke er synlige ledninger.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 11:19
Jeg har heldigvis mulighed for at trække ledningen op på loftet, og direkte ned til receiveren skjult Wink

Hvilken model har du? Mht prisen er det C4 der tiltrækker mig mest, og på sigt vælge C3 som baghøjtalere. 

Er STOR fan af dette alternativ, håber ikke lyden kommer alt for langt væk fra mit nuværende setup. 
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 18:51
Jeg har C4 som surround og C3 som surround bag (jeg kører 9.1).
C4 lyder MEGET mere fyldig end C3, hvilket Audyssey da også bekræfter ved at dele ved 60 Hz mod C4 og 120 hz mod C3. Dog viser det også, at du er bedst tjent med også at anvende en subwoofer sammen med C4.
C5 er kun marginalt dyrere men har en større bas, så den formentlig kan blende bedre med en subwoofer, så det ville være mit valg til fronter.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 22:58
Nu er jeg vist nået frem til at valget skal være en af disse 2:

Hvilken af disse er bedst? Hælder umiddelbart mest til Dali højtalerne, men ved ikke om de er OK til fronthøjtalere? 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu