|
Indbygningshøjttalere i skrålofter 5.1 / 7.1? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dan Nielsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2020 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-September-2020 kl. 12:40 |
Jeg er ved at bygge hus og ønsker at indrette med biograflyd
5.1 eller måske 7.1 men har brug for hjælp til løsning af højtaler placering.
Jeg har fundet en løsning til at montere front og center højttalere ved skærm men er udfordret med baghøjttalere. Udfordringen er at der er skrålofter (se tegning). Hvis jeg
monterer i loftet, vil venstre baghøjttalere blive placeret ca. 85 cm højere
end højre, samtidig med at den er monteret i et 15 grader loft, så jeg
forestiller mig højtaleren, skal kunne vinkles meget for at få samme grader mod
lytteposition som højre bag-højttaler.? Sofaen er placeret ca. 120cm fra bagvæggen som er et glasparti, men jeg har mulighed for at montere højtalere over galspartiet, men det er en ydervæg, så tror det er svært med indbygningshøjttalere desværre. Hvad vil i anbefale Lofthøjttalere (Indbygning) eller væghøjttalere (i kabinet)? Hvordan vil i placere højtalere… Hvis lofthøjttalere hvor
mange cm fra bagvæg. Hvis jeg også vil have Atmos hvor langt skal de så fra
bagvæg? Hvilke højttalere vil i anbefale til projektet? Kan ikke finde ud af hvordan man ligger billeder op herinde til sit opslag desværre. http://gofile.me/6GnHK/A5MpwtbTK Redigeret af Dan Nielsen - 06-September-2020 kl. 12:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |