recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indeksere rippet cd er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

indeksere rippet cd er

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: indeksere rippet cd er
    Sendt: 14-Januar-2023 kl. 08:51
Hvordan ville i indeksere rippet cd er ?

Mappe i alfabetisk orden med kunstner ?

A   ABBA  osv 
B   Boney M osv

eller ville i bare have dem i en bunke ?

Og hvad er bedste program pt  til FLAC filer
Som kan snuppe det meste. titler og evt cover

Skal bruges via Sonos


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2023 kl. 09:01
Jeg har dem liggende i kunster - album

Jeg har altid brugt https://www.exactaudiocopy.de/ 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2023 kl. 10:34
Sonos er som sådan ligeglad med mapper - den bruger metadataen istedet. 

Det er nogle år siden jeg rippede cd’er, men da jeg gjorde det, brugte jeg også EAC som PerW anbefaler. Virker fint, og du kan koble det op på en metadata database, der importerer kunstner, titlel, album osv. det er dog en god ide at tjekke metadata når du har importeret, da der kan være fejl i 

Edit - du kan også importere album covers gennem EAC.
Vedr mappestruktur er PerWs forslag det rigtige. Det er ret overskueligt, også selvom du har mange cd’er


Redigeret af moremusic - 14-Januar-2023 kl. 10:37
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2023 kl. 14:04
Jeg har altid brugt DBPowerAmp CD Ripper, men vil tro EAC er lige så fint.

Mht. struktur, så har min ændret sig mange gange ud fra erfaring.
Nu er jeg nået frem til:

Kunstner/Album (årstal)/xx. Titel.filtype
Plus, i hver album folder er der et "folder.jpg" billede, på 1000x1000 pixels af coveret.
Multidisk albums er navngivet lidt anderledes, nemlig "Album (Årstal), disc x"

Jeg er blevet super glad for at have album årstal på, for det spørgsmål kommer op så ofte.
Nogen gange vil jeg f.eks. også gerne høre alle albums med Simply Red, i kronologisk orden.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 16:28
Jeg har dem liggende efter kunster
Rippet med iTunes
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 12:16
Jeg har mappe med kunstner, og i denne mappe albums. Gøres let med DBpowerAmp.

Har rippet alle mine til WAV. Og det har fungeret super. Har dem alle til at ligge på Synology, og tilgår vha. Synology`s app. Og bruger Apple Airport Express på nær i stuen hvor der skal lyttes lidt mere seriøst har jeg pt. Yamaha streamer
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 14:47
Tak for jeres svar. 

Går videre med opgaven. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 20:29
Jeg startede også med at smide mine cd'er over i flac-format for 16-17 år siden og gør det stadig den dag i dag :-) Jeg har også brugt DBpowerAmp, EAC og hvad de ellers hedder. Pt er jeg landet med MusicBee (https://www.getmusicbee.com/) og ind i mellem MP3Tag (https://www.mp3tag.de/en/). Ser ingen grund til at skifte væk fra de programmer.
Mht. organisering, så har jeg:
./FLAC/Albums/Artist Name/Album Name/01. Track Name.flac
blandede albums ligger under Various Artists og så har jeg også en mappe til klassisk musik, en til enkelt-numre osv.
MusicBee kan også transcode, hvis du pludselig får behov for at have musikken i et andet format (eks. hvis du skal have 30-40 albums konverteret til mp3-format for at have dem med på et device uden vildt meget lagerplads)
Ingen grund til at bruge wave-format til noget som helst - det er spild af plads og tagging-muligheder - og fylder mere på netværket uanset om de overføres over kabel eller trådløst.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 07:57
tipsen.

Kan musicbee også transkode flere numre ad gangen - altså på samme tid.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 09:09
Hvis der er Mac-brugere, der læser med, så kig på X Lossless Decoder:


Jeg bruger den selv, og den er hurtig og robust. Da jeg rippede mine cd’er brugte jeg Windows, og rippede til FLAC med EAC. Da jeg skiftede til Mac, fandt jeg ud af at det var nemmere at organisere musikken i iTunes, og derfor konverterede jeg det hele fra FLAC til ALAC med XLD. Jeg ripper med XLD eller iTunes, afhængig af hvilken der kender sangtitlerne.
Venlig hilsen
KB
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

tipsen.

Kan musicbee også transkode flere numre ad gangen - altså på samme tid.


Tricky spørgsmål :-) Du kan nemt sætte flere filer, mapper osv i gang med at transcode - og så kører det bare derudaf - men filerne behandles én efter én så vidt jeg husker - men du sætter det bare i gang og så passer det sig selv - det er nok dét du mener/efterspørger.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

tipsen.

Kan musicbee også transkode flere numre ad gangen - altså på samme tid.


Tricky spørgsmål :-) Du kan nemt sætte flere filer, mapper osv i gang med at transcode - og så kører det bare derudaf - men filerne behandles én efter én så vidt jeg husker - men du sætter det bare i gang og så passer det sig selv - det er nok dét du mener/efterspørger.

Det betyder at f.eks. DB-Poweramp er VÆSENTLIG hurtigere, til at transkode. Jeg har en gang prøvet at transkode 1000 albums = tager mange timer.
DB-Poweramp bruger core-threading. D.v.s. den kan transkode en sang pr. CPU-core. Har CPU'er også hyperthreading, fordobles antallet af samtidige transkodninger. Da min CPU er en 6-core med hyperthreading, betyder det at den kan transkode 12 numre ad gangen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu