recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indeksere rippet cd er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

indeksere rippet cd er

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2023 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

tipsen.

Kan musicbee også transkode flere numre ad gangen - altså på samme tid.


Tricky spørgsmål :-) Du kan nemt sætte flere filer, mapper osv i gang med at transcode - og så kører det bare derudaf - men filerne behandles én efter én så vidt jeg husker - men du sætter det bare i gang og så passer det sig selv - det er nok dét du mener/efterspørger.


Det betyder at f.eks. DB-Poweramp er VÆSENTLIG hurtigere, til at transkode. Jeg har en gang prøvet at transkode 1000 albums = tager mange timer.
DB-Poweramp bruger core-threading. D.v.s. den kan transkode en sang pr. CPU-core. Har CPU'er også hyperthreading, fordobles antallet af samtidige transkodninger. Da min CPU er en 6-core med hyperthreading, betyder det at den kan transkode 12 numre ad gangen.

Så blev jeg jo nødt til at teste det. MusicBee benytter også alle cpu'ens tråde (8 her hos mig) - en fil pr core - det tog ikke mange sekunder at konvertere U2's Rattle and Hum album på en 7-8 år gammel cpu her.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2023 kl. 04:00
Jeg benytter MediaMonkey, jeg købte en Lifetime licens tilbage ved version 2 eller 3 for mange år siden, da den var væsentligt billigere, så jeg kan desværre ikke huske hvilke begrænsninger gratis versionen har. Programmet har så mange funktioner at det godt kan virke bloated og forvirrende, men det går ret hurtigt at lære de væsentligste funktioner at kende, som man ofte bruger.

MediaMonkey kan hente de rette tags, når man ripper, pakker og/eller konverterer, samt oprette en folder-/biblioteks-struktur ud fra mp3 tags. Faktisk kan man automatisere hele processen, så alt får rette navn og havner på rette placering.
Den kan også fungere som medieserver.

Jeg har valgt at følge den struktur og navnekonvention som Plex foreslår, med nogle modifikationer til biblioteksstrukturen, da jeg i forvejen benytter Plex.
Jeg har inddelt i et par hovedbiblioteker for lossy og lossless. Underbibliotekerne er så Kunstnernavne, dog har jeg separeret Klassisk, soundtrack og kompilationer ud i egne underbiblioteker, så det bliver:

\Lossless\1 Compilations\Gerry Goffin and Carole King Song Collection 1961-1967 (2007)\01  Tokens, The - He's In Town.flac

\Lossless\Daine Lakaien\Deine Lakaien (2010) - Indicator\CD1\Deine Lakaien - Indicator (2010) - 01. One Night

Årsagen til at jeg har navnet med kunstner så mange gange, er at jeg ofte har brug for at kopiere musik til eksterne diske, SD-kort eller USB-pind. Plex og MediaMonkey kan fint klare sig med mp3tags, ligesom de fleste afspillere i dag, der kan dog være et problem med ældre bilradioer som benytter USB eller SD-kort.

Jeg placerer udgivelsesåret lige efter kunstnernavnet, for at få dem sorteret i udgivelsesorden, når jeg benytter filbrowseren.

Filformatet er flac til lossless og ogg og mp3 for det lossy.

NB. Det er mit indtryk at alle moderne afspillere som kan kippe og konvertere, formår at gøre dette multi-threated.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2023 kl. 10:53
ASKF: MediaMonkey brugte jeg også inden jeg skiftede til MusicBee - de minder meget om hinanden. Tror jeg skiftede pga begrænsningerne i gratis-versionen. Så fik jeg det hele (gratis) med MusicBee i stedet :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu