recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Inden jeg bestiller - kommentar ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInden jeg bestiller - kommentar ønskes

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 16:47

Oprindeligt skrevet af Teglhus Teglhus skrev:

Det er rigtig jeg sikkert kan klarer mig med en mindre strømforsyning. Men det betyder ikke den store forskel på 300.- om det er den ene eller anden strømforsyning. Med den valgte strømforsygning er der stadig god mulighed for at udbygge med mere hardware senere uden det ekstra belaster.

Er det Gigabyte GA-MA78GM-S2H, AM2+ Socket egentligt ATX bundkort?

ja den kan udbygges, men få brug for en 520W får den aldrig  også skrev du den var støjsvag, 19-35db, 19 db er støjsvag, 35DB er ikke, ikke engang tæt på..

det er et MicroATX bundkort.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 17:09
Den strømforsyning, han har valgt, ligger højt på SPCR's liste over støjsvage strømforyninger, så det kan vist ikke gøres meget bedre, når han er tilfreds med prisen:

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

ja den kan udbygges, men få brug for en 520W får den aldrig  også skrev du den var støjsvag, 19-35db, 19 db er støjsvag, 35DB er ikke, ikke engang tæt på..

dBA fra PSU blæseren afhænger af voltreguleringen, som tilpasses varmeudviklingen, der igen afhænger af belastningen (hvor mange W bruges) samt af temperaturen på den luft som suges ind.

Gode PSUer holder sig normalt i den lave ende <22-23 dBA indtil cirka 50% belastning (NB: afhængig af temperaturen i kabinettet!!), hvorefter blæserhastigheden begynder at stige. Ved den lave belastning vil harddisken formentlig larme mere end PSU blæseren, så med en 3.5" harddisk ville jeg ikke interessere mig voldsomt for om det er 19 dBA eller 22 dBA.

Man skal ikke købe en PSU som belastes fuldt ud hele tiden -- jeg ville personligt købe den så stor at jeg holder mig inden for 50% belastning 99% af tiden. Hellere overdimensionere end underdimensionere (den bruger jo ikke 600W bare fordi den er rated til 600W). Den eneste ulempe ved mange W, udover (mer)prisen for PSUen, er at AC-DC tabet kan være lidt større ved lave belastninger. Her kan en PSU med 300W være bedre end en med 600W, men ikke nødvendigvis, og vi taler typisk om en forskel på maksimalt 5W (peanuts). De nye Enermax Modu82+ ser ud til at være meget effektive, både ved lave eller høje belastninger.

Redigeret af JesperLund - 22-Marts-2008 kl. 17:31
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Den strømforsyning, han har valgt, ligger højt på SPCR's liste over støjsvage strømforyninger, så det kan vist ikke gøres meget bedre, når han er tilfreds med prisen:

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

Enig. Jeg tror dog at denne PSU ville være den optimale til OPs behov på grund af strømbesparelsen, men jeg kunne ikke finde nogle EU forhandlere da jeg Google'de i går aftes. Egen import fra USA kan være lidt besværlig.

De nye Enermax Modu82+ ser også meget lovende ud. 525W modellen er i samme prisklasse som den OP har valgt (kan kun fåes i Tyskland p.t.).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Teglhus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 03:52

Vil det så sige at det ikke passer i det ATX kabinet jeg har valgt, eller fylder det bare mindre?

Er der ellers nogle kommentarer til det setup jeg har valgt, ud over lidt uenighed omkring hvilken PSU der skal i?
| Teglhus |
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 03:59
Oprindeligt skrevet af Teglhus Teglhus skrev:

Vil det så sige at det ikke passer i det ATX kabinet jeg har valgt, eller fylder det bare mindre?

Er der ellers nogle kommentarer til det setup jeg har valgt, ud over lidt uenighed omkring hvilken PSU der skal i?

jeg har ikke kigget på dit kabinet, men kan det tage en ATX PSU, skal den nok kunne være der, efter at have læst de andres kommentare må jeg sige at selvom den måske koster mere en nødvendigt, er den sikkert ganske glimrende til formålet..

dit setup ser fint ud fra min synsvinkel

Redigeret af Pizzabager - 23-Marts-2008 kl. 04:00
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu