recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indhold fra NAS til bluray-afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indhold fra NAS til bluray-afspiller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indhold fra NAS til bluray-afspiller
    Sendt: 22-Juni-2012 kl. 20:46
Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en Synology DS 409+ NAS hvorpå jeg har rippet en masse af mine film over til. Indtil videre har jeg kun brugt den som ekstern harddisk for min computer, hvorfra jeg afspiller filmene.
Mit spørgsmål går på om der er nogle bluray-afspillere som kan afspille mine filer gemt på NAS via mit hjemmenetværk.
Filerne er gemt i .mkv containeren, men består af AVCHD-video, DTS-HD MA lyd, samt X264-video og DTS lyd.
Jeg har kigget på Pioneers nye bluray-afspillere (BDP-150 og BDP-450) og har da fundet ud af at de kan afspille filer over DLNA 1.5, men de er ikke synderligt specifikke omkring hvilke formater.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 20:48
Som bonus spørgsmål:
Kan de medtage undertekster jeg smækker i .mkv-filen eller .srt filer som ligger med .mkv-filen?
Til top
Humpfrey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Humpfrey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 14:57
Hej Andersss.

Jeg står med samme overvejelser? Har du fundet ud af det?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:09
Det var desværre et negativt svar fra pioneers side. Afspillerne understøtter slet ikke den type filer som jeg bruger. Jeg hoppede over på medieafspiller vognen og har bestilt en Popcorn Hour A-400, men købte på daværende tidspunkt en PCH A-110 for at se hvad det gik ud på.
Jeg købte også en Pioneer BDP-150 for at kunne se mine blurays og den er fin nok som afspiller. Den har crashet et par gange, men ikke noget seriøst.
Til top
StauX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2009
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StauX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:41
Hey
Jeg søger også en afspiller som kan afspille .mkv med indkodet undertekster. Har alle mine film smidt i dette format og har nemlig ikke fundet et apperat der kan afspille dem og vise undertekster.
Syntes ikke jeg gider til at lave alle mine .mkv om og rippe teksterne ud og ligge i mappen, ihf ikke hvis jeg kan slippe for det.
Gider du og give besked omkring dette når du får dit op at køre?
på forhånd mange tak
Søren
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 20:57
Kan du sige noget mere specifikt om dine .mkv filer? Min Popcorn Hour A-110 afspiller fint 1080p .mkv filer med DTS/DD lyd (ikke HD) og indkodede undertekster. Hvis du søger noget som også skal kunne bruges med HD-lyd, så skulle en boxee box være fint nok. Skal du bruge 3D, så skal du nok op i en A-400 eller lignende.
Jeg melder selvfølgelig tilbage med mine erfaring om A-400'eren når jeg får den.
Til top
Humpfrey Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Maj-2008
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Humpfrey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 14:37
Jeg købte mig en reciever med ARC og så afspiller jeg mkv-filerne via mit Samsung UE40D6005, og det virker med undertekster og det hele.
Til top
DBear Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Juni-2008
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DBear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 06:38
Uhada, jeg er en lykkelig ejer af en OPPO BDP-103EU og en af grundene til at jeg (også) købte denne BD-afspiller, var at den kan afspille *.MKV filer...
Har selv en extern HD-boks som jeg rippet alle mine film over til, men bruger mest (førhen) en Popcorn Hour C200 til at afspille mine film...
Men bruger nu mest min OPPO til at vise mine film ( Men OPPO BDP-103EU koster [ 5.600,- kr. ]  Cry )

www.varekurv.dk
Til top
StauX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StauX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 20:44
Well de er rippet med den lyd der er på hver disk, så har der været HD lyd er det rippet. Undertekster har jeg taget danske og engelske. Som sagt er alt inkl. i mkv filen
Til top
StauX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StauX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af DBear DBear skrev:

Uhada, jeg er en lykkelig ejer af en OPPO BDP-103EU og en af grundene til at jeg (også) købte denne BD-afspiller, var at den kan afspille *.MKV filer...
Har selv en extern HD-boks som jeg rippet alle mine film over til, men bruger mest (førhen) en Popcorn Hour C200 til at afspille mine film...
Men bruger nu mest min OPPO til at vise mine film ( Men OPPO BDP-103EU koster [ 5.600,- kr. ]  Cry )

Dete r så også en HEL del over hvad jeg er villig til at give for sådan et apperat ;)
Så fungere den pc jeg har bygget til det i stuen fint nok :)
Til top
DBear Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Juni-2008
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DBear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 03:36
[/QUOTE]
Dete r så også en HEL del over hvad jeg er villig til at give for sådan et apperat ;)
Så fungere den pc jeg har bygget til det i stuen fint nok :)
[/QUOTE]

Det tænkte jeg nok Smile 
Men personligt ville jeg anbefale dig at bruge en PopcornHour, jeg har haft min i en årrække nu og er yderst tilfreds, har endnu ikke set noget den ikke kan vise (har dog ikke checket 3D, da jeg ikke har 3D) men jeg ved at selv den gamle C100 kan vise 3D...
Den afspiller (næsten) alt, selv de nye Lyd-formater, mit TV/Surround/Oppo kan også de Popcorn´en og afspiller det derfra (afhændig af TV/Surround/Oppo kan afspille)
Men igen prisen Confused kan nok slå nogle tilbage, fra ca. 2.200,- men efter min mening er Poppen, den bedste (Har ikke prøvet WDC eller nogen andre, men ved at Poppen kan ting som WDC og nogle af de andre ikke kan)

www.varekurv.dk
Til top
StauX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StauX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 08:49
Syntes ikke rigtig problemet er at find noget som vil afspille dem. Min fars Panasonic tv kan over DLNA og usb men vil ikke vise undertekster, hans Panasonic blueray kan over usb men ikke DLNA eller vise undertekster. Han havde en WDC men den ville hellere ikke vise undertekster.
Så har faktisk kigget i lang tid ;-)

Oh well god jul til jer alle.m
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu