|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() Sendt: 27-December-2005 kl. 21:34 |
|
Hej... Min "bedre halvdel" har ønsket, at give mig en DVD-brænder og nu er jeg kommet lidt i tvivl om mærke m.m. Det er ikke et krav med Lightscribe-teknologien, men den skal kunne brænde +/-dl skiver. Men man siger evt. ikke nej tak til Lightscribe Plextor PX-740UF/T3B eller evt. den nye PX-750UF/T3B og Sony DRX810UL De er begge eksterne, da den også skal bruges til en bærbar samt en MCE-maskine. Den sidste (Sony) har fået ganske udmærkede test-resultater, men Plextor plejer ikke at være dårligt. Derfor mit indlæg i dette forum. Kan I anbefale en af ovenstående eller måske en helt anden evt. BenQ e.l. Jeg kan jo også investere i en intern model og bygge den i en USB-box. Evt. link ville være behjælpeligt også. Tstampe |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Plextor PX-740 er en BenQ DW1640 med Plextors firmware og navn, og tilsvarende er Sony DRX810 også en BenQ DW1640 med Sonys firmware og navn. BenQ DW1640 er et af de allerbedste drev for tiden, så begge disse er meget gode valg. BenQ DW164b er BenQs egen eksterne version af dette drev. Jeg kan ikke finde drevet noget sted i danske netbutikker. Plextor PX-750 er derimod en TEAC DV-W516E med Plextors firmware og navn, og dette drev er efter alle tegn i sol og måne slet ikke af samme høje kvalitet som PX-740/DRX810/DW1640. Drevet kan til gengæld brænde DVD-RAM, så hvis dette er nødvendigt har drevet da een fordel. Udvalget af eksterne brændere man kan købe i danske forretninger er stærkt begrænset, så det kan meget vel give et bedre og billigere resultat at kombinere en intern brænder med en drev-boks. Personligt ville jeg nok købe en ekstern drev boks, som f.eks. en af de øverste to på denne liste hos Zitech og så købe et almindeligt internt drev og montere det i boksen, f.eks. et NEC ND-3550 eller LiteOn SHW-1635 der kan købes flere steder bl.a. hos DataWorld, eller NEC ND-4550 (samme som 3550 plus DVD-RAM). Eller eventuelt et BenQ DW1640 drev som er ret svært at finde, da det er ved at udgå. Det skulle dog kunne købes i en retail version (boks med software) hos WeSellCD.com. Eventuelt ville jeg vente ca. en måned og købe enten BenQ DW1650 (uden LightScribe) eller BenQ DW1655 (med LightScribe) og sætte i en ekstern drev-boks. Personligt ville jeg være helt ligeglad med LightScribe medier og istedet satse på printbare medier og en god printer til CD/DVD medier. LightScribe medier er nemlig monokrome (enfarvede) og utroligt langsomme at brænde en label på - langt langsommere end at printe på et printbart medie! Redigeret af DrageMester |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
|
Hej Dragemester... Jeg var ikke klar om ovenstående og takker for informationen. Det er så afgjort det bedste valg p.t. Har læst meget godt om Sony-drevet.
Jeg tror jeg vil vælge dit ovenstående råd og lige se fremtiden an med ovenstående drev. Men Lightscribe og DVD-ram er ikke absolut et must. og USB-boksene fra Zitech ser ikke voldsom dyre ud Jeg skal også ud og kigge på et nyt board samt processor til en MCE-maskine, da min gamle processor har valgt at gå på pension Tstampe |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |