recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indkøb af DVD-optager som førstegangskøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndkøb af DVD-optager som førstegangskøb

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Indkøb af DVD-optager som førstegangskøb
    Sendt: 07-Januar-2006 kl. 15:47

Hej....

Er netop blevet kontaktet af familien, som har set en JVC MH-DR20 samt en MH-DR200SE på tilbud. Og nu er spørgsmålet, er det ikke en bedre ide, at investere i MH-DR200SE istedet for MH-DR20. Får man ikke mere for sine penge og har JVC ikke evt. fået luget ud i småfejlene i firmwaren. Hvilke jeg lige har læst om i det fora.

Hvad er forskellen på MH-DR200 og MH-DR200SE egentlig?

Kan MH-DR200SE egentlig brænde -DL skiver ligesom lillebroren og kan man evt. skifte firmware selv samt HD.

Håber der nogle der kan hjælpe her. Da jeg egentlig er igang med at opbygge en MCE-maskine, men for konens og den så "berømte" WAF-faktor, nok må investere lidt penge i en DVD-optager også .

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 16:13

Der er ingen forskel på de to modeller du spørger efter, når en forhandler skriver DR-MH200SE er det fordei han/hun skriver hele modelnummeret fra produktets kasse.

Ingen af vores maskiner i 2005 kan brænde på DL skiver.

Du kan ikke selv skifte firmware hvis dette skulle blive nødvendigt, det har dog også vist sig der ikke har været nogen yderligere problemer med maskinerne efter den ene opdatering som blev lavet.

Harddisken kan du ligesom de fleste andre producenters produkter ikke selv udskifte, det skal ske på autoriseret værksted.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Der er ingen forskel på de to modeller du spørger efter, når en forhandler skriver DR-MH200SE er det fordei han/hun skriver hele modelnummeret fra produktets kasse.

Ingen af vores maskiner i 2005 kan brænde på DL skiver.

Du kan ikke selv skifte firmware hvis dette skulle blive nødvendigt, det har dog også vist sig der ikke har været nogen yderligere problemer med maskinerne efter den ene opdatering som blev lavet.

Harddisken kan du ligesom de fleste andre producenters produkter ikke selv udskifte, det skal ske på autoriseret værksted.

Tak for svaret Brian.

Men kan du evt. give mig ret i at købet af DR-MH200 er det bedste af de to modeller. Og om alle "børne"-sygdommene er luget ud fra DR-MH20?

Tstampe

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 17:57

DR-MH200 er egentlig den direkte efterfølger til DR-MH30. Disse to modeller har nemlig samme størrelse HDD, 160 GB, DR-MH20 har kun 80 GB, samme funktioner og menuer mm. DR-MH200 har en lidt mørkere front end DR-MH30.

Så jo - DR-MH200 er et bedre køb end DR-MH20, bl.a. af ovenstående grunde og så er det jo den nyeste model af de to.

Et endnu bedre køb kunne måske være DR-MH300, hvis ikke prisforskellen betyder noget.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så jo - DR-MH200 er et bedre køb end DR-MH20, bl.a. af ovenstående grunde og så er det jo den nyeste model af de to.

Et endnu bedre køb kunne måske være DR-MH300, hvis ikke prisforskellen betyder noget.

Thorvald: Jeg modtog en opringning om en DR-MH20 på tilbud og den kunne efter min familie optage på dobbelt-DVDer. Men efter diverse opslag herinde og yderligere tlf-samtale med familien. Fortalte de, at der også stod en DR-MH200 og jeg kunne i dette forum konstatere, at diverse "små"-problemer, såsom "loading"-problematikken m.m. skulle være løst. Men jeg ville bare gerne lige have det verificeret.

Samtidig ville jeg også gerne lige have bekræftet, at DR-MH200 var et bedre køb.

Men jeg overvejer ikke DR-MH300 i øjeblikket, da jeg har en HTPC undervejs. Men min processor gik desværre "på pension" og jeg er nu på jagt efter en ny og går med forskellige overvejelser her. Det er meningen at denne MCE-maskinen på sigt skal overtage HDTV-opgaven mm. Dette køb er med andre ord, kun pga. af prisen samt WAF-faktoren... . *SS*

Men kan det virkelig passe, at DR-MH20 kan optage på dobbelt-dvd, mens DR-MH200 ikke kan. Jeg var af den klare opfattelse, at der p.t. ikke fandtes nogen DVD-optager, som var i stand til dette endnu..

Tstampe

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 19:07

Ingen af JVC's optagere kan optage på dobbeltlags DVD'ere, heller ikke DR-MH20.

"Loading" problemet skulle være løst - især med de nyere modeller som DR-MH50, DR-MH200 m.v. Jeg synes DR-MH200 er et bedre køb end DR-MH20, bl.a. pga. den større HDD.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 20:02

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

"Loading" problemet skulle være løst - især med de nyere modeller[...]

Enten er problemet vel løst - eller også er det ikke. Eller har jeg misforstået noget (det du mener er måske at det er blevet bedre, men stadig eksisterer på eksempelvis DR-MH20/30?)

/Lars

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 20:03

Jeg tillader mig lige at gentage mig selv:

"Ingen af vores maskiner i 2005 kan brænde på DL skiver"

Vi ser idag ingen problemer på hverken DR-MH20, 30, 50, 200, 300, DR-MX1, MX10, DX5

Så alle tidligere problemer på de første modeller er udlimineret, og ellers kun få enlige svalere.

DR-MH20 er en fin maskine, den er magen til DR-MH200 bortset fra harddiskens størrelse, så det kom jo an på prisforskellen du er blevet tilbudt, kan du spare noget på en DR-MH20.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 20:12

Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Men kan det virkelig passe, at DR-MH20 kan optage på dobbelt-dvd, mens DR-MH200 ikke kan. Jeg var af den klare opfattelse, at der p.t. ikke fandtes nogen DVD-optager, som var i stand til dette endnu..

Nej, ingen JVC optagere kan endnu optage på dobbeltlags-DVD'er.

Derimod kan Pioneers 2005 modeller optage på DVD-R DL, Sony og LG's 2005 modeller kan optage på DVD+R DL.

/Lars

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Vi ser idag ingen problemer på hverken DR-MH20, 30, 50, 200, 300, DR-MX1, MX10, DX5

Så alle tidligere problemer på de første modeller er udlimineret, og ellers kun få enlige svalere.

DR-MH20 er en fin maskine, den er magen til DR-MH200 bortset fra harddiskens størrelse, så det kom jo an på prisforskellen du er blevet tilbudt, kan du spare noget på en DR-MH20.

Hej...

Jeg vil indledningsvis takke for alle indlæg i denne streng. Og har valgt at benytte ovenstående som stopklods. Har set i andre indlæg, at bare nævne evt. fejl kan virke som "sprængstof" *S*

Jeg kan nu afslutte med, at der nu, et sted i det mørke Jylland, står et stk. JVC DR-MH200 og afventer mig . Merprisen fra DR-MH20 til storebroren var sølle Kr. 350,-. Og jeg glæder mig til at få mine fingre i den og afprøve "fætteren".

Og det er dejligt at høre, fra hvor "mand" fra JVC, at alle problemer er udlimiteret og det også af denne grund er et godt køb. DVD-optagerens mørkere "facade" får også en sølv-"ting" til at passe bedre ind i ens ellers sorte-svær-at-få udstyr *GGG*.

Med hilsen fra en forventningsfuld ny ejer af en JVC-maskine .

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu