|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() Sendt: 25-Juni-2008 kl. 13:37 |
|
Hejsa... Har fået lidt penge i "klemme" hos SHG.dk og nu er spørgsmålet. Hvis jeg vil bruge dem inden de forsvinder - helt. Og ønsker at bygge et HTPC, altså en maskine til at optage/afspille og stå som server i et andet rum. - Hvilket bundkort kan så anbefales? - Hvilken ram? - Evt. hvilket grafikkort? Maskinen må gerne være "fremtids"-sikret uden at koste vilde Jyde-dollars... Og det er også et forsøg på at se om jeg kan nå at få tømt min konto hos SHG, deres hjemmeside er jo stadig kørende!!! |
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
|
Ups - glemte: - Hvilken Processor |
||
![]() |
||
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
|
Hej. Mit bud: http://www.shg.dk/p/2112635 (AMD - Athlon64 X2 4850E, 2.5GHz) http://www.shg.dk/p/2112248 (Gigabyte - GA-MA78GM-S2H) http://www.shg.dk/p/2040598 (2 stk. Corsair - 1024 MB DDR2) Kan sikkert findes billigere /Ersgaard
|
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Er SHG ved at lukke?
Kunne du ikke besøge min side om HTPC hvis du kan lide Ersgaards udmærkede forslag (link nederst) Grafikkort er indbygget i bundkort. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hejsa... Det er ved at være et stykke tid siden jeg sidst har bygget en maskine selv. Ca. 11/2 år og er AMD det ultimative valg her til disse maskiner. Umiddelbart er priserne jo ikke skræmmende. Men er man godt kørende med dette setup. Og hvad med strømforbruget - kan dette board køres ned i S3-dvale uden problemer... Link til HCTP???
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Og hvad med Køler forresten - nogen forslag der??
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er dette setup også stort nok til at kunne sætte et MCE-kort i og optage/afspille diverse fra TV. Har dobbelt-tuner-kort liggende fra tidligere maskine. Samtidig ønsker jeg at sætte et "overvågnings"-kamera op, og kan den også magte dette samtidig eller skal jeg tænke i andre baner så. Så man kan få Picture in Picture evt. på tv-skærmen om aftenen m.m. Og skal jeg evt. finde et kabinet med ekstra skærm i eller... Da den søges på sigt at stå som server andet steds i huset og så med media-station i diverse rum på sigt. Og en god køler ønskes også anbefalet. |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Den løsning er fin, lavt strømforbrug og kan køre det hele.., det kan kører S3 uden problemer. Køler kan være en NorthQ 3312 bla, hvis den kan være der, den er stor men lydsvag. Når du skriver MCE kort, mener du vel tunerkort, jo du kan bruge det tunerkort du ønsker, ingen problemer der, Cpu/chipsæt er også kraftig nok til blu-ray. kabinet skal du selv vælge, et antec fusion V2 er normalt et godt valg til rimelige penge.. Redigeret af Pizzabager - 26-Juni-2008 kl. 09:28 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hejsa Pizzabager eller andre. Den køler (NorthQ 3312) du referere til, er der andre gode modeller som I kan nævne... Og som ikke larmer. |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Jeg har ikke prøvet andre, og kan jo kun udtale mig om hvad jeg selv har prøvet.. jeg har en Hiper køler på mit nye setup, den larmer mere og køler dårligere, kan ikke anbefales..(mit setup er desværre så lavt jeg ikke kan finde plads til andre kølere, ellers var den udskiftet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hejsa... Så melder der sig lige et par spørgsmål mere til denne tråd: BUNDKORT: Gigabyte - GA-MA78GM-S2H er anbefalet her - MEN nu er er der jo kommet et nyere: Det skulle svare til 790FX men med et indbygget grafikkort som 780G Nogen der har erfaringer med det nye med et forbedret chipsæt (790GX) KØLER: Nogen der kan anbefale en passiv køler til CPU'en AMD 4850e eller en med en IKKE larmende køler. Har læst om følgende herinde: - Scythe NINJA mini SCMNJ-1000 - Ninja Mini - Cooler Master GeminII Men nogen der kan anbefale noget godt her og så evt. med nogle 120mm IKKE larmende blæser ved siden af, hvis det bliver nødvendigt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |