|
Indkøb og opsætning til netværk med streaming |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Qale ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2009 Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-November-2011 kl. 20:02 |
Hej alle
Jeg håber at der er et par flinke sjæle som vil hjælpe mig med at komme frem til en endelig opsætning samt hvilke produkter jeg bør købe for at få det til at fungere. ![]() Jeg kunne tænke mig følgende: 1. Trådløs backup af computer. (NAS?) 2. Afspilning af musik fra NAS via netværksreceiver (Onkyo NR-807) (Både med MacBook og Android telefon som controller) 3. Billedvisning på tv'et (også via receiveren) 4. Afspilning af filmformater på tv'et (via receiveren) Jeg har på nuværende tidspunkt: Onkyo NR-807 MacBook Pro Android telefon Jeg går ud fra at jeg skal have følgende, men er ikke sikker på at jeg har helt styr på det ![]() 1. NAS (jeg har kigget lidt på Synology - men er i tvivl om hvilken model som er passende) 2. 2 harddiske så jeg kan køre RAID 1. 3. En eller anden form for router som jeg kan koble til receiveren via kabel.
Har jeg ret i at receiveren nu kan kommunikere med NAS og sende både billeder til tv-skærmen samt musik til højtalerne og styre det hele fra MacBook og telefonen? På forhånd mange tak! |
|
![]() |
|
Qale ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2009 Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der slet ingen som kan hjælpe mig? Jeg læser og læser omkring produkterne og hvad de kan men føler mig slet ikke sikker nok på at min teori vil virke?
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Hvis din reciver er dlna kompitabel, kan den snakke sammen med din kommende synology nas.
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Tak for svar SilverLine. Receiveren er DLNA kompatibel. Men jeg tror at det kræver at jeg tilslutter den til en router? Den har ihvertfald en indgang til dette bagi.
![]() |
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
Hej
Hvad mener du helt bestemt at din reciver skal kunne gøre "sende billeder til tv" 1. køb en NAS (evt Qnap 259 pro+) (harddiske skal være på deres kompatibel liste) 2. køb en trådløs router (evt Linksys E4200) 3. Hvis du har et nyere fjernsyn, kan det evt sættes op til til at steame film fra NAS. 4. reciveren kan streame musik fra nas, og igennem routeren Netværks radio. 5. Din macbook kan koble sig op på Nas. link: http://www.qnap.com/features/Digital_Home/All_in_1_home_server.aspx?index=13&ap_id=84&lang=eng 6. Din android telefon kan koble sig op på Nas link: http://www.qnap.com/features/Mobile_access/Wireless_media_playing_and_file_sharing_by_QMobile.aspx?index=8&ap_id=53&lang=eng
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
Tak for svaret LE40F71. Det var lige præcis sådan noget jeg søgte.
Mit fjernsyn er desværre ikke DLNA kompatibelt. Jeg kører dvd mv. via hdmi udgangen fra receiveren til tv. Er det korrekt at jeg så kan streame film, billeder mv. fra NAS til receiveren som så sender det videre til tv'et? Præcis som med lyd. Eller vil det kun fungere med lyd? |
|
![]() |
|
Ulvaren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 401 |
Bemærk du får ikke løse undertekster med ved DNLA.
|
|
Logitech® Harmony®
Philips 47PFL9664/12 Sonos Connect Linksys E3000 |
|
![]() |
|
Jeg tror at jeg mine julegaver til mig selv nu er på plads:
Router: Netgear WNDR3700 NAS: Synology 212+ Nu er jeg så blevet i tvivl om hvor vidt at jeg behøver en ekstra enhed til at streamingen? Jeg er lidt grøn på området, men forestiller mig at routeren bliver kablet til min receievers Ethernet indgang, og at jeg så ikke behøver andet udstyr. Link til receiveren herunder: http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=TX-NR807&class=Receiver&p=i Hvad mener i om det? |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg intet ved om den onkyo forstærker.
Når det er sagt så står der intet på siden du linker til om at forstærkeren kan streame video, der står kun at den kan streame audio, og her står der faktisk kun at det er fra " internet radio stations such as Pandora and Rhapsody". Derudover står der: "... allows it to receive and output audio files playing in real-time on your PC" hvilken nok kan dække over DLNA delen, men igen der står AUDIO og ikke noget om video. Men som sagt får: Jeg kender ikke nok til den reciever til for alvor at kunne udtale mig... Dog vil jeg ikke udfra producentens beskrivelse tro at den kan streame video til dit TV. /ask |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Kan kun anbefale synology ds212+, er ovenud tilfreds med min egen.
Hvad med at bruge receiver til musik, og finde en medieafspiller til video?
Et decideret bud kunne være wd tv live, men findes mange andre også og kommer også an på dine krav til sådan en afspiller.
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |