recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indkøring af Panasonic ST60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indkøring af Panasonic ST60

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indkøring af Panasonic ST60
    Sendt: 30-Marts-2014 kl. 14:57
Så fik jeg endelig sat min nye Panasonic ST60 skærm til.

I første omgang har jeg ændret profilen til True Cinema som vist skulle være den bedste af de prædefinerede. Senere har jeg tænkt mig at bruge de manuelle indstillinger fra Flatpanels test.

Men jeg er i tvivl om jeg burde bruge helt andre indstillinger her i indkøringsfasen?

/Thomas
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 20:53
Er der ikke nogen der har gode råd?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Er der ikke nogen der har gode råd?
Ork jo, men det har vi skrevet om så ofte før.

Min version er jo at finde den billedeprofil som du mener er bedst. Hvis den er til TV-programmer så nedsætte parametre som kontrast, lys, farve og skarhed en kende. Og den indstilling skal du helst kører med i ca. 250 timer. Hele herligheden for at dæmpe TV-logoer. Og zoom gerne for at undgå de værste farverige logoer.

Hvis du f.eks. på en anden HDMI indgang har tilsluttet en BD-afspiller kan du kører med den normale billedprofil, dog bør du i samme periode undgå sorte bjælker ved at zoome billedet - laver jo noget fordrejninger af billedet, men sådan er det.

Det er min udgave af plasma tilkørsel, andre kan nemt have andre udgaverLOL 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 08:46
Tak for dit input Hother - det er taget til efterretning Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu