recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indkøringsperiode på PV/PX70 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndkøringsperiode på PV/PX70 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Emne: Indkøringsperiode på PV/PX70 ?
    Sendt: 22-April-2007 kl. 00:09
Jeg har læst en del frem og tilbage omkring hvilke indstillinger man synes er en gode i indkøringsperioden, så man undgår indbrænding. (Forudsat derefter fornuftig brug)

Hvilke indstillinger vil I anbefale? Har læst mange vil sætte den på 40 hele vejen ned og "3 x nej" (?)
Er indkørselsdvd'en (her på siden) en god ide at køre ? Eller er der ulemper?
Er I opmærksom på ikke at være for længe på den samme kanal (tænker på stationslogo) i starten ?

Fortæl om jeres erfaringer - tak 

Og til et Silvan spørgsmål - hvor stor er omkredsen på de skruer / rawplugs der følger med det originale ophæng - eller hvilken slags skruer har I brugt? er det i 8mm ??
Til top
JesperK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 08:33

Jeg satte mine indstillinger til Biograf og så et sted under 50% for det hele (hvad man finder bedst). Jeg tror mit står til ca 40 på det hele på nær farve, hvor jeg har skruet lidt højere op.

Jeg har ikke kørt nogen indkørings DVD, for jeg synes umiddelbart ikke om tanken om at mit TV skal stå og kører konstatnt i så langt tid. Istedet har jeg bare brugt det ganske som jeg gjorde før - dog med det i baghovedet at fjernsynet ikke bare skal stå tændt med f.eks. en DVD menu på osv. Men ved almindelig TV kiggeri har jeg ikke ændret "opførsel" siden jeg skiftede TV. Og hos os ser vi ofte TV3 eller anden kanal med logo i hjørnet i flere timer ad gangen.

Til det originale ophæng følger der vidst ikke rawplugs med (så vidt jeg lige husker). Men jeg brugte nogle gips skruer (Expandet) da det skulle op på en gipsvæg at hænge. Men ja, de originale skruer er vidst 8 mm (har ikke lige noget at måle med).

/Jesper
Til top
Svava Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-April-2007
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 09:08

Hvis man skal tro på hvad der står på : http://www.plasma-lcd-fakta.dk , så er risiko for skærmaftryk på plasmapaneler ikke længere noget problem.

Citat:

Det er nu muligt at spille computerspil eller se kanaler med kraftige logoer (f.eks. CNN) på et plasma-tv uden at skulle bekymre sig om, at adskillige statiske billedelementer optræder på skærmen i lange perioder

Panasonic TH-37PX70
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Svava Svava skrev:

Hvis man skal tro på hvad der står på : http://www.plasma-lcd-fakta.dk , så er risiko for skærmaftryk på plasmapaneler ikke længere noget problem.

Citat:

Det er nu muligt at spille computerspil eller se kanaler med kraftige logoer (f.eks. CNN) på et plasma-tv uden at skulle bekymre sig om, at adskillige statiske billedelementer optræder på skærmen i lange perioder

Spørgsmålet er så om de har "glemt" at fortælle om skærmen først skal igennem en indkøringsperiode eller ej...

Det er jo så let bagefter at påstå at indbrændingen er kundens skyld.

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Svava Svava skrev:

Citat:

Når det er noget som producenterne ekstra skriver kan ske og når de ikke vil reparere tv'et hvis det sker, så må det stadig være et problem.

Jeg er ikke overbevist om at plasma-lcd-fakta.dk er helt neutral når det kommer til valget mellem plasma og LCD.

Redigeret af bibihest - 22-April-2007 kl. 09:49
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 10:08
Hvis man sjovt nok også kigger nede i bunden af siden, så står der Hitachi, Panasonic og Pioneer. Mon ikke det er disse 3 selskaber som står bag siden? Alle 3 selskaber stor producenter af plasmaskræme, så man skal sikkert tage noget af det der står med et gran salt
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 10:43

Jeg spiller en del PS3. Vil det så sige at jeg, pga. indbrænding, bør holde mig langt væk fra plasmaskærme??

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 11:02

Det er sandt at screensavere på plasma-TV har mindsket sandsynligheden for burn-in, men at gå så vidt som at påstå at det er "en myte at der er burn-in nu til dags" er lige i overkanten. Et nyt plasma-TV vil helt sikkert tage skade af eksempelvis gentagen spilbrug hvor visse elementer konstant vises samme sted på displayet. Man bør variere brugen af TV'et, især i de første timer indtil plasma'en er kørt ind.

Et eksempel på variation kunne være i e.g. bilspil hvor det ofte er muligt at fjerne heads-up displays når man kører, men oftest så er der jo en eller anden form for information på skærmen som ikke flytter sig og det ER altså et reelt problem hvis du spiller de samme spil meget.

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
NinjaZee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 11:27
Bechman: Nej ikke nødvendigvis... Men i de første 200 timer skal du spillet med omtanke. Først og fremmest skal du jo have indstillet TV´et korrekt, og så skal du til at starte med nok ikke spille spil med statiske elementer mere end 2-3 timer ad gangen. Det ville jeg i hvert fald ikke. Men så kan du jo bare spille et andet spil noget tid og så tilbage til det første igen :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Bechman Bechman skrev:

Jeg spiller en del PS3. Vil det så sige at jeg, pga. indbrænding, bør holde mig langt væk fra plasmaskærme??

Nej, helt sikkert ikke.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Et eksempel på variation kunne være i e.g. bilspil hvor det ofte er muligt at fjerne heads-up displays når man kører, men oftest så er der jo en eller anden form for information på skærmen som ikke flytter sig og det ER altså et reelt problem hvis du spiller de samme spil meget.

Eftersom et nyere plasma TV kan overleve 48 timers Half Life 2 menu, så er det altså svært at se det reelle problem i at spille noget Ridge Racer. Man skal velsagtens op på to-cifrede antal timer i træk før det giver VIRKELIG slem retention.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2007 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af NinjaZee NinjaZee skrev:

Bechman: Nej ikke nødvendigvis... Men i de første 200 timer skal du spillet med omtanke. Først og fremmest skal du jo have indstillet TV´et korrekt, og så skal du til at starte med nok ikke spille spil med statiske elementer mere end 2-3 timer ad gangen. Det ville jeg i hvert fald ikke. Men så kan du jo bare spille et andet spil noget tid og så tilbage til det første igen :)

Ja, i den første tid skal man bare lige tænke sig lidt om, og lade være med at lade den stå på TV3 i 5-10 timer lige efter man har pakket det ud, f.eks. Noget af det første jeg gjorde da jeg fik min PX60, som altså var nummer to jeg havde, hvor jeg ikke gad gøre noget ud af indkørsel udover at indstille lidt på det, var at se college basket på NASN, hvor der altså hele tiden er et kæmpe, klamt logo nede i venstre hjørne. Det var der ikke så meget som retention efter.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu