Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:14 |
Chrizzy skrev:
selvom mine fronter hænger helt deroppe, så synes jeg faktisk man kan høre dem temmeligt godt. Det er anderledes med de bagerste satellitter. Det er KLART bedre at pille dem ned, har nemlig testet ved at stille dem på to papkasser som stander.
|
Lige et andet forslag.. Hvad med at rykke tv´et lidt til højre og ned under den køkken barhalløj? og så højttalerne på hver side af tv´et i ørehøjde?
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:16 |
Sådan ville jeg udmiddelbart gøre det:  Der bliver lidt spildplads, men det burde give det løft du efterspørger i lyden, omend det ikke er optimalt.
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:18 |
Anima: Du kunne så ikke vide at der hvor du har placeret tv'et, er et kæmpe vindueparti, og jeg også har et stort spisebord, ellers så var det også vendt sådan  Bjarke, jeg er ikke helt med på hvad du mener med at hænge det under køkken/bar halløj? Det bliver alt for lavt i højden at tv'et hænger så?
Redigeret af Chrizzy - 02-August-2009 kl. 22:23
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:28 |
de yderligere oplysninger du har givet ændre situationen en del, du skal nok overveje hvor meget du vil ofre ift at det kommer til at se grimt ud.
du udtaler godt nok at akkustikken ikke er noget problem, skal det forståes sådan at du sagtens kan behandle rummet rent akkustisk? for pt er det en stor refelekterende flade..
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:29 |
Chrizzy skrev:
Anima: Du kunne så ikke vide at der hvor du har placeret tv'et, er et kæmpe vindueparti, og jeg også har et stort spisebord, ellers så var det også vendt sådan 
Bjarke, jeg er ikke helt med på hvad du mener med at hænge det under køkken/bar halløj? Det bliver alt for lavt i højden at tv'et hænger så?
|
Ja det bliver det jo nok i forhold til dit tvbord... Men når du nu har et stort spisebord ud til vinduespartiet og tv´et hænger flot på væggen osv.. Så for ikke at gøre det alt for besvært så: 1.flyt højttalerne ned på tv´bordet eller hæng dem på væggen på hver side af tv´et.. 2. vinkle højttalerne ned mod sofa´en ligesom bagghøjttalerne.(og så ville jeg nok flytte højre højttaler længere mod højre hvis det kan lade sig gøre?) 3.... montere indbygningshøjttalere i døren ;-)
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:37 |
kim olsen skrev:
de yderligere oplysninger du har givet ændre situationen en del, du skal nok overveje hvor meget du vil ofre ift at det kommer til at se grimt ud.
du udtaler godt nok at akkustikken ikke er noget problem, skal det forståes sådan at du sagtens kan behandle rummet rent akkustisk? for pt er det en stor refelekterende flade.. |
Jeg mener der ikke er noget akustik overhovedet. Og ja bjarke, har prøvet at tage mine satellitter ned på tvbordet, men der var lydspredningen for lille. Man kunne ikke rigtig fornemme at lyden bevægede sig fra side til side. Det eneste jeg kan gøre er at lade min fronter hænge deroppe også vinkle dem ned, og så smide de bagerste på standere. Hvilken højttaler vil du have længere mod højere og hvorfor?
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:43 |
Et andet forslag:
|
 |
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:48 |
Nu er det ved at være min sengetid (skal på job kl. 6 i morgen), men kan du ikke dreje dit setup 90 grader med uret?
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:51 |
Anima skrev:
Nu er det ved at være min sengetid (skal på job kl. 6 i morgen), men kan du ikke dreje dit setup 90 grader med uret?
|
Snakker du ud fra mit første eller andet skitse?  Sådan? Så får jeg jo et problem igen. der er ikke plads til tv og højttaler ved siden af hinanden på den væg heller.
Redigeret af Chrizzy - 02-August-2009 kl. 22:53
|
 |
SLETTET_20120103
--
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:56 |
Ja, det var sådan jeg havde tænkt mig. Så er jeg løbet tør for idéer for i aften
|
 |
Chrizzy
Pause fra forummet
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 22:59 |
Anima skrev:
Ja, det var sådan jeg havde tænkt mig.
Så er jeg løbet tør for idéer for i aften
|
Tror bare jeg må leve med det som det er, eller købe mig nogle mindre satellitter. Måske nogle KEF 2005,3. Men tak for hjælpen :) På den måde du havde tænkt dig, så får jeg også et problem med mine bagerste højttalere i det at de skal på standere så, og så er de i vejen for spisebordet  lortestue!
Redigeret af Chrizzy - 02-August-2009 kl. 23:01
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 23:31 |
jeg har en ide, hvor der er to ideer til front højttalere. ide 1 er den optimale, nummer 2 acceptabel, men kræver akkustisk dæmpning i hjørnerne

|
Crown - there is no substitute.
|
 |