|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
![]() |
|
Det er nogle gode forslag, men hvor skal mit spisebord være osv.? :) Det SKAL der være plads til - og der bliver også for lang afstand til tv'et, da rummet er ca. 10 m. langt. Men ellers et meget godt forslag.
|
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
Vend den sådan der, skrot fronterne /byt dem til gulv højtalere.. sæt en i hjørnet og den anden på højre side af døren vinkel den ca 5-10 grader ind mod sofa midten, dine bag kanaler køber du billige standere til sætter direkte bag sofa ryggen helt op mod sofaen og vinklet ind mod midten 5-10 grader .. tv sætter du længest til højre på vægen så det kommer sådan Ca i midten af sofaen derved kommer der mere plads til gulv højtaleren til venstre (måske der er er plads til 2 styk gulv højtalere på den væg der, ser ud til der næsten er.) Plus sidste mulighed er at beholde den første væg der , og rykker tv et helt over til højre op helt op af hullet til køkkenet og skrote dine fronter/bytte dem til gulvhøjtalere og sætten en helt op af døren og en på den anden side under hullet, derefter rykke sofaen ca 20-30 cm ud fra væggen og de cm til samme side som Tvet, så placere satellitterne på bagvæggen lige over øre højde eller køber standere som du sætter dem på bag sofaen.. Der er dine muligheder. Redigeret af henrik-t - 03-August-2009 kl. 00:13 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
du kan under alle omstændigheder ikke have spisebordet imellem sofa og højttalere, så får du bare 1. bounce direkte i ansigtet, og så vil mellemtone og diskant mudre totalt sammen. på den anden side kan man, hvis den vertikale spredning er begrænset, forsøge at indrette vinklen sådan at det kun er sofaen og ikke spisebordet der bliver ramt.
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
Redigeret af henrik-t - 03-August-2009 kl. 00:39 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
![]() |
|
Dit forslag er godt henrik-t, men tror bare ikke der er plads nok til det på den anden væg. Dit sidste forslag med at rykke tv'et helt til højre, lyder OK, men tror du ikke lydspredningen fra fronterne ville være minimal?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
nej der er massere af luft bare lad være med at købe nogle med bas port bag på og placer dem 10cm fra bagvæggen.
!00% bliver det jo aldrig, men det kunne det med mit første foreslag , prøv at mål væggen op... og post mål Redigeret af henrik-t - 03-August-2009 kl. 00:53 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tænker mere på hvis jeg placere mine satellitter ned på selve mit tvbord? Ville der så ikke være for lidt lydspredning?
Se det her_ ved ik om du kan forestille dig det? Evt. rykke det hele til højre sådan højre kant af tv'et er ved den kant af muren? og så placere de satellitter på et par gulvstandere på hver sin side at tv reolen? Redigeret af Chrizzy - 03-August-2009 kl. 00:54 |
||
![]() |
||
![]() |
|
jo satellitterne er en dårlig ide , men ville virke med gulvhøjtalere på den måde jeg skrev.
kunne nok osse gå an med satellitterne, men hvorfor bruge penge på standere når gulv højtalere kan købes for det samme næsten.. du har jo Xtz og ved hvor billige de er..ingen der siger det kskal være super kvali, men det bliver bedre end dem du har der. Redigeret af henrik-t - 03-August-2009 kl. 00:56 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
hmm hvorfor er det en dårlig ide med satellitterne på gulvstander?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Fordi jeg har et par gulvstandere, men jeg har ingen gulvhøjttalere ![]() hvis jeg så valgte gulvhøjttalere, så har jeg vel ikke brug for subwoofer? |
||
![]() |
||
![]() |
|
gulv modeler af dem du har der :
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6908 http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6107 Standere : http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=5835 Så standere = samme pris som du skal lægge for standere næsten, nå du lægger brugt værdien til stander prisen har du råd "ca" til gulvmodellerne. så kan du bruge de standere du har til bag kanalerne, men du kan vel osse nøjes med det du har til at starte med, og bygge når tid er. Nej ikke lige så meget brug for en Sub, men jeg ville købe en alligevel... ![]() Redigeret af henrik-t - 03-August-2009 kl. 01:06 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Et par standere koster da 895 og et par gulvhøjttalere koster 1870? det er da trods alt 1000 til forskel?
Men hvis jeg har gulvhøjttalere så er subwoofer ikke nødvendigt? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |