recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indretning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndretning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
djdakar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Indretning?
    Sendt: 04-November-2007 kl. 15:41

Hejsa, jeg har brug for lidt hjælp med hensyn til indretning af min hjemmebiograf - har tidligere haft Jamo's THX system, mer er nu flyttet i lejlighed, og da THX'en ikke har ret høj WAF værdi, blev den fravalgt :( (Ja, af hende).

Nu mangler jeg hjælp til at indrette stuen til den rigtige lyd - damen har fundet ud af hvordan møblerne skal placeres, så der er ikke meget at ændre på hvad indretning angår, så hvor vil I foreslå placering af højttalere, for at få den bedste surround-effekt?¨

Jeg har problemer med upload af billeder herind til, så jeg håber på at høre fra nogen alligevel, da jeg så vil kunne sende billede på mail/msn.

Håber nogen vil hjælpe.

Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 16:13
En god tommelfingerregel er vel at diskanten ca. skal sidde i ørehøjde. Baghøjtalere skal sidde en halv meters penge over ørene og gerne med lidt afstand fra sofaen så de ikke står/sidder klods op af ørene. Centeren skal helst være under skærmen, da man får den bedste effekt. Er hvert fald min erfaring.

Men det er vel sjældent alle faktorer går op i en højere enhed, og man må derfor gå på kompromis nogen steder ;)

Ved ikke om det var sådan noget du ledte efter.
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 23:55
Du kan uploade billederne på fx- www.peecee.dk og smide linket herind
/Martin
Til top