recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indslag til debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndslag til debat

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Otto i så fald det er tilfældet.. hvad er formålet så med, at DR vil manipulere?

Seertal, plain and simple.

Hvis det ene og alene er for at få lavet et program så er der da mange andre felter de kan score på, sandfærdigt endda.

Den holdning der skal frem på DR skal være en nøgterne og ikke en farvet manipuleret en - det er ikke det jeg betaler licens til.

Jeg vil sige det sådan at uanset hvad man måtte synes om pågældende indslag, så er det et af de mest korrekte indslag der har været om fladskærme overhovedet, og af en langt højere standard end det Kontant-afsnit der var for nyligt om fladskærme. Problemet med at folk fik en forkert opfattelse af Rabatten indslaget var sådan set hverken at pointen var besluttet på forhånd, eller det faktuelle indhold af udsendelsen - problemet er at emnet i sig selv er så kompliceret at uanset hvor korrekte udtalelser du kommer med, så vil flertallet af forbrugerne kun forstå en fjerdedel af det, og ende med at være endnu mere forvirrede end før.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 22:43

Otto i så fald det er tilfældet.. hvad er formålet så med, at DR vil manipulere?

Iøvrigt synes jeg ikke nødvendigvis der er tale om "manipulation", pointen kan jo sagtens være rigtig selv om den er vedtaget inden optagelserne starter. Manipulation ville være hvis man bevidst fordrejer sandheden over mod noget mindre korrekt, for at skabe en god historie. Det mener jeg ikke der var tale om her, pointen var rigtigt nok, omstændighederne fremstod bare ikke særligt tydeligt.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 22:51
Nu kan jeg af uransalige grunde ikke få min browser til at spille et sekund af det program, men det lyder som om det svarer meget godt overens med de erfaringer jeg selv har gjort på fladskærmsmarkedet.

Jeg har selv et gammelt CRT, der synger på sidste vers, så jeg har fulgt særdeles godt med de sidste par år, for jeg vil da indrømme at det er fristende og ser godt ud med en flad. Imidlertid har jeg ikke et øjeblik overvejet at kaste op til flere månedslønninger efter sådan en fætter, og det må jeg erkende er nødvendigt hvis jeg skal bruge det til det samme som jeg bruger mit TV i dag, og på det område er jeg ikke meget anderledes end hr. og fru Jensen. Jeg kan sagtens forstå hvis de falder for fristelsen og styrter i Elgiganten efter det første og bedste 10.000,- tilbud blot for at blive svært skuffede når det bliver sluttet til derhjemme.

I mine øjne er fladskærmene slet ikke gode nok, eller i hvert fald ikke i et prisleje, der blot frister til at overveje et køb. Og ja, selvfølgelig er det ærgerligt at få at vide for entusiaster som Jer, men når jeg bare skal se TV-avis, en film eller to om måneden, spille PS2 og ikke ejer et ordentligt antennesignal har jeg svært ved at fyre 30.000,- af på noget der bare tilnærmelsesvis minder om det billede jeg har på mit gaaaaamle CRT. Så jeg investerer i en ny kasse og venter fornøjet de år det måtte tage at få en fladskærm der kan vise en fodboldkamp og en mørk film uden at jeg må krumme tæer mens jeg ser det i bare ærgrelse over at være blevet snydt for en mindre formue.
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 23:50

Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Nu kan jeg af uransalige grunde ikke få min browser til at spille et sekund af det program, men det lyder som om det svarer meget godt overens med de erfaringer jeg selv har gjort på fladskærmsmarkedet.

Jeg har selv et gammelt CRT, der synger på sidste vers, så jeg har fulgt særdeles godt med de sidste par år, for jeg vil da indrømme at det er fristende og ser godt ud med en flad. Imidlertid har jeg ikke et øjeblik overvejet at kaste op til flere månedslønninger efter sådan en fætter, og det må jeg erkende er nødvendigt hvis jeg skal bruge det til det samme som jeg bruger mit TV i dag, og på det område er jeg ikke meget anderledes end hr. og fru Jensen. Jeg kan sagtens forstå hvis de falder for fristelsen og styrter i Elgiganten efter det første og bedste 10.000,- tilbud blot for at blive svært skuffede når det bliver sluttet til derhjemme.

I mine øjne er fladskærmene slet ikke gode nok, eller i hvert fald ikke i et prisleje, der blot frister til at overveje et køb. Og ja, selvfølgelig er det ærgerligt at få at vide for entusiaster som Jer, men når jeg bare skal se TV-avis, en film eller to om måneden, spille PS2 og ikke ejer et ordentligt antennesignal har jeg svært ved at fyre 30.000,- af på noget der bare tilnærmelsesvis minder om det billede jeg har på mit gaaaaamle CRT. Så jeg investerer i en ny kasse og venter fornøjet de år det måtte tage at få en fladskærm der kan vise en fodboldkamp og en mørk film uden at jeg må krumme tæer mens jeg ser det i bare ærgrelse over at være blevet snydt for en mindre formue.

Jeg får en umiskendelig trang til at invitere dig hjem og se, hvordan billedet står på mit fladskærms TV. Billedet er lysår bedre end mit gamle CRT TV - og mit gamle TV var endda en af de dyre modeller (Philips 32PW-9515 m. indbygget surround). Jeg har ingen problemer med billedkvaliteten i relation til fodboldkampe og slet ikke problemer med sortniveau. Jeg fristes til at sige, at mit (og konens) køb af af fladskærms TV er en af de bedste investeringer jeg/vi har foretaget os i nyere tid. Det er simpelthen en fornøjelse - og hver dag, glæder jeg mig til at tænde for vidunderet. 

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 08:57

Otto jeg vil gerne give dig ret i, at det er et af de mest korrekte indslag.. men som en ordtvist vil jeg gerne sige noget du nok ikke giver mig ret i .. hehe.. at det er det mest korrekte indslag gør det ikke korrekt.

Bevares meget af det han sagde var sandt nok - der manglede bare ligesom en del for at få helheden i det.

Som du selv er inde på så ser vi ingen programmer omkring afb. af hjul. Hvorfor forsøger DR så at lave et program omkring valg af skærm når de ikke magter opgaven?

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

[QUOTE=MartinJohansen]

Generelt, så behøver man vel ikke vide ret meget om tingene for at se at "Rabatten" primært går ud på at vise hvordan man kan spare en hulens masse penge ved at vælge en elendig discount-version af alt, frem for det produkt man egentlig gerne vil have?

Meget præcist gengivet, jeg sidder altid og bliver bekræftet i, hvorfor jeg ikke vil vælge den billige løsning i deres eksempler. Ufrivilligt får programmet så trods alt alligevel nogle til at tænke over, hvad billigt er.

En anden variant i programmet, som de heldigvis holder sig fra med tv, er at 'lave det selv'. Hvorfor give 14 kroner for en pose Kongen af Danmark-bolcher når man selv kan lave dem for 10 kroner? (underforstået: og spise 60 kilo anisbolcher, bruge 6 timer på det og fedte hele ens hus ind i sukker).
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 09:26

Det er jo så populært at "gøre det selv".

Men enig.. visse ting skal man bare ikke lave selv, det inkl. bolcher, creme, sovs. mv.

Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

Jeg får en umiskendelig trang til at invitere dig hjem og se, hvordan billedet står på mit fladskærms TV. Billedet er lysår bedre end mit gamle CRT TV - og mit gamle TV var endda en af de dyre modeller (Philips 32PW-9515 m. indbygget surround). Jeg har ingen problemer med billedkvaliteten i relation til fodboldkampe og slet ikke problemer med sortniveau. Jeg fristes til at sige, at mit (og konens) køb af af fladskærms TV er en af de bedste investeringer jeg/vi har foretaget os i nyere tid. Det er simpelthen en fornøjelse - og hver dag, glæder jeg mig til at tænde for vidunderet. 

Hehe, tak for invitationen. Jeg har dog set adskillige fladskærme i levende live, hos venner og i forretningerne. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at man får hvad man betaler for - det har jeg kunnet se ved selvsyn. Igen så vil jeg mene at mit (og Hr og Fru Jensens) tv-behov næppe kan retfærdiggøre en udgift på mindst 30.000,- som er det der skal lægges kontant på bordet hvis man (læs: jeg) skal gøre sig den mindste forhåbning om at kunne leve med billedkvaliteten. Og der er et pænt stykke vej fra de 5-6.000 kr. et godt CRT koster og så til 30.000.

Men af ren nysgerrighed: Hvad har I måttet give for det TV du knap kan vente med at komme hjem og tænde for?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 09:38

Spørgsmålet er, om du har set de rette modeller kalibreret og så med en god film smidt på, eller en LCD som de fleste køber?

Godt TV koster ikke 30kilo. Godt TV kan fåes for 10kilo.

Du er også velkommen herhjemme

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 09:44

Hej!

Havde selv et af de bedste crt på markedet-LOEWE,og har nu Pioneer plasma.

Jeg kan kun sige at der er KLASSE FORSKEL.....i Pioneers favør

Hvis den omtalte tv udsendelse er den som jeg tænker på,så handlede det vist om at sammenligne et billigt(skod) lcd med en crt-efter at have kalibreret begge.

Ingen nævnte noget om plasma-men man havde MEGET travlt med at fortælle HVOR god crt var til prisen(de koster jo ingenting mere)-ikke et ord om at man kunne købe noget som er VÆSENTLIGT BEDRE end det testede lcd.....hvis man går bare en smule op i pris.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 10:01

Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

Hehe, tak for invitationen. Jeg har dog set adskillige fladskærme i levende live, hos venner og i forretningerne. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at man får hvad man betaler for - det har jeg kunnet se ved selvsyn. Igen så vil jeg mene at mit (og Hr og Fru Jensens) tv-behov næppe kan retfærdiggøre en udgift på mindst 30.000,- som er det der skal lægges kontant på bordet hvis man (læs: jeg) skal gøre sig den mindste forhåbning om at kunne leve med billedkvaliteten. Og der er et pænt stykke vej fra de 5-6.000 kr. et godt CRT koster og så til 30.000.

Men af ren nysgerrighed: Hvad har I måttet give for det TV du knap kan vente med at komme hjem og tænde for?

Vi gav i omegnen af 17.000 kr. for TVét - altså langt fra de 30.000 kr. som du forventer et godt TV koster. Som andre også nævner, så kan du faktisk godt "nøjes" med at give ca. 10.000 kr. for et rigtigt godt plasma TV (Panasonic). Afvent dog lige, at de får løst problemerne med lyserøde slanger - der arbejdes vistnok kraftigt på sagen

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 11:16

Igen så vil jeg mene at mit (og Hr og Fru Jensens) tv-behov næppe kan retfærdiggøre en udgift på mindst 30.000,- som er det der skal lægges kontant på bordet hvis man (læs: jeg) skal gøre sig den mindste forhåbning om at kunne leve med billedkvaliteten.

Jeg forstår ikke hvor du har det med de 30k fra. Hvis du virkelig tror dét, jamen så har du ikke kigget på de rigtige TV. Man kan få 37" til under 10k, og så 42" for lidt mere. Ja, det ér godt nok til at erstatte et CRT TV. Men du har ikke set dem, og render, som åbenbart en del andre, rundt og tror at man skal af med uhyrlige summer for noget der er ordentligt...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu