recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indspille ferie video på dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketindspille ferie video på dvd

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 22:08
Jeg har en eyetv hybrid, med den har jeg en dvb-t tuner dvb-c tuner som gør at jeg kan bruge min computer (i dette tilfælde en mac, men det kører også på en pc) som harddiskoptager.. dvs alle optagelser ryger direkte på min NAS og deles herefter.. men bonussen kommer her... der er s-video stik samt composite således du kan tilslutte dit kamera direkte din pc hvor du kan gemme projektet evt redigere i det.. og herefter enten dele det via NAS som jeg gør eller brænde det ud i så mange kopier du lyster.

eyetv hybrid er lidt dyrere end andre.. fidusen er her muligheden for flere funktioner og muligheder.. koster omkring 1000 kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=714603 

ellers er det at købe den simplere videocapture http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/Accessories/Video-Capture/product1.en.html men da den koster omkring 850kr syntes den anden med de ekstra features at foretrække... (så dog lige dine egne links og klart de er jo billigere.. så skulle jeg vælge mellem dine links ville det nok være terratec´s)

så har du lidt alternativ inspiration fra sidelinien.. og der er naturligvis flere mærker at vælge imellem.. nu var det bare den løsning jeg selv havde valgt, forudsætningen er naturligvis at du kan hente signalet ud fra kameraet via s-video eller composite, hvilket er muligt med de fleste ældre kameraer... og overvej at gemme optagelserne på både skiver og harddisk (evt NAS med raid sikkerhed).. hjemmevideoer og fotos er jo uerstattelige

Redigeret af rhsin - 29-Juni-2010 kl. 22:14
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 22:21
rhsin.

Det ville være komplet tåbeligt at investere i dén slags, når man vil kunne tilslutte kameraet direkte via Firewire eller USB, og overføre den vej. Man behøver blot software'n til det - f.eks. det gratis Microsoft Live Movie Maker...

M.v.h.
Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 06:10
det er 4 forskellige digital kamera så ville jo have noget universalt 2 af dem er cannn noget i stil med dette
http://www.elgiganten.dk/catalog/foto-video/dk_digital_camcorder/videokamera

Pcen er rigelig stor 3 gb Ram og quad processer og 1,35 gb grafik kort
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Rune k Rune k skrev:

det er 4 forskellige digital kamera så ville jo have noget universalt 2 af dem er cannn noget i stil med dette
http://www.elgiganten.dk/catalog/foto-video/dk_digital_camcorder/videokamera

Pcen er rigelig stor 3 gb Ram og quad processer og 1,35 gb grafik kort
Jg syns du skulle finde ud af hvilke 4 kamera det nøjagtig drejer sig om, hvis det er på DV bånd så er det et FireWire/iLink eller USB kabel der skal bruges og de loades direkte ind på din PC, tiden er så 1 til 1. Omvendt er det så hvis der tale om enten kamera med Harddisk eller Flash-kort. Hvis det er med Harddisk så er kameraet sikkert med USB og så flytter du bare din film over på din PC. Er det med flash-kort så kan du jo også bare flytte dine film over med en kortlæser eller lign.

Få lagt alle dine film ind på din PC og lav dine DVD skiver herfra, husk at regne din mpeg2 bitrate ud så du udnytter dine dvd skiver max.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 14:24
Potter de er op DV bånd. Nu siger du loades ind dermed mener du vel såilles ind på pc, og så skal jeg vel have et program til det eller ????
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 14:28

Det er der i din Win OS både til grab og redigering.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

rhsin.

Det ville være komplet tåbeligt at investere i dén slags, når man vil kunne tilslutte kameraet direkte via Firewire eller USB, og overføre den vej. Man behøver blot software'n til det - f.eks. det gratis Microsoft Live Movie Maker...

M.v.h.
hvilket naturligvis forudsætter at der på kameraet er den output mulighed, det mener jeg ikke var angivet i trådstarters oprindelige indlæg, og er det et lidt ældre kamera så er det ihvertfald slet ikke sikkert der er mulighed for dette hvorfor en analog overførsel er nødvendig.

er der mulighed for at hente dataen ud digitalt må det naturligvis være at foretrække.
Mvh

René
Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 16:12
rhsin der er dv udgang hvor jeg kan sætte firewire kabel i
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 16:16

rhsin der er dv udgang hvor jeg kan sætte firewire kabel i
du skriver tidligere i tråden at det er et kamera med bånd, hvilket kamera er det?
Mvh

René
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 16:27

Potter de er op DV bånd. Nu siger du loades ind dermed mener du vel såilles ind på pc, og så skal jeg vel have et program til det eller ????
Ved udtrykket loades, menes der at spille sine film ind på sin PC. Og som radiomanden skriver så er der standard programmer i windows til dette. Windows videomaker
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 17:22
rhsin det ligner dette her http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/canon-zr200/4505-6500_7-31263309.html eller hvis du har misfortået det videokamera
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 18:22

rhsin det ligner dette her http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/canon-zr200/4505-6500_7-31263309.html eller hvis du har misfortået det videokamera

Efter hvad jeg kan se så den du linker til ZR200, er det den amerikanske udgave af den europæiske MVi830 som er et dv kamera som du skal bruge et firewire/ilink kabel til, du kan bruge windows video maker til at lægge din film ind på din pc, evt. redigere dem, lægge tekster eller lign. på.

NB: Du skal selvfølgelig også have et firewire/ilink på din PC
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu