recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indspille ferie video på dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketindspille ferie video på dvd

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 18:34
der sidder et firewire stik i fronten på min pc
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Rune k Rune k skrev:

der sidder et firewire stik i fronten på min pc
så er det jo bare med at komme i gang, 1 time DV bånd fylder ca. 13gb. på din harddisk
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 18:54
potter kan det konventers ned så det kan ligge på en 4.7 gb skive ????
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 19:09

Når det er lagt ind på HDDen og redigeret, så skal de som jeg skrev tidligere konverteres, enten til DVD format (MPEG2), eller også til MPEG4, som efterhånden en del afspillere kan klare, det er ikke sikkert, at en times DV kan være på en SL skive, men det kan være på en DL, det kommer også an på den anvendte bitrate hvor meget det fylder efterfølgende. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 19:18

Der skal du have fat i noget software, så du kan redigere og lave dvd-film ud af dine optagelser. Der er en artikel om det her:

Resume:

Software
Hvad angår software er der 2-3 gratis videoredigeringsprogrammer.

• VideoPad kan redigere nogenlunde, men understøtter formater dårligt.
  • Avidemux kan redigere alle formater – men er bestemt ikke avanceret.
  • Windows Live Movie Maker er gratis sammen med visse udgaver af Windows Vista og Windows 7. Den har nogenlunde redigeringsfaciliteter og understøtter en del formater.

Men skal du redigere ordentligt, skal du nok have muldvarpen frem og købe for ca. 800 kroner software.

Sony, Adobe, Magix og Pinnacle sælger professionelle videoredigeringsprogrammer i dette prisleje og du kan prøve dem alle før du køber dem.

Du gør klart bedst i at teste dem grundigt. Der er forholdsvis stor forskel på deres brugervenlighed og det er vist ret personligt, hvad man som nybegynder foretrækker.

Redigeret af Brixen - 30-Juni-2010 kl. 19:22
Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 20:14

No problemo, hvis du laver lyden som dolby digital 2.0 her fylder en time ca. 84MB i 192Khz. og dobbel så meget i 384mbps.

Og hvis du lægger din mpeg2 kompression med et gennemsnit på 7.6mbps og en peak på 9.0mbps. så fylder en time ca. 3.34GB, plus de 84MB på lyden. Rigelig plads til en 4.7GB DVD skiver (DVD5)

Men kan du ikke lave DD 2.0 så skal du bruge PCM og det fylder noget mere ca. 700Mb pr. time 48Khz 16bit og det er der faktisk også plads til.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 20:32
Men skal du kun lave den hurtige version, altså ind med din film på din PC uden nogen redigering eller lign. bare ind og burn. evt. lave et image af den første så du kan brænde flere ud at skulle hente det hele ind igen.

Så brug et program som Roxio Creator Pro eller lign. den loader/graber altså lægger din film ind på din PC, for der efter at konvertere din film til DVD og til sidst brænde den, thats it. 

Jeg skylder lige at sige at jeg ikke selv har prøvet det omtalte program, men jeg kender absolut til ROXIO som laver b.la. Toast, et lign. program bare til Mac platformen.  Køre selv på Mac og har gjort det siden 1983 og ROXIO syns jeg har altid lavet nogle fine programmer, og det skulle undre mig ikke om man også skulle kunne lave nogle fine menu'er til dine DVD'er i selv samme program.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 20:40
Jeg kører Roxio og kan klart tilslutte mig Potters udsagn. Lækkert program, som kan alt det som efterspørges - samt en mio ting mere...

M.v.h.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 20:46
mig bekendt kan powerdirector 8 også det trick, og den er ikke så dyr igen http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html
Mvh

René
Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 15:24
ok takker for alle svar