recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstille tv input på harmony 525 remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstille tv input på harmony 525 remote

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rlauritsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2005
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Indstille tv input på harmony 525 remote
    Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 01:17
Jeg har købt en Harmony 525 remote. Det eneste jeg ikke kan få til at virke ordentlig er at remoten ikke vælger den rigtige scart indgang på tv'et. Hvordan får jeg den mon til det? F.eks. har jeg en selector på AV3. Det har jeg så sat softwaren til at den skal vælge, men nogle gange virker det ok, andre gange har den valgt en vilkårlig af de andre. Når jeg tænder tv'et for sig selv starter det på tuner. Jeg har både prøvet at sætte softwaren til at vælge tuner som start tilstand, og at vælge sidst valgte position, men lige lidt hjælper det.

Nogen ideer?
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 08:10
Hmmmm... Et bud kunne være at justere timing på H525. Det er muligt indeunder komponenter -> [dit fjernsyn] -> indstillinger mener jeg... Ellers kan du også et sted derinde omkring indstille, hvorledes TV'et opfører sig, ifht hvordan der skiftes indgang. (Mit åbner eks en menu, hvor man så vælger input med pilene på betjeningen, andre har det med, at du trykker X antal gange på AV). Prøv at rod med det, men primært kigge på timingerne.

Hvis ikke dette hjælper, så prøv at skrive tilbage her, med mere info om dit setup.

/M
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 11:54
Jeg har sat timing til 3000 for tv'et. Jeg vælger de forskellige scart indgange ved at trykke flere gange på en knap. Tv'et er et Sony KVL-30HR3. H525 virker fint sammen med selector, receiver, video og xbox 360, men når der vælges en aktivitet hvor tv'et indgår, kan den ikke finde ud af at starte på rigtige scart indgang. Hvis jeg trykker hjælp løser det sig hver gang efter flere tryk under hjælp guiden, men det gider jeg jo ikke hver gang. Jeg kunne også godt ønsle at H525 kunne gemme det den finder ud af under hjælp. Men så skal H525 omkonfigureres via pc, og opdateres igen, gaaab. Men jeg håber da at det virker snart. Er der andre der har problemer med scart indgang når man fj.betj. vælger scart indgang med én knap ?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 12:35
Det har intet at gøre med om den skal kunne gemme/huske det den finder
ud af under Hjælp.

Hjælp får jo netop dit system tilbage på rette spor.

Det, der måske kan være problemet er, at et eller andet i dit system sender
et signal via AV.Link (eller hvad det nu hedder hos de forskellige mærker),
som får tv'et til at skifte over på en anden indgang end den du vælger.

Noget andet kan være at du flytter fjernbetjeningen inden den er færdig.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 14:33

ok, jeg kan vel prøve at lave en aktivitet som hedder se tv uden andre enheder, for at se om den så vil starte på den rigtige AV. SÅ kan det da i hvert fald ikke være selector eller andre som skifter kanal. Men det gør de nu heller ikke normalt når jeg bruger de normale fj.betj. Der starter tv på tuner selvom jeg tænder selector, xbox eller video.

Jeg flytter ikke H525 inden den er klar. Nu har jeg ikke rodet med den andet end et par timer endnu, så jeg må rode videre i weekenden. Jeg har tuner, AV1, AV2, AV3 og AV4 på tv'et. Skal de så alle 5 være på listen over AV indgange? Det har jeg haft og det virkede ikke, så prøvede jeg at slette AV4, så tænder den på AV3 som den skal ved selector, dvs. første gang jeg prøver. Derefter tændte den vidst på AV1, som om den huskede at den stod på AV3 sidst og så kører frem derfra, men hvis jeg tænder for fj.betj. til tv, tænder tv'et på tuner.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu