recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstilling af anlæg

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:55
WTF, jamen der står i min manual, at de skal være i Surround Back R eller L

Det vil jeg lige prøve.

Jeg har også løst mit issue med lyd over HDMI - det viser sig at man skal skrue rimelig meget op før man kan høre det

Jeg undskylder rigtig mange gange - men at gå fra Logitech (HTiB) til rigtig sourround er sq svært!!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 22:00
Ja det er ligesom forskellen fra lille til stort kørekort. Men du har nogle gode lærere herinde.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 22:04
Ja, dette er dælme et nice forum - tak for hjælpen, gutter (og gutinder )

Nøej, efter 1½ times boksetræning er det altså en fed fornemmelse at sidde og høre bluray på sit nye anlæg
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 00:01
He he, ja blu-ray kan også godt mærkes i mellemgulvet
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 09:32

ved godt at det her er lidt off topic.

I min receiver bliver jeg nød til at sætte mine fronthøjtaler "omvendt" i.

Dvs, at hvor rød normalt skulle have været i rød i receiveren, så skal rød nu i sort i receiveren, mens rød er i rød i højtaleren. 

Når jeg så med min yamaha receiver vil kalibrere den og bare har sat mine kabler normalt i, skriver den "Out of phase." og knitre lidt i lyden hvis jeg sidder og hører musik.

Bytter jeg om som nævnt ovenfor så er der intet problem :s

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ved godt at det her er lidt off topic.

I min receiver bliver jeg nød til at sætte mine fronthøjtaler "omvendt" i.

Dvs, at hvor rød normalt skulle have været i rød i receiveren, så skal rød nu i sort i receiveren, mens rød er i rød i højtaleren. 

Når jeg så med min yamaha receiver vil kalibrere den og bare har sat mine kabler normalt i, skriver den "Out of phase." og knitre lidt i lyden hvis jeg sidder og hører musik.

Bytter jeg om som nævnt ovenfor så er der intet problem :s

"interessant" problemstilling... Hvilke højttalere er det? Prøv evt. at sætte målemikrofonen en meters penge foran den ene højttaler og kør testen igen. Siger den så stadig "out of phase"? Og det er kun fronthøjttalerne, ikke centerhøjttaleren? Hvis den stadig gør det med en meter til mikrofonen er jeg tilbøjelig til at tro på Yamaha'en mere end højttaleren, forstået på den måde at så er højttaleren enten fasevendt internt, eller også har den generelt et skidt faseforløb der forvirrer Yamaha'en. Det kan dog også bare være en levende akustik i rummet der forvirrer.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 16:29

Det er Cerwin Vega's HD63 surround system. Jeg har lige pt. kun sat det som et 2.1 system, da jeg flytter til oktober og synes at det er synd at knalde så mange huller i væggen for sådan en kort tid.

Systemet virker tilpas godt til mit forbrug, men det forvirre mig bare med den phase.. jeg har selv skudt på at det er inde i højtalerne der er et problem, at det er "vendt" forkert derinde, hvis det kan lade sig gøre.

Men jeg vil da gerne prøve det som du nævner, så kan jeg lige give rapport i aften, skal alligevel lege lidt rundt med det.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 16:40

Bruger selv dette tip til fase bestemmelse:

1½ volt batteri sættes korrekt til højttaleren. Altså + på batteri til + på højttaler. Membramen skal springe udad når ledningen sættes på batteriet, så er den korrekt faset.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 16:51

Det er Cerwin Vega's HD63 surround system.

I så fald ville jeg være mere end nervøs for at højttalerne er fejlkonstrueret. Prøv Kampus' trick. Så længe alle 5 højttalere har samme fejl (i fald det er dét der er galt), betyder det ikke det store, men hvis center og/eller bag er i fase og fronterne ikke er, er det i høj grad et problem. Men igen, det kan være en storm i et glas vand, og din akustik bare driller systemet, det er set før.

Systemet virker tilpas godt til mit forbrug, men det forvirre mig bare med den phase.. jeg har selv skudt på at det er inde i højtalerne der er et problem, at det er "vendt" forkert derinde, hvis det kan lade sig gøre.

Det kan det sagtens. Og den slags sker mere end man skulle tro.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 17:05
Hej

Hvad anbrfaler man som længde på et Phonokabel?

Jeg har sat mit til i phonoindgangen, men jeg får kun en masse støj sammen med lyd som minder om en dårlig radio.

Kablet er 10 meter, og kostede vist omkring 200 kroner i en eller anden internetbutik. Jeg har fin lyd gennem HDMI, så håber ikke det er forstærkeren som den er gal med.

Er der en anden indgang jeg bør prøve?

PS: det er til lyd fra en bærbar - Lenovo T61

Edit: link til kabel

Redigeret af Anima - 09-September-2008 kl. 17:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bruger selv dette tip til fase bestemmelse:

1½ volt batteri sættes korrekt til højttaleren. Altså + på batteri til + på højttaler. Membramen skal springe udad når ledningen sættes på batteriet, så er den korrekt faset.

Jeg er ikke så god til mit batteri .. Membramen, er det den lille knup på plus siden? 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 17:19

Jeg er ikke så god til mit batteri .. Membramen, er det den lille knup på plus siden? 

Membranen =  Højttaler-membranen. Du skal kunne se på bas/mellemtone enheden at den bevæger sig udad når du tilslutter den som angivet.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu