|
Indstilling af billede/lys/farver/kontrast etc |
Besvar |
Forfatter | |
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Juni-2024 kl. 14:53 |
Jeg har lige købt et Apple TV 4K, og selvom det hvalp gevaldigt på responstider og billedskarphed (ikke mindst ved HDR10+) på mit Philips 50PUS8804 har jeg svært ved at blive helt tilfreds med lys/kontrast.
Vælger I mellem de faste indstillinger som HDR Film, Farveforbedring, Kontrast etc - eller slår I alle indstillinger fra, og justerer alt manuelt? Nogle steder jeg kan få tips til indstillingerne af mit Philips? Nogen erfaringer fra jer ville gøre min weekend “møj bedder”. Tak |
|
Steen
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv med AVForum’s indstillinger. Skal laves på hvert hdmi input.
Og ja det er et ældre TV,men prøv alligevel.
Redigeret af Munch - 22-Juni-2024 kl. 15:31 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dit TV har ikke skærmhardwaren til HDR, så jeg vil anbefale at du sætter Apple TV 4K til kun at køre SDR ved at sætte den til 4K 50Hz SDR og slå match dynamikområde fra.
Når TV ikke har skærmhardwaren til HDR så kommer man til endeløst at sidede og skifte billedindstillinger, da TV’et skal ud i nogle klodsede krumspring fra en scene til den næste for at få HDR-signalet tilpasset ind under skærmens evner.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gav en utrolig forskel. Hold da op det har givet mig hovedbrud, du skal have mange tak for at løse problemet. Løjerligt at Philips reklamerer med UHD, HDR og andre fancy ting, når det alligevel ikke er sandt. Rigtig god weekend |
|
Steen
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gør alle TV-producenter desværre. Som udgangspunkt bør man kun afspille HDR-versionen af indhold på OLED TV (inkl. QD-OLED) og LCD TV med minimum nogle hundrede LED-zoner.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kander ikke til dit TV, men en del nyere TV har en "filmmaker" mode som har til hensigt at ramme et neutralt billede, uden at brugeren skal være nørd i film gengivelse. Det virker til SDR og HDR, men ikke Dolby Vision. - Men, vær opmærksom på at TV selv detekterer om der er SDR eller HDR på indgangen og skifter til relvant indstilling. - Ved SDR vil TV skifte til den indstilling du sidst brugte ved SDR signal, Ved HDR vil TV skifte til den indstilling du sidst brugte ved HDR signal og tilsvarende ved Dolby Vision hvis dit TV har det. SÅ, for at få ordentlig gengivelse ved både SDR og HDR skal du afspille en kilde der gengiver SDR og så finde den bedste indstilling. Det skal du også gøre ved HDR fordi TV selv skifter indstilling til den indsilling du sidst brugte til HDR og fordi Picture modes som bruges til SDR ikke kan vælges når signalet er Dolby Vision. Hvis ikke man er opmærksom på det, kan man risikere at TV kører i fimmaker mode ved SDR og f.eks. Sport eller Dynamic, når det detekterer HDR. Det vil uværligt give et undeligt billede, og måske misforstås som at TV ikke Kan gengive HDR ordentligt. -Håber det giver mening :-) Det er selvfølgelig ikke relevant hvis du slår HDR fra i ATV. Det er nok en god ide hvis dit TV alligevel ikke kan gengive det ordentligt.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Korrekt" er det korrekte term, ikke "neutralt" :)
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |