|
Indstilling af HD kanaler på Prosonic PBT-23000?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
FuxieDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-September-2011 Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2012 kl. 17:47 |
||
Hej, Jeg har et Prosonic PBT-23000 "LCD TV WITH MPEG4 HD DVBT/C & DVD", hvor jeg ikke kan finde ud af at installere digitale kanaler. Jeg har YouSee kabel (plus lille tillægspakke), og burde som minimum kunne finde DR HD, men muligvis også andet (har ikke andre fjernsyn som understøtter HD, så aner ikke hvad der ellers er). Jeg har talt med "manden i YouSee-butikken" som siger: MPEG2 TV: Skal bruge en extra box, som skal sættes til TV'et MPEG4 TV: Skal virke uden brug af extra udstyr. Da betjeningsvejledningen tydelig siger både MPEG4 og HD, burde opsætning være en smal sag. Jeg prøver følgende: Menu -> Digital Manuel Indstilling Herunder, kan jeg vælge VHF1 til VHF12 (43,50 til 226,50 MHz) og UHF21 til UHF69 (474 til 858 MHz) Desværre siger alle kanalerne "Intet signal". Mine analoge kanaler står flot og skarpt. Hvad gør jeg galt? YouSee-manden sagde noget om netværks-id (har også set det omtalt på yousee.dk), men kan ikke fide noget sted at anføre dette...
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Udover netkode 100 skal du også indtaste følgende søgeparametre. Så TVet ved hvor der skal søges.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||
Det kunne se ud som om du forsøger at tune DVB-T muxer og ikke DVB-C, som anvendes af youSee. Uden at kende dit Prosonic/Denver fjernsyn kann jeg sige, at der ofte skal vælges mellem DVB-T og DVB-C som det allerførste - til tider straks ved start med fabriksindstilling. Når du har valgt DVB-C, må der være et sted at indtaste net-id 100. Det kan være at du også skal indtaste en frekvens og en symbolrate men ofte er det uden betydning. http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/Find_dit_netvaerks-id.aspx Der synes at være en opdatering til dit fjernsyn, men husk at sikre dig, at du har netop den rette model i forhold til opdateringen (gul menu mv). Lars ![]() Redigeret af reslfj - 07-Januar-2012 kl. 19:49 |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
FuxieDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-September-2011 Status: Offline Point: 32 |
||
Redigeret af FuxieDK - 08-Januar-2012 kl. 02:22 |
|||
![]() |
|||
||
Sidder nu og roder med 71 digitale kanaler, hvor størstedelen sider "Intet CI-Modul" eller noget der ligner.. Men jeg har dog kunne finde fx DR HD og TV5HD.. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke rigtig kan se den store forskel i kvaliteten.. Måske er det bare mine øjne...
ANYWAY, jeg har nok til at komme lidt videre med nu.. Tak for hjælpen..
Redigeret af FuxieDK - 08-Januar-2012 kl. 02:23 |
|||
![]() |
|||
||
Netkoden skulle jeg ikke angive (eller mere præcis, angav Auto)..
|
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||
Net-id 100 giver fjernsynet mulighed for at udvælge de programversioner, som du skal bruge (her MPEG-4 versionerne). Måske kan det lette din sortering af de ukodede kanaler.
Normalt kommer de så også i den orden som youSee har valgt - men det afhænger af fjernsynet. Jeg måtte fx vælge Sverige som land, for at få et ældre Sony fjernsyn til at virke på en rimelig måde.
Du bør ringe til Prosonic/Denver for at høre om opdatering til dit fjernsyn.
Lars
![]() |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |