recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indstilling af kanaler fra yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

indstilling af kanaler fra yousee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: indstilling af kanaler fra yousee
    Sendt: 02-December-2014 kl. 17:36
Kan det virkelig være rigtigt at når man indlæser de digitale kanaler at man skal bruge flere timer for at at få et normalt overblik. Jeg har forsøgt med alle de indstillinger der er mulige, hurtig vs fuld scanning, symbol rate vs Auto, frekvens vs auto. Sågar gratis kanaler eller alle. Jeg har forsøgt med de 3 netværks id men lige meget hvad jeg gør så finder mit sony TV og lg harddisk optager 250 kanaler og dem man har adgang til ligger sådan lidt her og der. Er der virkelig ikke en bedre løsning på at indlæse, så man er fri for at slette og sortere så fandens meget bagefter. jeg tænker at selv analog kunne undgå dem man ikke har adgang til.

Redigeret af fiskerendk - 02-December-2014 kl. 17:40
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 18:14
Det kommer vist an på hvilken digital modtager man bruger.

Mit Sony tv finder revl og krat uanset.

Min Panasonic recorder har styr på hvad der er gratis, betalings, HDTV o.s.v. men denne gang var der så mange ændringer at halvdelen af min favoritliste skulle opdateres og det skulle min liste over planlagte optagelser også.

Min Denver boks finder kun gratis kanaler, hvis jeg laver en netværkssøgning med netværks-id 125.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 18:39

Ja, det kommer helt an på modtageren, nogle er mere "smarte" end andre. Det tog mig noget tid at få orden på det hele her efter om placeringen, jeg opdagede at DR2 ikke længere var der efter den havde flyttet plads, så var nødt til at læse alt ind igen, med efterfølgende sletning og sortering som følge. Irriterende når man også har kanaler der er kodet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 19:10
Ja det var lettere i gamle dage. 1 var ARD, 2 var ZDF, og 3 var DR. Ihvertfald her i det jyske Tongue
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 19:38
Man kan normalt også læse dem ind manuelt (indtast kanalnummer for hver enkelt kanal man kan/vil modtage), hvilket kan være hurtigere end sorteringsarbejdet bagefter.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 19:43

Det kan man normalt ikke, der er mange TVer der ikke har manuel tuning når det er modtagelse på Kabel TV Skal der en ny kanal ind, så skal alt indlæses igen for at få den med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 20:07

Der er der, de kom fint ind her, både på TV og Recorderen, inden jeg smed dem ud igen.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:02
Hvor heldig Kampus... vi havde kun DR omkring Holstebro! Geek

Redigeret af Jessemand - 02-December-2014 kl. 22:05
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 22:55
ChrisJJ
Hvis det er kanaler du betaler ekstra for så kræver de et kort som den du har i boksen i stuen.
Har du kort i dit tv i soveværelset?
Ning
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 01:16
Rundt om i landet er der mange der raser fordi de ikke kan finde deres kanaler. Jeg har fundet flere end jeg burde! Og i netop den kanalpladsorden som YouSee bruger (LCN-orden).

Det viser sig at selv om man som jeg kun har Grundpakken, kan man modtage og se følgende Ekstrakanaler (kanalplads i parentes): BBC Entertainment (118), Comedy (124), Nat Geo People (151), Viasat History (160) og 24Nordjyske (180).  -  Jeg ved ikke hvor længe det vil være muligt at se disse sædvanligvis kodede Ekstrakanaler. Det varer nok kun kort tid, før de igen bliver krypterede.

Som hjælp til at finde sine kanaler kan min guide her på  Recordere måske være en hjælp.
Forskellige råd om kanalsøgning findes i guiden side 5: http:////www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11883

Redigeret af Vilhelm - 03-December-2014 kl. 01:28
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Ruse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2014
Sted: Kastrup
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 08:36
Hej Vilhelm!
Jeg har også Grundpakken. Tak for tippet om de kodede kanaler. Foruden de nævnte kan du/jeg også tage Dantot (145) (travløb) både på mit TV (Samsung UE557005) og mine 2 recordere (Panasonic DMR-BCT720). Maskinerne tager også de 3 flyttede kanaler DR3, TV2 og K5. Det gør mit TV til gengæld ikke.
venlig hilsen
Ruse
Til top
markus1967 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2011
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markus1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 12:07
Jeg tror at Yousee har kluder i det som de plejer. Jeg har Eurosport1 og Tv3sport1 som ekstra kanaler men jeg får beskeden at jeg ikke har rettigheder til dem. Der er vel ikke andet at gør end at ringe til dem.

Markus1967
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu