recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af Lissau lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstilling af Lissau lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling af Lissau lærred
    Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 20:02

Hejsa allesammen!

Jeg har et 96" Lissau 16:9 motorlærred (er ikke klar over præcis hvilken model, men fjernbetjeningen er en lille hvid grin plastic fætter! ).

Jeg er utrolig glad for mit lærred, men der er dog én ting som irrirerer mig lidt. Indtil nu har jeg bare ladet lærredet rulle ned indtil det passede med projektoren og så trykket på stop. Men såvidt jeg ved, sku' det være muligt at indstille lærred, så det automatisk ruller ned til en bestemt position - problemet er bare HVORDAN!

Der er 3 knapper på modtagerboksen og på fjernbetjeningen - op, ned og stop.

Er der nogen herinde som ved hvordan man indstiller sådan et Lissau lærred?

På forhånd tak
Kristian

Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 12:37

Ja!!! Gør således

1.  Hold op og nedknap nedtrykket samtidigt til lærredet kvitterer.

2. Indstil hvor du vil have top og bundstop

3. Hold midterknap (rød prik) nedtrykket til lærredet kvitterer

Du har nu indstillet dit lærred

M.v.h

Redigeret af kanvas - 28-Oktober-2007 kl. 12:58
Til top
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 18:33

Mange tak for din beskrivelse kanvas - desværre kan jeg ikke rigtig få det til at fungere!

Jeg kan godt for lærredet til at gi' et "klik" når jeg trykker på op og ned knapperne samtidig, men jeg kan ikke få knappen under den røde diode til at reagere...

Har du selv et Lissau lærred? Sådan ser min kontrolboks ud

Kan det passe at den knap som du snakker om, skal være en "undersænket" knap som skal aktiveres med en blyant eller er min kontrolboks i stykker?

Med venlig hilsen

Kristian

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 21:03

Sådan som jeg har forstået det, da jeg spurgte om det samme over mail til AV-connection, sagde de at man simpelt hen skal lade lærredet køre ned. Når det er kommet så langt ned som Du ønsker det, holder du straks STOP-knappen (den i midten, ik sandt?) nede, i et stykke tid (en 10-15 sekunder).

Derefter skulle det stoppe det samme sted hver gang! Hvilket vil sige at du kun behøves at fuldføre denne procedure EN gang.

Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 11:59

Jeg har selv et Lissau Tab-tension motor lærred og det fungerer som beskrevet.

Det ser dog ud til at din type er anderledes. Der er ingen kontrolboks til mit lærred. Kun fjernbetjeningen med en op og ned knap, samt en midterknap (stop) med en rød prik.

Jeg vil råde dig til at tage kontakt direkte til Lissau.

Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Sådan som jeg har forstået det, da jeg spurgte om det samme over mail til AV-connection, sagde de at man simpelt hen skal lade lærredet køre ned. Når det er kommet så langt ned som Du ønsker det, holder du straks STOP-knappen (den i midten, ik sandt?) nede, i et stykke tid (en 10-15 sekunder).

Derefter skulle det stoppe det samme sted hver gang! Hvilket vil sige at du kun behøves at fuldføre denne procedure EN gang.

Denne metode kan kun bruges til at indstille et "ekstra" stop mellem det eksisterende top og bundstop på mit lærrede. Ikke til at indstille ny top og bund.

Såfremt jeg trykker på de røde (midter) knap går lærredet ned til det forudstillede stop og helt ned hvis jeg trykker pil ned.

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 16:24
^ Det er vidst lidt anderledes alt efter om man har den ældre motor-dug (åbenbart med anderledes remote), frem for den nyere tabtention dug.
Til top
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 19:29

Mange tak for jeres råd og vejledning. Jeg har nu snakket med Lissau og fået løst mit problem.

Det viste sig at mit lærred er lidt mere "mekanisk" end jeg først havde antaget. Nyere lærreder kan rigtig nok justeres med fjernbetjeningen, men mit lærred skal justeres via en umbraco skrue, som sidder på bagsiden af selve lærred-kassetten - lidt bøvlet, men det skal heldigvis kun gøres den éne gang!

Kristian

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 21:18
Kan ikke huske hvem det var der spurgte om dette, men kan ikke finde det så nu spørg jeg! Er et køb af et Lissau Link til små 2000kr virkelig den eneste måde at få lærredet til at køre henholdsvis ned og op, i takt med projektoren tænder og slukker? er der ikke en anden mulighed? en billigere mulighed?!

Redigeret af Naite22 - 26-November-2007 kl. 21:19
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 21:58

Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Kan ikke huske hvem det var der spurgte om dette, men kan ikke finde det så nu spørg jeg! Er et køb af et Lissau Link til små 2000kr virkelig den eneste måde at få lærredet til at køre henholdsvis ned og op, i takt med projektoren tænder og slukker? er der ikke en anden mulighed? en billigere mulighed?!

Hvis projektoren har en 12v udgang, kan du få en kontrolbox til lærredet med tilslutning til 12v.

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 11:54
^ Og har JVC's DLA HD1 det!?
Til top

Besvar Besvar