|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thomasNY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() Sendt: 16-Juli-2009 kl. 21:32 |
Sidder lige og kigger lidt på alle de muligheder man har...Det er jo fuldstændigt vildt. Har en Onkyo 876 som har en kalibrerings menu. Har en Ps3 der går igennem onkyo´en, før den går op i Samsung PS50B855. Ps3 kan man også stille lidt på og så er der samsungen der jo også kan justeres helt vildt!
Hvor starter man og slutter man!?? ![]() Nogle der har nogle gode erfaringer de vil dele? ![]() Jeg har som en start brugt flatpanels tal til samsungen! Lydmæssigt har jeg dali blå serie(gammel) og så en velodyne 8 tommer SPL.. |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Du indstiller PS3'en korrekt (søg her i forum), lader formodentligt Onkyo'en står på sine default-indstillinger. Derefter indstiller du TV'et - og helst med en HDMI-forbindelse direkte mellem PS3 og TV. Når du efterfølgende kobler Onkyo'en ind, kan du se, om den påvirker signalet - og hvis den gør det, skal der justeres i Onkyo'en. That's it - med mindre du har flere kilder koblet til Onkyo'en. I givet fald indstiller du kilderne korrekt med udgangspunkt i de Tv-indstillinger du kom frem til med PS3'en - og derefter indstller du de input Onkyo'en, hvor kilderne er koblet til. Du skal som minimum bruge en test-DVD eller test BD for at indstille BRIGHTNESS, SHAPRNESS og evt. CONTRAST (f.eks. DVE DVD, DVE HD Basics, AVCHD, eller som absoloutminimum THX-testbillederne fra f.eks. Star Wars-DVD-fileme). Du vil ikke være i stand til at indstille farverne helt korrekt uden decideret måleudstyr.
|
|
![]() |
|
thomasNY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Okay, så bestiller jeg bare lige denne her : http://www.amazon.co.uk/Digital-Video-Essentials-Basics-Blu- ray/dp/B000V6LST0/ref=pd_cp_d_h__0 ?? Er der så en udførlig vejledning på disken, så det er til at gøre? Man bliver vel nød til at ha en dag og aften indstilling på sit tv, for at korrigere for sollys mv.? Er det bedst at lade onkyo´en opskalere til 1080p eller lade sin PS3 gøre det? Mht. ps3 har jeg sat BD/DVD audio output format (HDMI): Linear PCM. Video Output til: 720P. Cross Color reduktionsfilter: Sluk RGB fuld rækkevidde: Begrænset. Superhvid: Sluk |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
DVE indeholder en vejledning på engelsk - men ellers findes der jo osse en masse på nettet - bl.a her på recordere.dk. Mht. til dine PS3-indstillinger: Superhvid skal være slået til, ellers klippes i signalet. Hvorfor kører du 720p? Hvorfor ikke bare 1080p? Om Onkyo'en eller PS3'en er bedst til at opskalere til 1080p ved jeg ikke - men hvis du sætter PS3 til 720p og derefter lader Onkyo'en opskalere til 1080p, er der en ikke ubetydelig risiko for forringelse af signalet. Det vil være en god idé at lave en dag- og aften-indstilling. Forskellen kan typisk bestå i variationer i BRIGHTNESS, CONTRAST og evt. GAMMA. 876'eren tilbyder to profiler pr. input + en custom. Jeg har ikke haft fornøjelsen af at pille i et B855 endnu, så jeg ved ikke om det TV også stiller sådan en mulighed til rådighed.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |