|
|
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | ||
hirtshals ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Jeg har bemærket en brummen fra min 507XA, ikke noget man kan høre med lyd på, men hvis lyden er slukket kan man tydelig høre en brummen. Jeg mener tidligere at have læst, at det er alm på plasma skærme. Er det noget jeg skal bekymre mig over - ?? Kan det skyldes at jeg har indstilt tv'et forkert ??
Redigeret af hirtshals - 17-Februar-2007 kl. 16:51 |
||
Pioneer PDP-507XA - Panasonic DMR-EH65
|
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Det er strømforsyningen du kan høre og det er normalt på både plasma og lcd. Du skal huske at indstille dit tv til 100Hz, da dette fjerner en del af brummen. Men helt generelt, så brummer strømforsyningen mere, når den bruger mere strøm, så vælg din strømkontrolsindstillinger med omhu. |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
bxtc ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Marts-2007 Status: Offline Point: 123 |
![]() |
|
Hej! Jeg har nu sat mit tv til samme instillinger! Du skal virkelig have tusind tak, det fungere bare super perfekt nu! - Havde virkelig prøvet meget, men dette er klart det bedste resultat jeg har fået! Mange tak, kan anbefales! |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Pas nu på den kontrast! Den er meget høj og bør frarådes, medmindre ens skærm er fuldstændig kørt ind. Redigeret af Sandal - 20-Marts-2007 kl. 18:34 |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
bxtc ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Marts-2007 Status: Offline Point: 123 |
![]() |
|
Hej! Ja, jeg er godt opmærksom på den, glemte at fortælle jeg har sat kontrasten til 25, også øger jeg den trinvis. Tak for the heads up :D my bad at jeg glemte at fortælle det.. 25 er vel ok? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Svært at sige, men de fleste siger, at man bør starte med en kontrast på omkring 15-20 på en helt ny skærm og så bevæge sig opad. Du skal selvfølgelig også være opmærksom på lysstyrken. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Selvfølgelig... Jeg har kørt den der breakin dvd i ca 60 timer før jeg tog skærmen i brug. Lysstyrken har jeg på +2. Jeg håber da ikke jeg skader min skærm...?? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan du hurtigt se, ved at køre break-in dvd'en igen. Her kan man se enhver indbrænding. Er du opmærksom på skygge problemet på 42" modellerne? Redigeret af Sandal - 20-Marts-2007 kl. 19:25 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak. Jo jeg har godt læst om skyggerne samt gardinerne.... men hvordan ser de der skygger ud...? hvilken måde kan jeg se om jeg har dem? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan læse en masse om disse i denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=1 ... men for at gøre en lang historie kort, så får disse skygger skærmen til at se beskidt ud, selvom den ikke er det. Der forekommer ligesom nogle lodrette streger på skærmen. Disse ses tydligst ved panorering, specielt ved fodbold og skisport (generelt ved lyse billeder). |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har nu tjekket for burnins som du sagde, der var heldigvis ikke noget.. Det med de der skygger har jeg dog lidt svære ved at finde ud af.. umiddelbart ser det ikke ud som om jeg har det... Men er det et problem disse skærme er født med, eller kommer det hen af vejen.. for min skærm er jo ret ny. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det vides ikke, men jeg vil tro at det er et problem skærmen er født med. Kig i tv-programmet for at se hvornår de sender noget fodbold, for disse skygger er meget tydelige ved panorering herover græsset. Redigeret af Sandal - 20-Marts-2007 kl. 20:46 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |