recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indstilling af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

indstilling af projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: indstilling af projektor
    Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 10:25
hej alle sammen, jeg har lige købt mig en infocus in78 til meget billige penge inklusiv ny pære, mit spørgsmål er nu, hvor og hvem jeg skal have fat i for at få den indstillet og kalibreret.

jeg har ladet mig fortælle at den har mulighed for proff isf kalibrering, men passer dette?

jeg bor i ikast-  herning området, 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hej alle sammen, jeg har lige købt mig en infocus in78 til meget billige penge inklusiv ny pære, mit spørgsmål er nu, hvor og hvem jeg skal have fat i for at få den indstillet og kalibreret.

jeg har ladet mig fortælle at den har mulighed for proff isf kalibrering, men passer dette?

jeg bor i ikast-  herning området, 

Både og. Reelt kan alle projektorer kalibreres, at man kalder det "ISF kalibrering" handler mest om at fyren der gør det har været på uddanelse hos ISF (hvilket er et ret banalt kursus der ikke i sig selv er en garanti for noget som helst). Derudover kan udstyret have ISF CCC, som groft sagt betyder at det indeholder et minimum af justeringsmuligheder (som alle projektorer jeg har beskæftiget mig med har), samt at der er mulighed for at låse indstillingerne fast og med to hukommelser per indgang. Det er ikke alle projektorer der kan dét, men det er sådan set ikke så væsentligt medmindre man er bange for at nogen piller ved indstillingerne ved et uheld.

IN78 kan som alle andre projektorer godt kalibreres, i det omfang at hvid-balancen kan kalibreres. Men det er så også noget nær det eneste man kan, og den indeholder nogle ret markante farvefejl, som man ikke kan rette op på (delvist tilsigtet, for at hive mere lys ud af projektoren). IN78 blev i ret høj grad solgt på at være "fabrikskalibreret", hvilket jeg personligt mener er en tilsnigelse, da den ganske vist blev leveret med en farvetemperatur kalibreret til D65, men som sagt er der andre områder af farvegengivelsen som er skævt og som ikke kan justeres. Med andre ord, jeg vil ikke kalde det spild af penge da dét at kalibrere farvetemperaturen til dét lærred man benytter er en ret væsentlig del af billedgengivelsen så forbedringen kan sagtens være mærkbar, men du skal ikke forvente at du får et "korrekt" billede ud af det.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:42
I dit tilfælde, ville jeg bare Google lidt efter nogle indstillinger, folk er kommet frem til, og ellers bare lege lidt med indstillingerne, til du er tilfreds...
Du skal ikke være bange for at pille. :)

Redigeret af Supergris - 03-Oktober-2013 kl. 14:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu