recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstilling af tv

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 20:14
God fornøjelse.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Der findes utallige tråde om dette emne på recordere.dk.

Prøve at søge på Ottos indlæg om korrekt billedgengivelse og diverse diskussioner med brugeren "KurtN".

Nu er jer jo ikke "KurtN", og jeg hører bestemt heller ikke til dem, der ødelægger The Godfather, The Coppola Restoration, som jeg har på DVD.

Når jeg ser DVD film eller koncerter som LIVE BABY LIVE med INXS (god til fester), bruger jeg altid den samme indstilling.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 14:50

I USA vælger størstedelen af alle, der får lavet en ISF kalibrering, at ændre på indstillingen senere. Disse mennesker kan bare ikke lide det korrekte billede, og vælger vel så at få deres penge retur. Det 100% korrekte billede, ligger nu engang ikke i alles smag. Nogle kan lide det, andre kan ikke. Hvad der er det rigtige for den enkelte, er vel også folks egen sag, men bare fordi folk ikke vælger en professionel ISF kalibrering, behøver man ikke at råbe op, og sige at folk gør noget "forkert", for det er jo det rigtige for DEM.

Jeg foretrækker personligt, at jeg får naturlige billeder af fodboldtrøjer/bukser/sokker/støvler/fodboldbane/ og hudfarver på fodboldspillere når jeg ser en fodboldkamp på TV. Jeg foretrækker også naturlige hudfarver når jeg ser TV2 NEWS. Jeg foretrækker også naturlige farver når jeg ser en rockkoncert på DVD. Jeg bryder mig ikke om oppustede og skrigene farver. Jeg bryder mig heller ikke om "blege" eller "tørre" farver når jeg ikke ser FILM. (Medmindre det er meningen, fordi det er instruktøren eget "farveunivers" i filmen). Jeg kunne ikke drømme om, at ødelægge gode film som The Godfather eller 300.

Hvad fortrækker I? Og...

Er det korrekte billede et unaturligt billede når man ser en fodboldkamp eller nyhederne? Hvad mener I?

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
truehorses Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:09

Er af helt samme opfattelse...

Billede indstillinger er virklelig en smags sag..

Hjalp en ven med at indstille udfra hudfarve og græstæppets kulør

Måtte slæbe ham ind i "Parken" for at vise ham hvor grønt græsset rent faktisk er, og ikke skulle stå som en halv falmet haveplæne...

truehorses
LG50PS7000
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af truehorses truehorses skrev:

Måtte slæbe ham ind i "Parken" for at vise ham hvor grønt græsset rent faktisk er, og ikke skulle stå som en halv falmet haveplæne...

Har selv spillet i Parken med min skole, for snart mange år tilbage. Der var græsset alt andet en "Grønt"

Lignede mere "en halv falmet haveplæne", som du selv nævner

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:14
Jeg kan kun sige, at en korrekt kalibrering af dit tv, giver dig det meste korrekte billede også det mest naturlige. Jeg er selv lige gået fra et tv, som Otto har lavet en kalibrering på, mens mit nye tv ikke har. Og der er en verden til forskel og lige meget hvor meget jeg justere op og ned, så får jeg ikke det samme billede. Sådan havde jeg det også med tv'et inden det fik en kalibrering.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Har selv spillet i Parken med min skole, for snart mange år tilbage. Der var græsset alt andet en "Grønt"

Haha, det er bestemt heller ikke alle fodboldbaner som er lige grønne overalt. Svedent græs findes faktisk også...

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:30
Jeg pillede engang ved mit søsters tv. Hun havde ALT for meget farve på, og hun synes at det var "flot"... Ja, flot tv, men sikke dog et billede... Det var hardcore...

JVC X3
?
?
?
?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Haha, det er bestemt heller ikke alle fodboldbaner som er lige grønne overalt. Svedent græs findes faktisk også...

Man forventede bare, at nu skulle man spille i Parken, landets nationalstadion, og kulissen var da også fantastisk med masser af tilskuere, men banen tillod ikke poleret fodbold, hvilket var fint for vores modstander fra Jylland, som alle var 2 meter høje, men ikke for os, som ønskede at spille fodbold
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:32

Jeg pillede engang ved mit søsters tv. Hun havde ALT for meget farve på, og hun synes at det var "flot"... Ja, flot tv, men sikke dog et billede... Det var hardcore...

Ja hvis ens verden er lidt grå, så kan det sikkert hjælpe med lidt ekstra farve.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Ja hvis ens verden er lidt grå, så kan det sikkert hjælpe med lidt ekstra farve.

Det sjove ved det hele var, at hun ikke kunne lide min indstilling selv om det var meget tydeligt, at jeg havde ret i at hun havde alt for meget farve, kontrast og lys på.. I første omgang. Hun ville have den gamle indstilling tilbage, og det fik hun så. Ugen efter brugte hun MIN indstilling... Jeg kunne se det med det samme. Jeg sagde ikke noget... Hun ville aldrig give mig ret, uanset hvad...

JVC X3
?
?
?
?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:43
Det er lige før jeg godt kunne finde på at skrue den grønne farve lidt op, når jeg ser landskamp i Parken, for at dulme den dårlige oplevelse

Min søster er præcis på samme måde. Men hun har så også et billedrørstv, så farverne og kontrasten er heldigvis ikke opskruet på samme måde som f.eks. et LCD.

Redigeret af vasif - 14-Maj-2009 kl. 15:44
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu