|
Indstilling parabol |
Besvar |
Forfatter | |
dvbguy
Ny bruger Oprettet: 18-Februar-2012 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Februar-2012 kl. 20:05 |
Jeg har i dag et parabol med 5 grader øst (Viasat) - jeg vil så have yderligere et hovede på og har købt sådan en tingest her
Den bliver så monteret på den eksisterende LNB hovede og sætter så et nyt hovede på ved siden af det eksisterende. Det nye hoveder kan så monteres på en af siderne på det eksisternde hovede og har også en satellit finder som hyler - så den fanger et eller andet. Laver jeg en scanning på 1W finder den intet.
Jeg har ikke rørt selve parabolen, da 5 grader øst jo virker og 1 grad Vest jo så også bør virke.
Nogen der kender et eller andet værktøj til hvordan man kan se hvilken satellit der er man fanger. ?. Men kan jo dreje den lnb bracket nogen grader, men det ville jo være lettest hvis man kan se hvad det er for et signal man fanger
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10461 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der skal naturligvis være 6 grader imellem de to positioner, men du har vel ikke sat det i den forkerte side, så det er 11 grader øst du modtager? Det nye hoved skal sidde til højre for det gamle når du står foran parabolen.
Flemming Redigeret af fltk - 18-Februar-2012 kl. 21:45 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
dvbguy
Funktioner
Tak(0)
|
Ja - det var også det jeg fandt ud af, da jeg i første omgang satte det til venstre og tilfældigvis prøvede at scanne andre satellitter og fangede noget på 13 øst
Men 6 grader er jo ingenting og der giver den også udslag den kære satfinder, men finde noget på 1 vest vil den desværre ikke
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, 6 grader er faktisk meget i den forbindelse. Jeg kan se at beslaget kan justeres - er du sikker på du har stillet det med 6 graders afstand mellem de to hoveder?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Dvbguy. Du skriver at du også har en satellit finder som hyler - så den fanger et eller andet. Det er nu ikke altid tilfældet, men du skal starte med at stille den til stor følsomhed, få den til at hyle, skrue ned for følsomheden, få den igen til at hyle osv. Hotbird på 13E er mange gange den satellit det er nemest at fange et eller andet fra. Hvis du havde den bare justeret nogenlunde ind må du nu kende afstanden på beslaget fra 13E til 4,8E dvs. 8,2° Afstanden fra 4,8E til 1W er 5,8° dvs ca. 2/3 af afstanden på 8,2° og som du skriver, er det til den anden side. Jeg fandt disse oplysninger for min adresse 15 km vest for København. Fra http://www.dishpointer.com/ 4,8E Sirius: Elevation: 26.2° 0,8W Thor: Elevation: 25.5° Elevationen til 0,8W Thor et lidt lavere end til 4,8E Sirius. Så LNB til Thor skal nok sidde ca. 1 cm højere and det til sirius da beamen også her bliver speglvendt i parabol skålen.
1. Hvis du allerede nu har monteret DISEqc switchen ville jeg i første omgang prøve at forbinde SAT modtageren direkte til Thor LNB'et og prøve en ny søgning. Hvis din modtager har muligthed for at lave en blind scan, hvor den søger alle frekvenserne ville jeg bruge dette. Ja, jeg ved det tager længere tid. 2. Hvis du søger mens du har satellit finder/hyleren monteret ville jeg prøve at fjerne den, mens du lader din SAT modtager søge. 3. Jeg ved ikke om din modtager har separate indstillinger for Thor på 0.8°W og Intelsat 10-02 på 1.0°W ? Men det er rent faktisk muligt at indstille LNB således at du kun kan modtage fra Intelsat og slet intet fra Thor. Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 20-Februar-2012 kl. 10:43 |
|
dvbguy
Funktioner
Tak(0)
|
Omkring det med følsomhed af satfinderen, står der fra +4 db til -6db på satfinderen. Jo højere jeg går jo lettere hyler den. Er det fordi følsomheden bliver mindre eller omvendt? |
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |