recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstillinger Samsung M71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstillinger Samsung M71

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af romkuglen romkuglen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Mine indstillinger:

Film
Digital NR: Til

Kontrast 50
Lysstyrke 71
Farve 30
Frvetone Varm1

Aller farverne står individuelt på 50. Dette er ikke optimalt, men jeg har problemer med at kalibrere tvéts farver korrekt, hvilket sandsynligvis skyldes at jeg kører henholdsvis Scart RGB eller VGA. Jeg skal have fat i et Component kabel, da det er den eneste rigtige måde at kalibrer tvét på.

Men billledet er tåleligt som det er nu.

Håber i kan bruge det.

Hej Kandersen

Har prøvet dine instillinger, men finder det besynderligt at du har valgt  "farve" indstilligen på 30. På min skærm bliver alt næsten farveløst på den indstillingen. Er du sikker på det ikke er "skarphed" du har sat til 30?

Mine instillinger, hvor jeg har sat et godt gammelt CRT TV ved siden af og derefter forsøgt at efterligne farver (især ansigts toner - selom det aldrig bliver helt godt på LCD tv - læs: vil hellere have plasma men 42" er for stort til vores stue - syntes konen - og 37" Pana er simpelhen i for kedligt grimt design), kontrast (det er OK på M71´eren og savner ikke plasma her) og lysstyrke (ved den meget bedre på LCD end CRT,  men gider ikke blive blændet for at se TV) er således:

Brugertilpasset:

Digital NR: Til

Farverum: Auto

LCD 100 Hz: Fra

Kontrast: 50
Lysstyrke: 70

Skarphed: 50

Farve: 65

Farvetone: Varm1

Farvehåndtering: default (dvs. alle indstillinger på 50)

Men måske er sammenligningen af indstillinger irelevant da alle TV er forskellige (selv af samme mærke + model) og man derfor ikke kan sammeligne. Eller gælder det ikke for LCD og kun for Plasma/CRT.

Hey there,

rart med noget input - men hvilken indgang kører du på med disse indstillinger (RF-antenne, digital sat-boks, selector (evt. HD)?) Personligt kører jeg med selector HD. Grunden til jeg spørger er at jeg mener at det der "digital noise reduction" ikke ændrer synderligt på mit tv - og i min verden er det bedst at slå alt det der digitale fnidder fra - eller hva?!

Venlig hilsen

Christian Juel

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 12:20

.

Redigeret af bulk - 28-Januar-2007 kl. 13:53
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:36

Hej Kandersen

Har prøvet dine instillinger, men finder det besynderligt at du har valgt  "farve" indstilligen på 30. På min skærm bliver alt næsten farveløst på den indstillingen. Er du sikker på det ikke er "skarphed" du har sat til 30?

Helt sikker.. Bemærk, du samliger med Brugertilpasset, hvor jeg bruger Film. Der er enorme forskelle på de to, (synes jeg).

Men måske er sammenligningen af indstillinger irelevant da alle TV er forskellige (selv af samme mærke + model) og man derfor ikke kan sammeligne. Eller gælder det ikke for LCD og kun for Plasma/CRT.

Det gælder desværre også for LCD.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Hey there,

rart med noget input - men hvilken indgang kører du på med disse indstillinger (RF-antenne, digital sat-boks, selector (evt. HD)?) Personligt kører jeg med selector HD. Grunden til jeg spørger er at jeg mener at det der "digital noise reduction" ikke ændrer synderligt på mit tv - og i min verden er det bedst at slå alt det der digitale fnidder fra - eller hva?!

Venlig hilsen

Christian Juel

Jeg bruger henholdsvis alm. antenne (når konen ikke gider tænder for Selectoren) og så selvfølgelig Selectoren (ikke HD)

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Som jeg forstår DVE, så kan der være problemer med at bruge VGA eller RGB (Scart) netop mht. farverne. Det har såvidt jeg har fået fortalt noget at gøre med den måde farverne kombineres i disse former.

Hvor på DVE kommer den kommentar? Jeg har for nylig kalibreret farver på mit CRT, og jeg kan ikke umiddelbart huske en bemærkning af den type. Hvis de siger RGB, er det heller ikke nødvendigvis RGB over SCART som de mener (VGA er også RGB).

Under introduktionen, hvor de bla. forklare forskellen på de forskellige indgange.

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:53

Lige en kommentar til hvorfor jeg har slået 100 Hz "fra".

Det ser simphen for mærkeligt ud med 100 Hz slået til. Især personer træder underligt frem og det hele lser sådan lidt som kunstig 3D agtig ud. Jeg syntes ihvertfald at man blive helt syg i roen af at se på det (konen opdagde det faktisk først). Oplever ligeså at der ved hurtige bevægelser kommer underlige hakker (banding) og det var jo meningen at 100 Hz skulle eliminerer dette, men istedet har det skabt flere nye problemer ifbm. hurtige bevægelser. hmmm

Måske skal jeg aflevere det tilbage (kun haft det i 4 dage) og købe en 32N71 istedet. Men så igen i tvivl om jeg mister andet (hvilket jo ikke er noget tab for mig) end 100 Hz. Nogen der kender til det?

Overvejer også at købe et Sharp XD1 37". Designet er ligeså fantantisk, kan kører i 1080p (Full HD) og har en DVB-T med CI læser, men mon det er ligeså godt eller bedre til alm analogt TV el. DVD og derved er de 3-4K (tænker her på de 13999 Dkr via flatpanels.dk / geco.dk tilbud) mere værd end 32M/N71´erne (givet 11K for 32M71 i Fona - efter at have presset citronen lidt).

Overvejer også at vente på nye 37" Pana plasma´er ikommer i sort design. Men de kommer vist ført en gang til april/maj, men er sikker på jeg kan vente så langt tid, da mit gamle SONY 29 CRT er i udu. Desuden er jeg usikker/urolig på alt den plasma snak om lilla slanger/indbrænding (selv efter plasma rens DVD)/brummen/genskin (fjernsynet skal stå/hænge i stue med mange vinduer) som de lider af.

Rådvild: Ja

hmmmm

har haft mit pv60 37" i  9 dage og jeg er meget tilfreds!  designet har ikke skræmt mig, kan faktisk godt lide det.  Og jeg synes ikke mit brummer eller de blæsere larmer overhovedet.    Med hensyn til indstilling, så billedet er simpelthen bare kanont flot.   Der er ingen slanger her, ell brummen.... genskin ja der er jo glasplade foran men før havde jeg CRT og der var jo osse glas....  mit passer perfekt i stuen selv med glasplade.

Redigeret af bulk - 28-Januar-2007 kl. 13:57
Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

har haft mit pv60 37" i  9 dage og jeg er meget tilfreds!  designet har ikke skræmt mig, kan faktisk godt lide det.  Og jeg synes ikke mit brummer eller de blæsere larmer overhovedet.    Med hensyn til indstilling ja billedet er simpelthen bare kanont flot.

Design er smag og behag, men jeg tror dog at de fleste kan nikke genkendende til at Pana PV60 ikke lever op til dagens/moderne tv design. Men godt du syntes det er flot

Vedr. brummen så er der andre plasma og sågar Philips LCD 9732 37" ejere der har disse problemer.

Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:08

Hej Kandersen

Helt sikker.. Bemærk, du samliger med Brugertilpasset, hvor jeg bruger Film. Der er enorme forskelle på de to, (synes jeg).

Det gælder desværre også for LCD.

Æv så dutter det ikke med at "stjæle" indstillinger fra andre

Vedr. brugertilpasset/film mode: Jamen så forstår jeg bedre at dine indstillinger ser så underlige ud på min 32M71´er (mest farve indstillingen, der her er helt kønsløs på nivuea 30). Har dog også prøvet med samme instillinger på "film" mode og det hjalp ikke en dyt.

Jeg har forsøgt dine instillinger på analogt RF, Digital DVB-T tilsluttet boks via SCART og via DVD afspiller.

Undrer mig dog at der skulle være forskel på film kontra brugertilpasset. Er det ikke bare er par presets indstillinger som du selv kan ramme ved at indstille til "brugertilpasset" og indstille samme settings som på eks: film/standard. 

Hvad med "Farverum". Hvad står din/jeres til?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 16:57

Hej alle.

Jeg må bede jer om at holde jer til emnet. Dette skal ikke være endnu et emne om plasma, panasonic eller andet der ikke vedrøre Samsung M71. Samligning er god, men den her tråd er specifik om indstillinger på Samsung M71, så derfor undlad samligning.

Kommer der flere kommentarer som ikke vedrører Samsung M71 og dets indstillinger, så slettes de, hård og kontant!

På forhånd tak!

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 16:59

Hvad med "Farverum". Hvad står din/jeres til?

Bred

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 17:26

Nu vi er ved SamsungM71, så frygter jeg lidt mit tv er defekt.

Er der nogle af jer der har oplevet ekstreme støjstriber (horisontiale striber) i perioder?

Det kommer hos mig med jævne mellemrum. Og det fjernes ved at slukket tvét og umiddelbart tænde det igen lige efter. Så kan der gå nogle dage, så er der intet, og pludselig er det der igen. Det starter som regl 15-20 minutter efter tvét er tændt, så starter det meget småt, men tager til i løbet af de næste 5-10 minutter.

Jeg har optaget en lille film som viser fænomenet. Det er bestemt ikke godt

Filmen kan ses her: http://akvariet.terrabyte.dk/samsungm71.mpg og fylder ca, 4.4MB

Og til dem der er i tvivl. Det er tvét som laver disse striber.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 17:28
Jeg glemte lige at sige, at filmen er godtnok taget mens min medie center afspiller (en screensaver) men fænomenet optræder uanset hvilket signal det modtager. Om det er antenne, scart eller vga. Har desværre ikke fået testet med hdmi, da den eneste enhed jeg har med hdmi, den selvfølgelig er gået i stykker.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu