recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstillinger Samsung M71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstillinger Samsung M71

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu vi er ved SamsungM71, så frygter jeg lidt mit tv er defekt.

Er der nogle af jer der har oplevet ekstreme støjstriber (horisontiale striber) i perioder?

Uha de ser ikke behaglige ud. Ligner en OMER 

Men det afhænger selvfølgelig af hvor/hvornår det er købt. 

Jeg får forrresten en ven forbi med en DVE kalibrerings DVD. Så må vi se hvad vi kan komme frem til.                                                                                                 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 14:21

Mit tv er lige over 1 måned gammel

Jeg glæder mig meget til at høre, hvad i får ud af DVE skiven. Jeg er blevet mere frustreret efter at have prøvet den, da jeg simpetlhen ikke kan ramme de farver.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 14:25

Jeg glæder mig meget til at høre, hvad i får ud af DVE skiven. Jeg er blevet mere frustreret efter at have prøvet den, da jeg simpetlhen ikke kan ramme de farver.

Jeg tror ikke at du skal forvente at kunne ramme alle farver på et LCD (med DVE), i hvert fald ikke med de muligheder, som er tilgængelig i den almindelige brugerniveau.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 14:29

Det er meget svært at ramme farverne ja, men gå efter at få blå 100% korrekt, da denne skulle være den mest vigtige farve. Hos mig (N71) kan jeg ramme blå og rød 100%, mens grøn er en smule fra at være rigtig, men det gør vist ikke så forfærdeligt meget har jeg læst mig frem til.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tror ikke at du skal forvente at kunne ramme alle farver på et LCD (med DVE), i hvert fald ikke med de muligheder, som er tilgængelig i den almindelige brugerniveau.

Jeg kan ikke engang komme tæt på, kun for den blå. (1 ud af 3 er sgu dårlige odds ).

Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 09:04

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg kan ikke engang komme tæt på, kun for den blå. (1 ud af 3 er sgu dårlige odds ).

Efter at have kørt en DVE kalibrering af M71´eren (gab hvor han snakker og snakker ....altså ham DVE gutten)giver jeg dig ret i at vi faktisk kun kunne ramme den blå farve. Den røde var næsten ok ,dog stadig for mørk, mens den grønne var helt gal på den (alt for mørk og i 3 forskellige grønne toner for hver boks) Derudover skulle vi skrue skarphed helt ned til 0 før den var OK på prøvebilledet. 

Efter at set lidt tv/dvd blev vi begge enige om at skarphed skulle tilbage til omkring 30 og farverne var helt kønsløse på de 38 som vi havde ramt med DVE kalibreringen. Den skruede vi op på ca. 48 og der var den nogenlunde.

Derimod hjalp det meget på kontrast og lys at få indstillet dem med DVE kalibreringen.

Vi kom frem til disse indstillinger:

Brugertilpasset: (prøvet at indstille "film" til de samme, men samme resultat - så jeg tror altså bare "film" er et preset ligesom "standard" er)

• Digital NR: Til
  • Farverum: Bred
  • LCD 100 Hz: Fra
  • Kontrast: 50
  • Lysstyrke: 63
  • Skarphed: 30
  • Farve: 48
  • Farvetone: Normal (også prøvet med varm1)
  • Farvehåndtering: default (dvs. alle indstillinger på 50 - vi prøvede at justerer dem, men syntes ikke meget ændrede sig meget)

Men når alt kommer til alt er jeg blevet enig med mig selv om at aflevere M71´ere  tilbage (haft den i 5-6 dage nu).

Jeg er og bliver skuffet over de rødlige farver skærmen viser. Der er især hudfarver der selv efter (og især) DVE kalibreringen virker helt unaturlige matte (ansigtsfarver er nærmest grå-lyserøde og langt fra naturlige).

Højtallerne er heller ikke noget at råbe hurra for, da de faktisk lyder dårligere en dem i vores gamle Prosonic 21" CRT. Vi fik dog indstillet dem lidt så der kom mere bas på men stadig syntes jeg de er under lavmållet (aka dåsehøjtaller lyd).

Desuden er jeg meget skuffet over 100 Hz, der ligner noget katten har slæbt ind. Det gør jo kun det hele værer. Sikke en gang salgsgas den sælger slap af med.

Hvis jeg dog skal nævne positive ting ved M71/N71 modellerne er det nok det meget-meget flotte design, god fjernbetjening og skarpheden på skærmen er i særklasse. Desuden er skærmen faktisk helt fin at se analogt tv på (har Stofa kabel TV og DVB-T modtager til at sammenligne  signal/billed). Det er vist DNi chippen der skal have ros for det arbejde.

Hvad så nu....hmmm jeg tror jeg vænter på Panasonics nye 37" Plasma´er der dukker op her til foråret (medio april). Der skulle være modeller i sort kabinet design på vej. Glæder mig til at se farverne på plasma da jeg er blevet slemt skuffet med LCD. Blev nok heller ikke bedre af at min kammerat har en PIO 427XD (fra fælleskøb) at blærer sig med

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 09:41

Jeg er glad for det ikke kun er mig der har problemer

Men det skal altså lige siges. En kalibrering vil oftest resultere i et synsmæssigt andet resultat end det som du er vant til at se på. Derfor kan billedet virke enddog meget anderledes, og kræver derfor tilvænning. Hvis ikke du giver dig selv nogle dage til at se på det, så vil jeg næsten tro, at uanset hvad du vælger, så vil du sidde med samme følelse.
Har du kun haft den i 5-6 dage, så hold den nogle dage endnu, og brug disse dage til at se, om du kan vænne dig til billedet (og overbevise dig selv om, at nu er det kalibreret, så godt som det er muligt for dig).

Jeg er ret sikker på, at en proffesionel ISF kalibrering vil resultere i meget af det samme.

Mht. lyden har du helt ret. Jeg er også ved at korse mig, hvergang tvét tændes. Men såvidt jeg har fået at vide, så kan det næsten ikke gøres anderledes på disse fladskærme, (Toshiba skulle vist have klaret det noget bedre). Lyden er dog sekundært hos mig, da jeg under alle omstændigheder bruger mit anlæg, når jeg ser film osv.

Til top
GISMO1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-August-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 22:43

prøv dette fundet på en tysk side .

Farbe auf null stellen, Schärfe auf 0 Stellen. Farbtemperatur Kalt1 sollte ein gutes Weiß ergeben. Dies kann man z.B. mit einem weißen Blatt Papier kontrollieren. Nehm den Film-Modus. Evtl. einen Energiesparmodus verwenden.

Nun bei einer geeigneten Sendung (die gut ausgeleuchtet ist und eine hohe Qualität verspricht) wie der Tagesschau den Kontrast und die Helligkeit so einstellen, das man von Schwarz bis Weiß alles erkennen kann. Es müssen auch feine Abstufungen erkennbar sein! Also auch Schwarz und ein (sehr) dukles Grau. Genauso Weiß und sehr helles Grau. Das Bild sollte natürlich wirken, nicht überzeichnet/übersteuert. Es sei denn, im Signal ist es so enhalten. So scharfn und kontrastreich wie man immer glaubt ist die Natur nicht.

Stimmt das Schwarz/Weiß Bild, wird die Farbe wieder angehoben. Und zwar so weit, das der Sprecher eine gesunde, natürliche Hautfarbe hat! Wir haben einen Farbfernseher, keinen Buntfernseher!

So habe ich das in all meinen Berufsjahren als Fernsehtechniker gemacht und ich denke, das das auch heute mit LCDs nicht anders ist

Danach wird nicht mehr herumgeschraubt. Schlechte Filme sind dannn eben schlecht! So ist das eben. Es ist das Original, die Quelle. Ansonsten kommst du nie aus dem Einstellen heraus!

Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 15:55

Nu vi er ved SamsungM71, så frygter jeg lidt mit tv er defekt.

Er der nogle af jer der har oplevet ekstreme støjstriber (horisontiale striber) i perioder?

Det kommer hos mig med jævne mellemrum. Og det fjernes ved at slukket tvét og umiddelbart tænde det igen lige efter. Så kan der gå nogle dage, så er der intet, og pludselig er det der igen. Det starter som regl 15-20 minutter efter tvét er tændt, så starter det meget småt, men tager til i løbet af de næste 5-10 minutter.

Jeg har optaget en lille film som viser fænomenet. Det er bestemt ikke godt

Filmen kan ses her: http://akvariet.terrabyte.dk/samsungm71.mpg og fylder ca, 4.4MB

Og til dem der er i tvivl. Det er tvét som laver disse striber.

Hey Kandersen,

Det er helt sikkert en bytter. Jeg fik mit tv for en lille uge siden og oplevede helt den samme fejl som dit videoklip viser.

Jeg kontaktede med det samme, Samsung hotline support, som fortalte mig, at når det sker uanset billede-kilde(og desuden også går ind i tv menuen) skyldes en fejl i panelet.

Jeg har derfor sendt mit retur og får et nyt (forhåbentlig inden næste weekend, suk..)

Så skynd dig at få skidtet byttet, det er en fabrikationsfejl og er derfor omfattet af den almene 2årige garanti

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu