|
Indstillings hjælp Pioneer VSX-422-K |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Mr. Kjær ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-August-2014 kl. 11:34 |
Hej
Jeg har sgu brug for lidt hjælp her. Jeg tænker at det er en fejl 40... Jeg har en Pioneer VSX-422-K forstærker, som jeg generelt er glad for. Men mine udfordringer går på indstilling af den. Når jeg ser film, overført til TV med HDMI og lyden bliver så taget fra TV med optisk kabel. Så kan jeg kun få Dolby Pro logic lyd på forstærkeren, der giver noget, der minder om surround. Hvis jeg har den sat til Dolby digital, kommer der kun lyd ud af mine fronthøjtaler... Derfor tænker jeg, at noget gør jeg forkert? |
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kommer an på hvilket signal TV'et sender ud igennem det optiske kabel. Nogen sender kun 2.0 ud. Tjek specifikationerne på tv'et. :)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Overfør til reciever istedet, så lyden blir sorteret fra heri. Det gir det bedste resultat.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, lyd fra afspiller direkte til Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nu er det jo sådan at noget af det, streamer jeg fra mit Samsung TV og der skulle der jo også gerne fylde god lyd med...
Men mit Samsung TV kan ikke helt finde ud af det, når jeg lader min blueray afspiller køre forbi reciveren først. Derfor har jeg sat det på den måde. Jeg dobbelttjekker lige lyd output på tv, men det skulle faktisk gerne være indstillet rigtigt. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Og SamsungTV er der ikke multikanallyd fra.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Korrekt når enheder er tilsluttet via TVet til Reciver, så kan der KUN fås 2CH lyd. Der vil kun kunne fås multukanal lyd fra TV når det modtages via Tuner i TV. Derved skal lyd fra externe enheder sluttes direkte til Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Armenforfandenda.... Jeg får bare ikke noget billede på TVet, når jeg sætter HDMI fra blueray til reciver og til TV.....
I øvrigt, spiller det ind, at det er en playstation 3 jeg bruger? Jeg fik så læst mig til i TV manualen, at jeg skal sætte TVet til ekstern højtaler. Lydformatet er sat til Digital.... |
|
![]() |
|
Får du intet billede? Afspiller i BD indgang. Hdmi fra out til TV. Så spiller det.
|
|
![]() |
|
Ja det er så det den ikke gør, for mit Samsung TV registrer ikke signalet;
når den går igennem reciveren.
|
|
![]() |
|
Det skal det gøre, og det vil det gøre. Er Reciveren tændt.? Eller er den slukket.? Har den ARC.? Er det aktiveret på den.? Er det aktiveret på TVet.? Er HDMI fra Reciver tilsluttet til ARC på TV.? |
|
|
|
![]() |
|
Jeg forsøger lige igen, med at sætte det til igen.
Så må jeg se, om jeg har lavet en fejl første gang. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |