|
Indstillings hjælp Pioneer VSX-422-K |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mr. Kjær ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SÅ nu har jeg sat det på følgende måde.
Playstation i HDMI på BD i Reciveren. TVet er sat via HDMI out på Reciveren og i den der hedder HDMI ARC. ARC er tilsluttet i Reciveren. Resultat. Der er ikke noget billede på TVet... Jeg har slået Samsungs Anytime funktion fra, det virker heller ikke. Så jeg spørger lige igen. Hvad er der galt? Jeg går stærkt ud fra, at HDMI out skal direkte i TVet? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis ikke det virker når forbindelsen fra extern enhed til Reciver med HDMI og fra Reciver til TV med HDMI, så vil jeg tro at problemet ligger i enhederne eller en fejl 40. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg har lige siddet og tæsket manualen igennem. Der står følgende omkring deres ANynet.
●Anynet+ (HDMI-CEC) fungerer kun med eksterne enheder, der understøtter + (HDMI-CEC), og kun når disse enheder enten er i standbytilstand eller tændte. ● Anynet+ (HDMI-CEC) kan styre op til 12 kompatible, eksterne enheder (op til 3 af den samme type). Antallet af hjemmebiografsystemer, der kan styres, er dog begrænset til én. ● En hjemmebiograf, der er sluttet til TV'et med et HDMI-kabel og et optisk kabel, understøtter kun 2-kanals lyd. Hjemmebiografen kan dog understøtte 5.1-kanals lyd fra digitale udsendelser. ● For at lytte til 5.1-kanals lyd fra en ekstern enhed skal du slutte enheden til TV'et med et HDMI-kabel og enhedens digitale lydudgangsstik direkte til hjemmebiografen. Så det jeg får ud af, at læse det, er at hvis jeg skal have Digital lyd, skal jeg slutte mit Optiske kable til min Playstation, og så gætter jeg på, at mit HDMI kabel fra Reciveren, skal flyttes til en ikke ARC stik??
Tænker at hvis ikke det virker, må jeg ringe til Samsung eller Pioneer.... For det er sgu ikke til at vide, hvor fejlen ligger. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Jeg har, som mange andre, flere enheder tilsluttet med HDMI til Reciver og derfra til TV, og virker det som det skal med hensyn til billede og korrekt lyd, ja det gør det da. Der må være noget med Reciveren der ikke er rigtigt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Det er jo også lidt min tanke. Jeg har indstillet min HDMI i opsætningen på reciveren.
Jeg har kontaktet Pioneer, men de er ikke videre hurtige til at svare. Min ulempe er, at garantien er udløbet. Suk... |
|
![]() |
|
Okay lad os antage, at min receiver ikke vil lege med mit tv og HDMI.
Kunne en optisk switch være en løsning? Så jeg kan få lyden fra både min playstation og TVet over den optiske indgang på receiveren? |
|
![]() |
|
Ja, så får du bare ikke HD lyd fra BD. |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Og din playstation er fuldt opdateret?
Hvis du kobler det PS-> Surround -> TV (ARC), kan du så få menuen fra forstærkeren op på fjernsynet? Hvis du kobler det PS-> Surround -> TV (ARC), kan du så få tv lyd fra fjernsyn via ARC til forstærker? Klaus |
|
![]() |
|
Hm jeg har jo lidt opgivet....
Men jeg har faktisk ikke prøvet, om jeg får lyden fra TVet på receiveren via HDMI ARC.. Skal den så ikke være tilsluttet in og ikke out på receiveren? Hvilket lyder mest logisk i min verden... Og så skal der et HDMI mere til TVet som output? Og så lige et tillæg. HD lyd? Kan godt regne ud, at jeg ikke er på hjemmebane... Er det nogen, der skal have fikset en PC fejl? Griner |
|
![]() |
|
ARC er jo netop det der skal bruges til TV lyd til Reciver. HD Lyd DTS MA-HD overføres kun med HDMI.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du SKAL ha billede med nævnte tilslutning, og det uanset om anynet og arc er aktiv. Må formode at reciever er defekt, eller der er en indstilling forkert.
Tjek om "hdmi amp" er valgt. På min remote: Audio Parameter -> scroll ned til der står enten "hdmi through" eller "hdmi amp". Det er sidstnævnte der skal anvendes. Redigeret af Kampus - 23-August-2014 kl. 18:31 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Lige for at slå det fast, hdmi out er til TV tilslutning, da signalet hovedsageligt går fra reciever til TV. Arc er en ret ny ting der er muliggjort med en ekstra streng i kablet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |