recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstråling, hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstråling, hvor?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Jeg er opmærksom på at jeg kan bruge min Bluetinnum box, da den ikke "smider kanalerne", syntes bare det er lidt "overkill" at skulle tænde for Bluetinnum box + SR reciever hvergang, for at se Tv.

Nogen der ved om blytape kan afskærme mod indstråling?

JH
Som Vilhelm skrev: Jeg må konkludere at mit Panasonic tv har et problem med kanaler på frekvens 248 MHz. En forholdsvis lav frekvens.

Så er det vel også "overkill" at forsøge med kabler m.m., hvis problemet ligger i tuneren.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 15:53
jahafa skrev bla. a.:

"jeg har et "gammelt tv stik" på væggen, hvor der så sættes en adapter uden på, således at jeg kan tilslutte mit internet."

Har du andre kabeltv-stikdåser hvor der ikke er tilsluttet noget, kunne du evt. placere adapteren her, og så lade TV-stikket være tilsluttet direkte til dåsen. Adapteren KAN godt dæmpe TV-signalet en smule.
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 16:55
@Joern:

Havde ikke set det punkt i den anden tråd som du henviser til. Så det er altså et Panasonic problem der er årsagen.

Jeg må så bruge min Bluetinnum i afventen på en evt. løsning (firmware update) fra Panasonic.

JH
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 17:32
ALT hos os, bliver hver aften slukket uden problemer med kanaler eller indstillinger: Panasonic LCD, Apple TV2, Sagem PVR, Onkyo Reciever, PS3, wifi og diverse opladere.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 18:02
Alt slukkes også her: Beovision 8, Triax C HD415 CX, og trådløst internet. Intet mistes...
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 18:41
Tror at vi kan konstatere at det er Panasonic Plasma der er problemer med ("10 modellerne")

JH
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 19:36
Vores Samsung LE32B355WXXE smider stort set alle kanalerne hver gang det har været slukket, siden YouSee's ændringer blev gennemført hos os den 23. november.
De kan så genfindes ved en ny scanning hver gang tv'et tændes, men det indebærer også en redigering af kanallisten hver gang...og det tager dæleme lang tid!

Jeg har tidligere haft problemer med det ikke kunne huske kanalerne, og fik ved den lejlighed skiftet mainboard i tv'et på garantien.
Siden da har Samsung'et fungeret som det skulle....i hvert fald hvad kanaler angår.

I dag kørte jeg i ren irritation ned og købte et nyt Sharp LC-32SH340E i Elgiganten.
Det fungerer upåklageligt (med de samme kabler tilsluttet som blev brugt på Samsung'en), og det samme gør vores 50'' LG i stuen.
Så, jeg har vel elimineret kabelføringen, som dog også skulle være helt ok, og så er der kun Samsung'et og YouSee's signal tilbage.

Desværre er der en summen fra strømforsyningen i det nye Sharp....og det skal jeg lige have googlet lidt inden jeg igen må i Elgiganten.

Redigeret af mureren - 05-December-2011 kl. 19:57
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Vores Samsung 355 smider stort set alle kanalerne hver gang det har været slukket, siden YouSee's ændringer blev gennemført hos os den 23. november.
De kan så genfindes ved en ny scanning hver gang tv'et tændes, men det indebærer også en redigering af kanallisten hver gang...og det tager dæleme lang tid!

Jeg har tidligere haft problemer med det ikke kunne huske kanalerne, og fik ved den lejlighed skiftet mainboard i tv'et på garantien.
Siden da har Samsung'et fungeret som det skulle....i hvert fald hvad kanaler angår.

I dag kørte jeg i ren irritation ned og købte et nyt Sharp LC-32SH340E i Elgiganten.
Det fungerer upåklageligt (med de samme kabler tilsluttet som blev brugt på Samsung'en), og det samme gør vores 50'' LG i stuen.
Så, jeg har vel elimineret kabelføringen, som dog også skulle være helt ok, og så er der kun Samsung'et og YouSee's signal tilbage.

Desværre er der en summen fra strømforsyningen i det nye Sharp....og det skal jeg lige have googlet lidt inden jeg igen må i Elgiganten.
Hvad er Samsung 355 for et TV?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 19:58

Opdateret ovenstående post med modelnummer

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 20:12
De gamle vægudtag er sjældent særlig HF-tætte. Det ville jeg prøve at skifte under alle omstændigheder.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 20:44
Hej

Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Tænkte lige:

Under DVB-C menuen, er der et punkt der hedder noget med "automatisk kanal opdatering". Dette punkt er standard slået til (og jeg slår det så fra)

KLIP

Det skal være slået fra på mange Panasonic modeller, for at den ikke smider kanalerne væk Wink

Lad os høre, om det ikke hjælper....
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

De gamle vægudtag er sjældent særlig HF-tætte. Det ville jeg prøve at skifte under alle omstændigheder.

Hvis det er i lejlighed, må man så godt selv udføre dette arbejde, eller skal man lade YouSee stå for det?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu