|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
![]() Sendt: 12-Juli-2011 kl. 20:52 |
|
Jeg optager TV med DVBViewer via Recording Service. Flytter .TS-filerne over på min WHS og ser dem med WD TV Live.
DVB-C og Hauppauge USB-tuner. Det fungerer, men det er noget besværligt at spole i film og andre lange optagelser. Kan man optage på en måde eller i et format, så der kommer "kapitel-markeringer", f.eks. hver 10 minut? Så vil jeg kunne bruge skip-knappen med WD TV Live og ikke bare spole-knappen ![]() Og et tillægsspørgsmål: Enkelte film-optagelser vil jeg gerne trimme, dvs. fjerne reklamer og andet overskydende - især først og sidst i optagelsen. Det er lykkedes mig at gøre dette med Freemake Video Converter (gratis), men det tager en hulens tid pga. konvertering. Er der en lettere og hurtig metode? (VideoReDo?, TS-Doctor? eller andet?). Mvh Rasmus
|
||
![]() |
||
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
|
(tomt indlæg, som jeg ikke kan slette...)
Redigeret af Ras_K - 12-Juli-2011 kl. 21:47 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hov. Tillægsspørgsmålet er vist besvaret allerede i en anden tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96784&title=klip-i-mpeg4-optagelser-fra-dvbviewer![]() Men hvad så med kapitlerne da?
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
|
Din WD TV Live har indbygget funktion der kan skippe 10 minutter frem og tilbage, du trykker enten Fast Forward eller Reverse og herefter kan du skippe frem og tilbage i 10 minutter hop ved at trykke Next/Previous. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Min ac ayan kan du bare trykke frem og tilbage med 1 min interval, mener jeg
drop konvertering: spild af tid og dårligere kvalitet |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for tippet Strandvasker. Det fungerer fint. Det er en lille ting, som gør det klart mere tilfredsstillende at afspille .ts filer vha. WD TV Live. ![]() Rasmus
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Ras_K: Man kan stadig ikke se DVB undertekster med WD TV'en vel ?
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Undertekster fungerer OK for mig. Der er undertekster med på mine optagelser. Jeg har lige testet med nylige optagelser fra hhv. DR1, DR2, TV2, og Kanal 5. De er permanente på den måde, at det ikke er noget, som jeg kan skifte mellem eller vælge fra med menu-punktet "Subtitle" på WD TV Live.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Så er det ikke DVB undertekster som anvendes på DVB-T af bl.a. TV2, DR HD og DR K.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Nej jeg undrede mig også lidt over underteksterne på TV2
![]() |
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tre Guld medlemmer har ovenfor meget venligt demonstreret, at jeg ikke har haft styr på tingene, så jeg forsøger nu at gøre mig lidt mere umage... Vi modtager DVB-C/YouSee. Når undertekster vises men ikke kan fravælges på min boks, så hænger det nok sammen med, at de fleste (/alle?) kanaler på YouSee DVB-C sender med indbrændte/burned in subtitles. Desuden understøtter WD TV Live nok fortsat ikke DVB-subtitles. TV2 (som skulle bruge "rigtige" DVB Subtitles på DVB-T nettet), har jeg testet med de sidste to dages optagelse af Tour de France Studiet, og underteksterne virker lige så indbrændte som på de andre kanaler. (Contador har derimod endnu ikke vist sig indebrændt nok... ![]() Der er planlagte ændringer i underteksthåndtering på DVB-T i 2012 (http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp).
Redigeret af Ras_K - 15-Juli-2011 kl. 00:46 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Det er der vist ingen der har hævdet. Blot kan vi konstatere at Yousee ikke udsender DVB undertekster.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |