recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indsætte kapitler i optagelser fra DVBViewer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndsætte kapitler i optagelser fra DVBViewer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Indsætte kapitler i optagelser fra DVBViewer?
    Sendt: 12-Juli-2011 kl. 20:52
Jeg optager TV med DVBViewer via Recording Service. Flytter .TS-filerne over på min WHS og ser dem med WD TV Live.
DVB-C og Hauppauge USB-tuner.

Det fungerer, men det er noget besværligt at spole i film og andre lange optagelser. Kan man optage på en måde eller i et format, så der kommer "kapitel-markeringer", f.eks. hver 10 minut? Så vil jeg kunne bruge skip-knappen med WD TV Live og ikke bare spole-knappen Confused

Og et tillægsspørgsmål: Enkelte film-optagelser vil jeg gerne trimme, dvs. fjerne reklamer og andet overskydende - især først og sidst i optagelsen.
Det er lykkedes mig at gøre dette med Freemake Video Converter (gratis), men det tager en hulens tid pga. konvertering. Er der en lettere og hurtig metode? (VideoReDo?, TS-Doctor? eller andet?).

Mvh Rasmus
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 21:41
(tomt indlæg, som jeg ikke kan slette...)

Redigeret af Ras_K - 12-Juli-2011 kl. 21:47
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 21:44
Hov. Tillægsspørgsmålet er vist besvaret allerede i en anden tråd Embarrassed
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96784&title=klip-i-mpeg4-optagelser-fra-dvbviewer

Men hvad så med kapitlerne da?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Ras_K Ras_K skrev:

Det fungerer, men det er noget besværligt at spole i film og andre lange optagelser. Kan man optage på en måde eller i et format, så der kommer "kapitel-markeringer", f.eks. hver 10 minut? Så vil jeg kunne bruge skip-knappen med WD TV Live og ikke bare spole-knappen Confused

Din WD TV Live har indbygget funktion der kan skippe 10 minutter frem og tilbage, du trykker enten Fast Forward eller Reverse og herefter kan du skippe frem og tilbage i 10 minutter hop ved at trykke Next/Previous.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 10:43
Min ac ayan kan du bare trykke frem og tilbage med 1 min interval, mener jeg

drop konvertering: spild af tid og dårligere kvalitet
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Din WD TV Live har indbygget funktion der kan skippe 10 minutter frem og tilbage, du trykker enten Fast Forward eller Reverse og herefter kan du skippe frem og tilbage i 10 minutter hop ved at trykke Next/Previous.

Tak for tippet Strandvasker. Det fungerer fint. Det er en lille ting, som gør det klart mere tilfredsstillende at afspille .ts filer vha. WD TV Live. Smile

Rasmus
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 08:44
Ras_K: Man kan stadig ikke se DVB undertekster med WD TV'en vel ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Undertekster fungerer OK for mig. Der er undertekster med på mine optagelser. Jeg har lige testet med nylige optagelser fra hhv. DR1, DR2, TV2, og Kanal 5. De er permanente på den måde, at det ikke er noget, som jeg kan skifte mellem eller vælge fra med menu-punktet "Subtitle" på WD TV Live.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 21:27

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Undertekster fungerer OK for mig. Der er undertekster med på mine optagelser. Jeg har lige testet med nylige optagelser fra hhv. DR1, DR2, TV2, og Kanal 5. De er permanente på den måde, at det ikke er noget, som jeg kan skifte mellem eller vælge fra med menu-punktet "Subtitle" på WD TV Live.

Så er det ikke DVB undertekster som anvendes på DVB-T af bl.a. TV2, DR HD og DR K.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 21:56
Nej jeg undrede mig også lidt over underteksterne på TV2 Smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Så er det ikke DVB undertekster som anvendes på DVB-T af bl.a. TV2, DR HD og DR K.

Tre Guld medlemmer har ovenfor meget venligt demonstreret, at jeg ikke har haft styr på tingene, så jeg forsøger nu at gøre mig lidt mere umage...

Vi modtager DVB-C/YouSee. Når undertekster vises men ikke kan fravælges på min boks, så hænger det nok sammen med, at  de fleste (/alle?) kanaler på YouSee DVB-C sender med indbrændte/burned in subtitles. Desuden understøtter WD TV Live nok fortsat ikke DVB-subtitles.

TV2 (som skulle bruge "rigtige" DVB Subtitles på DVB-T nettet), har jeg testet med de sidste to dages optagelse af Tour de France Studiet, og underteksterne virker lige så indbrændte som på de andre kanaler.
(Contador har derimod endnu ikke vist sig indebrændt nok... Clown).

Der er planlagte ændringer i underteksthåndtering på DVB-T i 2012 (http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp).

Redigeret af Ras_K - 15-Juli-2011 kl. 00:46
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 09:12

Tre Guld medlemmer har ovenfor meget venligt demonstreret, at jeg ikke har haft styr på tingene

Det er der vist ingen der har hævdet. Blot kan vi konstatere at Yousee ikke udsender DVB undertekster.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu