recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indtryk fra HIFI &Surround 2007
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndtryk fra HIFI &Surround 2007

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Emne: Indtryk fra HIFI &Surround 2007
    Sendt: 10-November-2007 kl. 20:48

Hallo - er der nogen af Jer der vil fortælle om Jeres indtryk fra udstillingen HIFI &Surround 2007 i København?.

Jeg ville have været på udstillingen i dag, men en lungebetændelse holder mig indendørs

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
patfigs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 22:29

Efter at have hørt en masse velspillet musik på de opstillede anlæg og set en masse nye og innovative hifi-dele sidder man tilbage med utroligt mange indtryk og heldigvis er de fleste overvejende positive.

De tre mest positive ting:

3) De mange nye ”særligt” designede højtaler som blev vist frem. Blandt andet var der mange modeller hvor indmaden var en del af designet hvilket også hurtigt blive synligt for eventuelle besøgende.
Derudover var der en del systemer med meget særpræget design som er så specielt at det ikke er muligt at forklare det. Man SKAL se det selv!
Det var tydeligt at se at design var en utrolig vigtig kvalitet i de opstillinger de forskellige havde sat op.

2) Findes Hos Hificable. Deres to front højtalere som, koster ca. 48.000, de leverede varen! Og ikke bare prismæssigt da de, uden problemer, kunne måle sig med dem der kostede 4x så meget og derudover havde deres systemer et meget simpelt men utroligt vel poleret design; Carbon-finish og så var størrelsen helt perfekt. De spillede bare fantastisk, mange roser her fra.

1) Den mest positive overraskelse var helt klart på 2.sal; hos Hifi-teamwork som havde Vincent som deres mærke. Til at starte med var vi lidt fordomsfulde da vi ikke rigtigt kendte så meget til produkterne, men efter i dag har dette mærke fået en kæmpe plads i vore hjerter, dette mærke har en suveræn lyd med masser af volumen. Til jer der skal på messen i morgen, glæd jer.

Det negative må desværre være at folk var nødt til at bevæge sig rundt på omkring 12m hvilket betød at de meget potente systemer ikke fik lov til at udfolde sig ordentligt. I fremtiden må vi håbe at messen vil forsøge at opnå bedre faciliteter for dem der udstiller da flere af produkterne ikke opnåede optimale forhold ved dagens beliggenhed.

Mvh Patfigs og Thoke Magnussen

Redigeret af patfigs - 10-November-2007 kl. 22:51
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 22:35
Takker Patfigs og co. Det er lidt surt når man gerne selv ville have oplevet udstillingen, så vil man jo gerne høre andres opfattelser 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 22:56
Det var en hyggelig messe, men jeg er ikke bleg for at indrømme at de 80kr jeg gav for at komme ind, var for at kigge forbi rum 322, for at se hvad ham der Otto nu var for en, og efter at have været limet til et sæde i et stykke tid, blev jeg pludselig bevidst om at der stod en frygtelig masse mennesker i det meget lille gangområde på vej ind i værelset, og tænkte at jeg nok hellere måtte lade nogen andre få plads...
Hvad angår hele Otto's setup, så er det temmelig befriende at han mest af alt virker som en opfinder der er ved at sælge sit innovative produkt... de få gange han blev spurgt om noget med priser virkede han nærmest som om han blev overrasket over at nogen ville høre prisen på det, næsten som om han var så sikker på sit produkt, at det burde være ligemeget hvad det kostede... Må jo nok også indse at hi-fi messen er til et helt andet publikum end mig, så de 70k som det principielt koster at købe AV Precision TV er pebernødder i sammenligning med 60k for højttaler kabler 50k pr højttaler, 100k for en forstærker... (det var heromkring det gik op for mig at i virkeligheden, så var det udelukkende for rum 322 jeg var der)  kunne have fået Gear gratis, men det købte jeg for 2 dage siden, der var verbatims stand, som temmelig sikkert også var billig, men nu har jeg ikke det store forbrug af hårde medier, så dem kiggede jeg ikke meget hos

Alt i alt så var det en ganske hyggelig messe, men jeg må indrømme at mit personlige valg normalt går imod større messer, det er meget klaustrofobisk at stå 30 mand i et hotelværelse, uanset hvor spændende produkterne er...

Dommen er, har du NOGEN SOM HELST interesse i hi-fi, så er messen åben fra klokken 11 igen imorgen, og medmindre du ikke har lyst til at få kalibreret dit nye tv, så se om ikke der er plads til en til der bruger rexona på 3de sal, klæd dig ikke for varmt, hvis du er i bil, så læg din jakke der. Men trods din lungebetændelse, hvis du ikke smitter... og det gælder ikke kun hother...

Ole

P.s. jeg er ikke på nogen måde tilknyttet AV Precision, jeg er bare vild med når nogen kompromisløst følger deres eget synspunkt, især når det tilsyneladende er det rigtige

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 23:11
Takker Ole - jeg må prøve at komme på højkant enig i din bedømmelse af Otto, han brænder virkelig for "sit set-up"
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 23:28
en af mine gamle venner er ofte citeret for at sige "do or do not, there is no try" så nu får du røven i seng med en kop te, gerne med mælk og honning i og så kommer du afsted imorgen 

(der er ingen præmie for at gætte hvem min gamle ven er)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2007 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

en af mine gamle venner er ofte citeret for at sige "do or do not, there is no try" så nu får du røven i seng med en kop te, gerne med mælk og honning i og så kommer du afsted imorgen 

(der er ingen præmie for at gætte hvem min gamle ven er)

Hæ hæ fumper - jeg prøver nu også med min "Hother" specialblanding, min egen jægerthe. Det kan godt være at det ikke hjælper, men det gør det en hel del sjovere

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 09:52
Jeg syntes det var en OK messe, men som andre tidligere har sagt, husk en god deodorant, da det kan være temmelig klaustrofobisk i de små rum, det retfærdiggøre ikke de udstillede komponenter. Det er største delen af de højtalere der ville gøre sig bedre i større rum.

Montana leverede en flot lyd, men 300K er temmelig meget for et par højtalere, men for pokker en flot lyd.

Vincent leveret vellyd i særklasse specielt taget prisen i betragtning.

Vassago Hifi i Odense havde en fantastisk lyd fra deres setup. Synd han ikke havde sat sin Velodyne sub til.

Det var meget sjovt at få en demo med de små Squeezeboxe, specielt den der var tweaket.

Så var der kabler der var meget tykkere end volsomme haveslanger, det er utroligt at se forskellen på dem der bruger mindre dimensioner og få en temmelig bedre vellyd ud af dem, det var Studiosound i stueplan et godt bud på. Han havde ikke brugt pengene på de kæmpe slanger, men alligevel en kæmpe vellyd fra dem.

Jeg så strømkablen med en diameter der var større en en femkrone, jeg ved ikke lige hvilket svejseværk de skal bruges sammen med, men godt de kun skal bruges til 13A.

I stue plan havde Pioneer deres flotte skærme til en demo, sikke et flot sortniveau, men sikke en receiver den havde på ingen måde styr på de store højtalere, det må være en ommer.

Der var en del i stueplan der burde have brugt lidt tid på at tilslutte deres udstillede udstyr fremfor bare at have det stående og fylde op, så der evt. var plads til nogle af dem der havde langt bedre udstyr oppe på de forskellige etager, der kunne komme ned at få det luftet i bedre omgivelser.
Men det beviser vel bare af de større firmaer har en langt bedre økonomi til at udstille for.

Så var det en god oplevelse at være forbi Mads i Cavea og få en demo af JVC projektoren med et godt setup med Onkyo 905 og den helt store model af Elac i 600 serien. Der kunne bare godt været sat en god musik DVD på, de virkelig kunne vise hvad de Elac kunne formå

Så var Sim projektoren med deres største nyeste model til 215K. Flot billede rart igen at se en god projektor på et godt lærred.

JBL havde et kæmpe setup med, de burde have brugt lidt flere timer på deres setup rent indretnings mæssigt, det var lidt billigt sluppet, de burde have kigget forbi Densen og lånt lidt fra dem, de havde bevist at udsmykning gør lidt for udstyret. Og så burde havde indstillet projektoren så den blev inde for lærred.

En opfordring til alle dem der havde for meget Jazz musik med, sæt ddog lidt mere forskelligt musik på, når vi havde trasket rundt og hørt Jazz og klassisk, var det en fryd at få en demo med lidt rocket musik, det er ikke alt Jazz der fortæller om en højtaler spiller fremragende, akustisk musik kan også gøre det

Vi burde have flere messer af den slags, bare med surround opstillinger til en fornuftig pris, det gjorde Odense messen bedre.

Det var lidt synd for de udstillere i stueplan der skulle spille omkap med de andre udstillere i det store rum. Det retfærdig gjorde nok ikke helt deres udstyr.

Et godt tiltag fra Biograf stole, det var godt gået, man kunne godt savne lidt til hjemmebiografen håber der kommer mere næste år af denne slags.

Jeg hørte rygter om Joe Kane skulle komme, men var ikke istand til at spotte ham

I sidste stort tak til hotellet for deres kolde hapsdogs det er altid en udsøgt fornøjelse at få severet kolde hapsdogs til 25kr. af et hotel personale. Det gjorde bare turen til den nærmeste resturant fodkoldt mere interessant

Men interessere man sig den mindste smule for vellyd og alle dens former er messen et besøg værd, det burde man ikke snyde sig selv for.

Godt gået til teamet der stod for messen.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 12:24
Nu Christian lige nævner pioneer,
jeg ved ikke helt om det er min fantasi, men jeg syns bestemt at jeg på pioneers 2 50" skærme kunne se et uroligt billede, ved at benytte det gode gamle "er-det-nu-100-hz" metode (man kigger ikke direkte på skærmen men fanger den i øjnkrogen, så kan man se billedet nærmest flimrer), nu ved jeg godt at plasma tv i reglen ikke reklamerer med at være 100hz, men må indrømme at jeg troede det slet ikke var et problem, er der andre der har været på messen, der kan be- eller afkræfte det her urolige billede jeg mener jeg har set?
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 21:09
Nogen det ved om ham der Hother har været udenfor en dør i dag?

og er der andre der har noget sjovt at sige om messen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 21:26
Hej fumper - næh...og ja.... det eneste jeg kom ud af døren for, var endnu et besøg til en vagtlæge -surt surt, og jeg havde sådan glædet mig til den udstilling, og specielt at se på Otto´s bedrifter
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 21:42
Hother, det er så en eminent lejlighed til at få lavet et "fælleskøb" på et seminar af den gode Otto, det forekommer mig, at hvis han har lyst til at lege foredragsholder, kunne det fint lade sig gøre at finde et sted med plads til 10-15 mand, og noget tv værk, og så betale 2-300 kr for at:

1. Få en gang snak om "korrekte" billeder
2. Se en af de nye HD film på et "korrekt" setup

Det kræver kun 2 ting,

et sted det kan gøres...
at der er andre end mig der syns det kunne være sjovt med en mini biograf, med billeder der er vist som filmskaberne har tænkt sig (hvis nok syns det er en fantastisk idé, så bukker Otto vel under for gruppepres)

det er ihvertfald en tanke
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu