recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - InFocus IN82
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInFocus IN82

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Emne: InFocus IN82
    Sendt: 23-December-2009 kl. 13:04
Hej.
Nu er det ved at være tid til at købe julegave .....   til mig selv Wink
Er der nogle der kender, og kan anbefale ovenstående ?
Evt. andre alternativer ?
Fordele/ulemper ved nævnte ?

MVH Henrik

P.S.  Glædelig jul SmileTongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:18
Ulemper:

Støj (DLP laver mere støj end LCD på grund af bruge af farvehjul og da der menge gange er en kraftige lampe i DLP end i LCD, så skal der også en kraftige blæse til) og regnbueeffekt (på grund af farvehjul).

Fordel:

Flot sort gengivelse (DLP er i stand til at gengive beder sort end LCD, selv om LCD er blevet beder, så skal man ud og give mere for en LCD PJ. der er i stand til at gengive sort i klasse med DLP) og holdbarhed (DLP paneler ændre ikke farve over tid).  

P.S.  Også Glædelig jul til dig SmileTongue

Redigeret af Startrek - 23-December-2009 kl. 13:19
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ulemper:

Støj (DLP laver mere støj end LCD på grund af bruge af farvehjul og da der menge gange er en kraftige lampe i DLP end i LCD, så skal der også en kraftige blæse til) og regnbueeffekt (på grund af farvehjul).

Fordel:

Flot sort gengivelse (DLP er i stand til at gengive beder sort end LCD, selv om LCD er blevet beder, så skal man ud og give mere for en LCD PJ. der er i stand til at gengive sort i klasse med DLP) og holdbarhed (DLP paneler ændre ikke farve over tid).  

P.S.  Også Glædelig jul til dig SmileTongue
Hej StartrekSmile
Mht. støj.   Hvor er vi så ? er det som en YouSee boks med harddisk ? eller som en Dyson støvsuger ?LOL
Jeg er jo velsignet med et Pioneer tv, så sortniveau er vigtigt.
Hvordan med mørkelægning LCD/DLP ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:39
Støj opfattes jo forskelligt, så det er svært at sige om du vil blive generet af det. Iflg.

Det betyder også en del hvor tæt på siddepladsen du har den hængende. Jeg gik fra en 30-32 db projektor og kunne tydeligt høre forskel da jeg kom ned i 25 db; og senere 23 db. Tesen om "at man ikke ligger mærke til støjen når filmen kører", mener jeg ikke holder. Når jeg først har hørt en lyd, kan jeg høre den i løbet af meget af filmen; selvfølgelig mest i de stille passager.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:45
Med LCD er den vigtig at kunne mørkelægning helt, da de tit har en svage lampe end DLP.

Desværre så er InFocus af den mere støjen type, da deres støj ligge i et område der kan høres, og derfor opfatte støj fra InFocus mere irriterende.

Og med de nye HD Lydformat, hvor der er mere ro i de stille pasager, så kan man let høre støjen fra en DLP PJ. i forhold til en LCD PJ.

Redigeret af Startrek - 23-December-2009 kl. 14:47
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 17:35
Forskellene på LCD/DLP var nok mere udbredte førhen. I dag er der ikke den store forskel mht billedkvalitet, dog forstået på den måde at der selvfølgelig findes både dårlige LCD og DLP projektorer.

Jeg mener at den største forskel i dag, er fleksibilitet mht placering, hvor LCD stadig er langt foran. Men, hvis man ikke behøver at tage hensyn til placering, så er det ikke så meget et spørgsmål om LCD ctr. DLP, men mere om hvor god billedkvalitet man kan få for prisen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu