recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Infuse 4 Pro og Apple TV 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Infuse 4 Pro og Apple TV 4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Infuse 4 Pro og Apple TV 4
    Sendt: 16-December-2015 kl. 16:06
Hej

Er der andre der bruger APP'en... ?

Har problemer med hakken, men kan læse mig til at jeg ikke er den eneste der har det.

Ang. pass-through lyd, så skriver min forstærker DTS-EX mxt..... Nogen der ved hvad det vil sige ?

Filmen jeg så burde have DTS-HD

/Christian
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 16:21
Den hakker vel fordi filmen er 23.976hz, og det kan ATV4 ikke vise. Du vil dog opleve mindre hakken, hvis du stiller den til 60hz fremfor 50hz. Ved ikke hvad du har den til at stå til.

Angående DTS-HD, så skulle de vel vist kun være på vej, men ikke klar endnu. Så derfor hiver den vel kun DTS Core sporet ud. DTS-EX, var det man kaldte DTS med 6.1 eller 7.1 på DVD. Så måske din film er i 7.1?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 19:40
Ok tak for info. Jeg må prøve at lege lidt med indstillinger 50 / 60 hz og se hvad der virker bedst.

Jeg ved ikke om det skyldes at filmen var 23.976, men jeg synes også jeg har oplevet det med andte

Ja det er korrekt filmen er 7.1 så det er selvfølgeligt forklaringen på lyden
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 23:34
Med mindre filmen er europæisk, så er den som regel 23.976. Det er standarden på amerikanske film. I Danmark og store dele af Europa filmer de ved 25hz, men udgiver dem på blu-ray i 1080i 50hz.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 13:46
Genoptager lige en gammel tråd da jeg lige har fået mit første Apple-produkt - nemlig en Apple TV4 som jeg er nogenlunde tilfreds med . Skal afløse min gamle WDTV Live som jo kan afspille (næsten) alt fejlfrit.

Har også installeret Infuse Pro 4.2 til afspilning af DVD- og BD-rips fra NAS (mkv-filer lavet med makeMKV).

Mit problem er at især DVD rips hakker noget (nærmest små ryk i billedet især når der panoreres) Det hakker lidt mindre på BD-rips.

Har så fundet frem til at DVD rips ikke hakker (eller næsten ikke hakker) når jeg sætter Apple TV til 1080p / 50Hz i stedet for auto.  Ændrer dog ikke noget på BD-rips - underligt nok. Der er kun tale om film fra R2 .
Desværre hakker Netflix så lidt og er derfor nød til at ændre tilbage til 'Auto'
.
Troede at når den stod til Auto at den så ville vælge det der passede bedst til filmen ?
Hvad er det mest 'rigtige' at sætte videooutputtet til i Apple TV:  50Hz, 60Hz eller Auto ?

Har ikke problemer med lyden. Apple TV4 til 'Bedst mulige kvalitet' og Infuse til Auto giver den bedste lyd for mit vedkommende  (alt konverteres til PCM)

Men er det helt umuligt at få Apple TV til at vise DVD- og BD rips uden hakken ? 
På WDTV-live har der aldrig været dette problem .

Redigeret af filmfreak - 15-Juli-2016 kl. 14:05
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Genoptager lige en gammel tråd da jeg lige har fået mit første Apple-produkt - nemlig en Apple TV4 som jeg er nogenlunde tilfreds med . Skal afløse min gamle WDTV Live som jo kan afspille (næsten) alt fejlfrit.

Har også installeret Infuse Pro 4.2 til afspilning af DVD- og BD-rips fra NAS (mkv-filer lavet med makeMKV).

Mit problem er at især DVD rips hakker noget (nærmest små ryk i billedet især når der panoreres) Det hakker lidt mindre på BD-rips.

Har så fundet frem til at DVD rips ikke hakker (eller næsten ikke hakker) når jeg sætter Apple TV til 1080p / 50Hz i stedet for auto.  Ændrer dog ikke noget på BD-rips - underligt nok. Der er kun tale om film fra R2 .
Desværre hakker Netflix så lidt og er derfor nød til at ændre tilbage til 'Auto'
.
Troede at når den stod til Auto at den så ville vælge det der passede bedst til filmen ?
Hvad er det mest 'rigtige' at sætte videooutputtet til i Apple TV:  50Hz, 60Hz eller Auto ?

Har ikke problemer med lyden. Apple TV4 til 'Bedst mulige kvalitet' og Infuse til Auto giver den bedste lyd for mit vedkommende  (alt konverteres til PCM)

Men er det helt umuligt at få Apple TV til at vise DVD- og BD rips uden hakken ? 
På WDTV-live har der aldrig været dette problem .

Her virker det fint ved 50Hz men indstiller jeg den til 60Hz oplever jeg præcist det du beskriver.
Du kan evt. prøve at kigge/skrive på Infuse's eget forum, de plejer at være gode til at svare.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu