recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen 4K på Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen 4K på Netflix

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 10:23
Ifølge The Verge er det kun kunder som tidligere har set 4K indhold som ikke skal betale for den "store pakke".

Redigeret af perkjaer - 10-November-2014 kl. 10:23
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Ifølge The Verge er det kun kunder som tidligere har set 4K indhold som ikke skal betale for den "store pakke".

Så kunne det godt tyde på, at jeg skal opgradere fordi jeg lige har købt tv'et og ikke før har set 4K på Netflix.

Redigeret af wicca - 10-November-2014 kl. 10:29
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 11:15
Aha, smart lille trick at man rent faktisk skal have trykket play på 4K-indhold før ændringen. Så er det nok derfor jeg kan, når wicca ikke kan. Jeg testede et par Ultra HD-skærme på dagen, hvor Netflix åbnede for 4K.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 13:11
Det var præcis derfor.
Jeg har lige snakket med Netflix Support og hvis jeg havde haft set på en 4K skærm fra start, havde jeg ikke behøvet at opgradere til den store pakke til 109 kroner.
Det er sgu da skod.
Til top
ramlas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ramlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det kommer an på hvornår man tilmeldte sig. Hvis man gjorde det før sommeren 2014 (Netflix har ikke været helt klare om skæringstidspunktet) så skulle man også have 4K i sin pris på 79 kr/md. Det har jeg selv.

Jeg vidste ikke, du havde 4K fladskærm, Rasmus:)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Det var præcis derfor.
Jeg har lige snakket med Netflix Support og hvis jeg havde haft set på en 4K skærm fra start, havde jeg ikke behøvet at opgradere til den store pakke til 109 kroner.
Det er sgu da skod.

Hmm ja, det er sgu ikke i orden, synes jeg.
Det er jo begrænset hvor mange der har kunnet trykke play på 4K fra start, alene pga. begrænset salg af 4K TV (med Netflix). Det er bestemt heller ikke det jeg forstod ved Netflix, som jeg har haft siden de kom til DK. Det er noget af en prisforskel, hvis jeg pludselig skal til at betale 109,- om måneden. Det sker først den dag, hvor der er langt mere 4K materiale. Netflix er ikke 109,- værd om måneden nu, hverken i SD eller 4K.

Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 15:07
Jeg synes absolut heller ikke det er iorden. Det kan man da kalde forskelsbehandling af kunderne. 
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 15:39
Enig, med det udbud af 4K materiale der er nu er 79 kr passende.

Jeg har været heldig nok til at få det til den billige pris og det er da dejligt når jeg nu følger med i de 4K serier, der er på Netflix Smile
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 16:32
Hej med jer. Jeg har et 4K TV. På min netflix app åbner der sig også 4 K tilbud, som jeg også kan se i UHD.

Se så her.

2. På min blu Ray afspiller med optager, kan jeg også se smarttv og Netflix, men menuen med 4k åbner sig ikke her. Da det er samme abonnement kan jeg naturligvis også finde films, som jeg tidligere har set. Heller ikke her står afspillekvaliteten på 4k men på HD.
Hvorledes denne forskel styres, kender jeg ikke, men det har intet med abonnementet eller oprettelsestidspunkt at gøre.

3. På min Tablet vises netflixmenuen med 4 k udsendelser. Her kan jeg se hvad der findes og derved både se på tablet eller oprette en afspilningsliste.

Går jeg ind på den enkelt 4k film, kan jeg læse at den sendes i HD, idet min Tablet kun kan afspille i HD

PS. Netflix har desuden ændret på abonnementpris. Gl kunder betaler kr 79 prisen i endnu 2 år og nye betaler kr 109, så vidt jeg har læst mig til i medierne.

Redigeret af bentpetersson - 10-November-2014 kl. 20:02
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 19:59
Netflix 4K er kun tilgængeligt på smart-TV og ikke nogle eksterne boks såsom Blu-Ray afspillere. Ingen af disse har i forvejen mulighed for at behandle 4K materiale internt - kun opskalering af 1080p-materiale når det sendes via HDMI.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af ramlas ramlas skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det kommer an på hvornår man tilmeldte sig. Hvis man gjorde det før sommeren 2014 (Netflix har ikke været helt klare om skæringstidspunktet) så skulle man også have 4K i sin pris på 79 kr/md. Det har jeg selv.

Jeg vidste ikke, du havde 4K fladskærm, Rasmus:)

Det har jeg heller ikke i privaten :) Men jeg har jo adgang til en del 4K-skærme løbende pga. tests og demonstrationer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

PS. Netflix har desuden ændret på abonnementpris. Gl kunder betaler kr 79 prisen i endnu 2 år og nye betaler kr 109, så vidt jeg har læst mig til i medierne.

Vi gik udenom prisændringen i Danmark, men andre steder steg prisen 1 USD/Euro. Ændringen herhjemme er så vidt jeg kan se, at de nu har tre abonnementsformer; 69 kr/md i SD og 1 stream, 79 kr/md i HD og 2 streams og 109 kr/md i 4K og 4 streams.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu