recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen 6.1 lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen 6.1 lyd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen 6.1 lyd?
    Sendt: 27-Marts-2010 kl. 10:57
Hej gutter, kan i hjælpe mig lidt?

Har en ps3 fat, og en onkyo 705 forbundet via hdmi.
Kan ikke få den til at lave 5.1 lydspor om til 6.1. Har prøvet med alle de forskellige formater, thx surround ex, neural 7.1 osv. men ingen lyd ud af surround back højtaleren.

Hvad gør jeg forkert?

Den kan spille for gør det ved all st og blu ray film med 7.1. har valgt pcm i min ps3 opsætning.

Vil meget gerne ha et matrix lydspor ud når det er 5.1 film der køre.

Håber der er en med en forklaringClap
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:22
Noget kunne tyde på at der er noget galt med din højtaleropsætning.
Du har sat bag højtalerene til ON inde i højtaleropsætningen på din Onkyo, ikke ?

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:33
Jo det har jeg og der kan skam også komme lyd ud af den. Tænker selv det har noget at gøre med at det er en fat ps3 som kun kan pcm. Så i min onkyo kan man ( når det er pcm ) ikke vælge alle de her formater der udvider fra 5.1 til 6.1.
Der er jo i onkyo menuen, mulighed for at vælge hvilket lyd format hvert lyd format skal afspilles med. Altså f.eks. ud fra DD kan man ændre det til thx surround ex osv. Men ud for analog/PCM som jeg går ud fra er det min ps3 sender ind i onkyoen, er valgmulighederne meget mindre. kun nogle PLllx muligheder.
Er det fordi det er en gammel ps3, og får jeg så egentlig ikke den lyd rene digitale lyd ud?


Redigeret af fisterolfert - 27-Marts-2010 kl. 11:34
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu