recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen ARC lyd mellem LG tv og Sony forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen ARC lyd mellem LG tv og Sony forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperTheViking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen ARC lyd mellem LG tv og Sony forstærker
    Sendt: 30-November-2019 kl. 11:47
Hej forum

Jeg har brug for lidt hjælp til at få lyd via HDMI ARC fra mit nyt indkøbte TV, et LG 65SM8600.

Jeg har tilsluttet det til min Sony STR-DN1080 forstærker. Jeg har (selvfølgelig) sat HDMI kablet fra LGs HDMI 2 (ARC) til Sonyens OUT A. Herefter har jeg, efter bedste overbevisning, sat alle indstillinger korrekt, men jeg får ikke nogen lyd ud af forstærkeren Confused

Det spiller max med et optisk kabel mellem tvet og Sonyen.

I Sonyen kan jeg ikke se hvordan jeg skal vælge at TV ind/ud gangen skal hente lyden via ARC.

Hvordan skal Sonyen indstilles? Nogen tips (udover at benytte det optiske kabel)?




Redigeret af JesperTheViking - 30-November-2019 kl. 11:49
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 12:43
 Der skal i Menuen på Reciver vælges at TV lyd skal hentes over HDMI, der er nok 3 muligheder, Analog, Toslink og HDMI.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperTheViking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 13:32
Tak for dit svar. Der er ikke muligheden for at vælge HDMI ARC, kun optisk og AUTO.


LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 13:34
 Du må tage Manualen til hjælp.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 13:41
Hvordan står det til med kvaliteten på hdmi kablet, i manualen på din reciver, står der at det skal være "højhastigheds " ellers virker det ikke..

Frank
Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperTheViking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 14:12
@Radiomanden: Been there tried that, bort set lige fra det Frank skriver med kablet ;-) Manualen kan ikke bruges da der efterfølgende er kommet en firmware opdatering, der gav mulighed for eARC. Sonys hjemmeside beskrevet, og prøvet.

@Frank: Det har jeg ikke lige været skarp på :-\ Jeg prøver med et HS kabel.

Er der en af jer der har en Sony STR-DN-1080 og kan oplyse hvad/hvordan det vises når ARC/eARC virker? Lyser der nogte op i displayet?


Redigeret af JesperTheViking - 30-November-2019 kl. 14:14
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2019 kl. 22:36
Det burde vel virke som du har sat det op. Mit bud er at dobbelt checke forbindelser og opsætning. Den med kablet tror jeg ikke på.

Det er nærmere om TV'et er sat til at levere lyd ud på HDMI og om receiveren er sat til at modtage lyd via den HDMI port.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 09:41
Hej.


Jeg har selv et LG C8, og da jeg skiftede til disse her, så forsvandt alle problemer. Ved godt at 2.1 er et OVERKILL, men trust me. til den pris er de en no-brainer.

Du har fulgt denne guide ik:



Redigeret af hummelmose - 01-December-2019 kl. 09:45
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperTheViking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 10:43
Hej hummelmose.

Jeg har været de trin igennem som er beskrevet på linket hos Sony, det hjalp desværre ikke. Jeg har bestilt netop et af de kabler som du peger på. Så må vi se om det løser det, når kablet kommer.

Jeg vil lige tilføje, at jeg som en del af fejlsøgningen har haft tilsluttet tvet til min gamle forstærker (Pioneer VSX-923K) med det samme kabel som til Sonyen, og der virker ARC som det skal.


Redigeret af JesperTheViking - 01-December-2019 kl. 10:44
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af JesperTheViking JesperTheViking skrev:

Hej hummelmose.

Jeg har været de trin igennem som er beskrevet på linket hos Sony, det hjalp desværre ikke. Jeg har bestilt netop et af de kabler som du peger på. Så må vi se om det løser det, når kablet kommer.

Jeg vil lige tilføje, at jeg som en del af 'trial-and-error' også har haft tilsluttet tvet til min gamle forstærker med det samme kabel som til Sonyen, og der virker ARC som det skal.

OK - Jeg har før hørt om ARC problemer med Sony recievers, men nu eliminerer du evt. kabel problemer. Jeg kan ikke lige fra hovedet huske om dit nye LG TV har eARC, men en ting er sikker, hvis det har det og din reciever har det også, så vil du få væsentlig bedre ydelse med det kabel. Jeg har hverken hdmi 2.1 eller eARC og kørte faktisk med premium kabler før, men da jeg skiftede til disse kabler forsvandt nogle af de hak jeg havde i billeder også.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 10:52
Et saks fra manualen, første afsnit er om receiveren, og sidste linje omkring tv.
For denne tilslutning skal du slå funktionen Kontrol for HDMI til. Tryk på HOME, og vælg derefter [Setup] – [HDMI Settings] – [Control for HDMI] – [On].
 Du skal også udføre indstillingen i TV-menuen. Aktiver ARC-funktionen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperTheViking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 11:35
Hej

I skal have tak for jeres input Smile Jeg har fået det til at virke Big smile

Med forstærkeren sat på 'TV', trykkede jeg på 'AMP menu' på fjernbetjeningen. Dette viser en menu i VFD displayet på forstærkeren. Jeg valgte 'Input mode'. Da den stod til 'Auto' valgte jeg 'Analog' og herefter 'Auto' og - vupti - så er der lyd via ARC Big smile

Hidtil har jeg benyttet den grafiske menu som vises af forstærkeren, til at vælge HDMI ARC til (skiftet til HDMI 2 på tvet for at se den grafiske menu, trykket HOME og valgt Setup og ind i HDMI setup, ind i 'Input Settings' og valgt at TV skulle have lyd via 'Auto', 'Optisk' og 'Analog' etc.), og det virkede ikke på denne måde Confused

@Hummelmose: SM8600 har ikke eARC.


Redigeret af JesperTheViking - 01-December-2019 kl. 11:38
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu