recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ingen backup med Synology?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ingen backup med Synology?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ingen backup med Synology?
    Sendt: 19-September-2015 kl. 23:27
Synology NOOB.
Har lige købt en Synology DS115 og vil gerne lave en backup af mit iTunes bibliotek & Foto, og til det ville jeg bruge Cloud sync. Men som ordet antyder så synkronisere den og det begge veje, og ikke kun den ene vej, én retning, som så kunne fungere lidt som en slags backup. For hvis jeg sletter på min Mac, så forsvinder du jo også over på min NAS........
Kan man slet ikke lave backup-løsning, fra mapper på Mac>Synology, eller er jeg bare stadig lidt for "grøn"?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2015 kl. 08:01
Brug timemachine i OSX

På synology finder du en guide til at konfigurere nas'en med time machine.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2015 kl. 11:06
Men det er på Mac'en jeg laver den indstilling/proces, ikke på NAS'en vel (vil gerne ha' det kun er mit iTunes>medie>musik og så alle mine billeder), og kan man lave forskellige Time Machine profiler? For så at tá en komplet Time Machine backup af HELE min Mac til en ex-HDD?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2015 kl. 13:14
Ja på Mac definere du hvilke mapper time machine skal overføre.

Der skal konfigures på Mac og NAs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2015 kl. 16:17
Time Machine virker med Mac. 

Men stadig havde jeg regnet med at andre måder at backup sine data på fra Synology, også hvis man står med en Windows PC hvor Time Machine ikke findes. 

Læser stadig denne side som om Synology/NAS skulle kunne taget backup af dine filer/mapper: PC>NAS

https://www.synology.com/en-us/dsm/5.2/data_backup

Redigeret af Stay_Bamboocha - 20-September-2015 kl. 16:23
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2015 kl. 18:17
Jeg synes det står rimeligt tydeligt:

Windows:
"Back up everything on your Windows computer - photos, music, documents - directly to Synology NAS using Cloud Station or other backup apps."

Du skal bruge Cloud Station eller et andet backup program.

Du kan på alle platforme benytte et vilket som helst backup program som er i stand til at skrive en fil til en sti på netværket.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2015 kl. 20:40
en NAS har ikke mulighed for selv at tilgå din computer. Det er en applikation på din computer som kopierer over på NAS. - præcis ligesom timemachine på en mac. - MS har sin egen udgave http://windows.microsoft.com/en-us/windows/back-up-files#1TC=windows-7 - men der er en mia forskellige backup applikationer. Synology tilbyder også deres egen løsning som Cyberguyen angiver.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu