recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen billede på raspbmc fra DVBlink
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen billede på raspbmc fra DVBlink

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen billede på raspbmc fra DVBlink
    Sendt: 11-Januar-2014 kl. 19:52
Hej

Jeg har installeret DVBlink på min Synology. Jeg har fint billede igennem, når jeg streamer til min mobil og tablet, men når jeg kører det på min Raspberry, så er der ingen billede på. Lyden er ok.

Når jeg streamer en film fra min NAS til Raspberry'en, så virker det fint nok.

Nogen der kan hjælpe med det??

/K.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 21:28
HW dekodning af H.264? er rasp sat rigtigt op til korrekt dekodning?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 21:48
De filer jeg streamer fra min NAS er mkv 1080p, så skulle det vel også virke med TV?

Nu er jeg bestemt ikke nogen ørn RASP, men jeg købte en mpeg2 licens til den, da jeg købte den.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 13:07
ok. Mpeg2 har intet med TV eller dine 1080p filer at gøre eftersom de alle bruger h.264 encoding, og det er ikke mpeg2. Men umiddelbart lyder det ikke til at det er sat korrekt op. (TV-signal kræver dog en smule mere af systemerne da det kører som en transportstream og ikke en programstream som en film fra en nas køres som via xbmc.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 20:27
Mener at den ikke skulle kunne trække det?
For lyden kommer igennem uden problemer, og der mener jeg at det ikke hakker eller noget.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af kukstern kukstern skrev:

Mener at den ikke skulle kunne trække det?
For lyden kommer igennem uden problemer, og der mener jeg at det ikke hakker eller noget.

Den kan godt trække det.

Jeg har benyttet en Raspberry Pi sammen med Argus TV og det kørte fint.
Dog med lidt overclocking på Pi'en, men det tror jeg ikke var nødvendigt lige ift. den del.

Hvis det endelig var fordi, den ikke kunne trække det, er jeg rimelig sikker på, at det ikke ville resultere i sort skærm, men at billedet ville hakke eller noget i den stil.

Hvad der dog specifikt er udfordringen med dit setup, har jeg ikke lige et konkret bud på.

Benytter du i øvrigt DVBLinks egen XBMC klient, eller DVBLink PVR klienten man som standard kan vælge imellem blandt XBMC's PVR addons?

Alt efter hvad du bruger, kunne du måske prøve den anden.

EDIT: Har du tjekket at Mpeg2 licensen er installeret korrekt?
Det lugter en lille smule af, at den måske ikke er.

Redigeret af mictand - 13-Januar-2014 kl. 21:29
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 22:38
claus_jac mener ikke det kan være mpeg2 licensen der er problemet.

Jeg må lige tjekke op på med sikkerhed, hvilken klient jeg bruger nu. Jeg bøvlede en del med et par stykker, da den ene hed dvbviewer og jeg forvekslede den med dvblink
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 06:39
Hvis det er SD kanaler er det vel Mpeg2 der er i spil.

Har du prøvet med en HD kanal?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 21:12
Damn - HD kanalerne ser ud til at virke fint nok, så er det måske licensen?

Jeg har lige tjekket med den jeg fik sendt, og de stemmer helt overens

Og da jeg så lige læste igen, hvordan licensen skulle tilføjes, så fik jeg skrevet den rigtigt, og nu virker det.
I den mail jeg fik stod der jo jeg skulle tilføje følgende linje: decode_MPG2=xxxxxxxxxx så jeg tilføjede jo det hele, men skulle så ikke skrive "decode_MPEG2="

Redigeret af kukstern - 14-Januar-2014 kl. 21:36
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu