recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ingen DD/DTS via BD, men ok via Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ingen DD/DTS via BD, men ok via Netflix

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af PeterAAA PeterAAA skrev:

Helljohn, det lyder bare ikke korrekt. Hvorfor pokker bliver 70% af alle BD afspillers så leveret uden 5.1 udgang.

Fordi de har Hdmi :) som jo kan bære et 5.1 signal og så spares 5.1 ud væk 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
PeterAAA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-August-2014
Sted: Nordsjælland
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 18:56
Beklager Helljohn. Tror ikke på dig.
Toslink overfører fint ægte DD og DTS. Med de digitale TrueHD osv. så forstår jeg hvad PerW skriver at de ikke kan overføres, men normal DD og DTS, kommer fint igennem via Toslink.

Som sagt. Når jeg får lyd ind via mit Appel-TV og tænker Netflix lyser DD symbolet også fint op. Hvis det var rigtigt hvad du skriver ville der jo kun stå Pro-logicII eller lign.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 19:01
Nej du blander 2 ting sammen dts og dolby er digitale surround formater og pro logic er et ældre analogt surround format så det din reciever viser er at den får et digitalt signal enten et dts eller dolby digital men stadig kun 2 kanaler som så laves om til 5.1 i din dsp 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

du får 2 kanals lyd via coax og toslink som så bliver "mixet" i din reciever coax og optisk har ikke båndbrede til multikanals signal der skal du ha hdmi eller 5.1 og der er himmel til forskel på simuleret surround og rigtig multikanals lyd

Det er stadig ikke rigtig. DD og DTS er et multikanals signal. Og ikke noget simuleret. Her forveksler du med Prologic.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 19:11
Stadig 2 kanaler til 5.1 og ikke 5.1 til 5.1 så kan man vel tolke om det er simuleret eller ikke det er ikke optimalt via coax Confused
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 19:38
Har læst mere om det og det er faktisk muligt at få et lav opløst dd 5.1 via coax min fejl Embarrassed 
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 21:06
Du kan godt få 5,1 via coax og toslink.
Men det lyder mere rigtigt som skrevet at den nye BD afspiller ikke kan fordi de fleste jo har HDMI i dag.
Men prøv som skrevet i setup i den nye afspiller at ændre lyden ud til de forskellige muligheder, typisk bitstream, PCM og downmix. Nogen gangen er der special opsætning for coax og Tlink.
SVP03
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 11:40
@ PeterAAA: Fik du indstillet coax-output til Bitstream?
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 11:44
Nej, det overstiger vist min kompetence.:-/
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 11:51
det er i blue ray afspillerens setup menu... jeg har haft samme problem før hdmi kabler og det skal være bitstream... PCM er sikker standardog desværre kun stereo
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:01
Jeg vil egentlig bare gerne have at man pakker sagerne ud og SÅ virker de bare. Har været i set-up og kan ikke finde nogen steder hvor man kan ændre de parametre. )bitstream og da jeg ikke ved hvad det er, er det også ret svært at begynde at rode med det.

Jeg må nok bare erkende at de kr.299,- for den billige BD afspiller var lige i underkanten. (men sikkert en god pris, på Black-Friday). Prøver som HellJohn skriver, at finde en BD afspiller med 5,1/7.1 Phono udgang og så sætte det til forstærkeren. Har aldrig haft brugt den løsning så måske bliver jeg positiv overrasket. Der var også en af mine kammeraet som følger med i denne tråd som anbefalede mig at købe en Surround-forforstærker og så beholde min Pioneer VSA som effektforstærker. I mine øjne er det en eminent lækker og god forstærker. Bare lidt forældet måske. :-/
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:03
Det skal nok lykkes - som rotelman skriver: Ind i afspillerens menu og find lydafsnittet > Find coax-output og indstil dette til Bitstream. (Står sikkert til PCM som standard).

"Problemet" med Toslink og den elektriske digital-forbindelse (Coax) er at båndbredden er for lav til at kunne håndterer multikanals-PCM - derfor sendes der kun et stereo-signal ud ved PCM via disse typer out/input.

*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu