recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ingen DD/DTS via BD, men ok via Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ingen DD/DTS via BD, men ok via Netflix

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
PeterAAA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-August-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:12
OPDATE...

ER DU RUNDT PÅ GULVET OG HALLØJ HVOR DET SPILLER...

Rotelmans vejledning blev fuldt til punkt og prikke og nu lyser DTS, DD, osv alle symboler op når der bliver sat en BD på. Lyden er HELT KLART i ægte 5.1. veldefineret og rundt i HELE stuen.

Umiddelbart vil jeg forsat gå efter en anden BD-afspiller med 7.1 Phono output, som jeg så vil prøve efter helljohns anbefaling for at se om det giver noget at få hele den fulde båndbredde med.

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN ALLE SAMMEN
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:17
Godt at høre :) din reciever er ellers nok fed de laves ikke i den kvallitet mere og selv om at den ikke er up to date så spiller den nok noget bedre end noget af det der laves idag.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
PeterAAA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-August-2014
Sted: Nordsjælland
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterAAA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:25
Tak, jeg er også meget glad for den. Jeg købte den primært fordi flere magasiner, bla. Home Cinema Choice i sin tid testede den til at være den mest audiofile surroundforstærker på markedet da jeg høre meget musik i SACD og Audio-DVD. Mine højtalere er i øvrigt et komplet sæt JAMO THX 7 UltraII som også spiller fint, om ikke high-end musik, men på et ok højt niveau. (Går med en sommerfugl i maven og håber inden for nogle år, når fruen er færdig med at studerer og vor indkomst bliver normal igen, at købe et sæt Martin Logan Electro Motion. :-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:30
Blot til info: Toslink understøtter overførsel af selv de nyeste lydformater - selv HD-formaterne. Problemet er at producenterne ikke vælger at understøtte det i deres app. Altså vælger at montere de billige chips i stedet.

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Blot til info: Toslink understøtter overførsel af selv de nyeste lydformater - selv HD-formaterne. 
Har du link til dokumentation, der underbygger den påstand?

Mvh. JørgenT
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Blot til info: Toslink understøtter overførsel af selv de nyeste lydformater - selv HD-formaterne. Problemet er at producenterne ikke vælger at understøtte det i deres app. Altså vælger at montere de billige chips i stedet.

M.v.h.
Tror nu ikke at den hænger på producenterne alene...

Den hænger nok nærmere på S/PDIF-protokollen som skulle opdateres - men det ville ikke hjælpe noget på ældre grej. Så hvorfor skulle det implemeneteres i nyt grej, hvis det ikke kan tale sammen med gammelt grej? Og nyt grej allerede har implementeret HDMI-standarden, som isoleret set gør TOSLINK og S/PDIF overflødigt... Særligt i lyset af, at HDMI-standarden har så stor båndbredde at den kan håndtere billede OG lyd. Det kan Toslink ikke - om man så gerne ville...
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 17:29
Hvis du vil prøve 5.1 så skal du ikke købe for billigt da du så bruger dac i afsp og hvis du som nu bruger du dac i reciever via coax og den er sikkert noget bedre end dac i en billig blu ray og på den måde bliver forskel ikke så stor så.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu