recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen digitale kanaler, samsung LED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen digitale kanaler, samsung LED

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lars64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen digitale kanaler, samsung LED
    Sendt: 01-April-2010 kl. 14:01
Hej

Min steddatter har lige købt et Samsung UE32B7050 LED tv. Tv'et er tilsluttet antennestik med dobbelt skærmet kabel, hun har fuldpakken fra Yousee, Netværks ID 151 er tastet ind(Frederiksberg), frekvensen står pt. til 143000Khz, Symbolrate 6875, QAM Size 64, og vi har både prøvet Danmark, Sverige og Finland som landekode. Når vi søger, går der ca. 2 sek. så siger den 0 kanaler fundet. Er der en dum lille ting vi mangler, eller virker det TV ikke i Danmark? Har hørt, at softwaren skulle indeholde nogle fejl, blandt andet kan man ikke sortere digitale kanaler m.m. TV'et har både Mpeg-4 tuner, DVB-c og BVB-T tuner.

Skal lige nævnes, at da jeg sluttede mit eget Sony KDL 32W5500 til, var det bare at søge digitalt, så fandt det samtlige kanaler vi har. Forfor F...... kan Samsung så ikke?
På forhånd tak.

Redigeret af lars64 - 01-April-2010 kl. 15:49
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 08:20
Hejsa

Jeg har et tv nøjagtig magen til - jeg havde også problemer med at få tunet kanaler, dog bruger jeg en anden udbyder end din datter.

Det vil nok være en god at lave en manuel søgning pr. "frekvens" - yousee må kunne oplyse om de enkelte frekvenser i hendes område.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lars64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 14:17
Hej og tak for hjælpen.

Problemet er umiddelbart løst. Hun prøvede at søge på antenne istedet for kabel, og vupti, så væltede der over 60 digitale kanaler ind. Jeg fatter intet, men pyt med det, bare det virker . Den guide du linker til skal absolut prøves, og så vender jeg tilbage. Er der nogen der ved om garantien dækker, hvis man har rodet med firmwaren....og det skulle gå galt?

Mvh. Lars

Redigeret af lars64 - 02-April-2010 kl. 14:19
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af lars64 lars64 skrev:

Hej og tak for hjælpen.

Hun prøvede at søge på antenne istedet for kabel, og vupti, så væltede der over 60 digitale kanaler ind. 
Mvh. Lars

Du er sikker på at det er digitale kanaler og ikke kun analoge?

Det lyder som antallet på analoge. Jeg finder 130-150 digitale med Yousee fuldpakken.
Til top
lars64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 14:55
Hej PerW

Hun har sat søgningen til både analog og digitalt. Under ATV ligger der 10 kanaler og under DTV ligger der 60+. Kan det så ikke kun være digitale, når de er sorteret på den måde? Kan godt se, at det ikke er ret mange i forhold til dine.... ret underligt

Redigeret af lars64 - 02-April-2010 kl. 14:57
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 18:47
Kan hun se DR HD? I så fald har hun i al fald fundet digitale kanaler.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 19:52

Hej og tak for hjælpen.

Problemet er umiddelbart løst. Hun prøvede at søge på antenne istedet for kabel, og vupti, så væltede der over 60 digitale kanaler ind. Jeg fatter intet, men pyt med det, bare det virker . Den guide du linker til skal absolut prøves, og så vender jeg tilbage. Er der nogen der ved om garantien dækker, hvis man har rodet med firmwaren....og det skulle gå galt?
Mvh. Lars

Efter den forklaring tror jeg ikke på at det er YouSee der leverer tv-signalerne (DVB-C). Mon ikke det er en antenneforening/boligforening der sender DVB-T ?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24802
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 20:00

Er der nogen der ved om garantien dækker, hvis man har rodet med firmwaren....og det skulle gå galt?

Mvh. Lars
Hej.
Der sker ikke noget med garantien fordi du opdaterer firmwaren. Og med den sidste nye er det blevet muligt at sortere i de digitale kanaler.
Du kan finde den sidste nye her.
Der er også en forklaring på hvordan du gør.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Tobse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 17:31
Hejsa,

jeg har et Samsung le40A676, hvor jeg ikke kan sortere de digitale kanaler på. Jeg har læst lidt frem og tilbage og kan fornemme at det er et gængs problem. Har også prøvet at skifte region til EU, men det hjælper heller ikke. Er der nogen der har et forslag?

Mvh
Torben
Til top
BjarkeGelsted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 23:42

Har lige selv sat et TV op fra samsung i odense M og jeg kan finde ingen digitale forbindelser hvis jeg satte landet til dansk og søgte kunne jeg finde 0 kanaler, men hvis jeg satte op til svergie så fandt dem næsten alle sammen giver ingen mening.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu