recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen Dolby Atmos.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen Dolby Atmos.

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40740
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 16:06
 Du skriver som en brækket arm.

Nu er det ikke en Reciver der er tilsluttet, men en Soundbar, og der er kun en HDMI, så det skal igennem TVet.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 16:24
det var også til munch. Det kan godt værer jeg skriver som en brækket arm men jeg har da atmos Tongue
Til top
LNK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Maj-2024
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LNK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 21:03
Når du afspiller materiale der burde ligge i Atmos, så prøv lige at trykke på lysstyrke knappen øverste til højre på din fjernbetjening til soundbaren to gange og hvis der ikke sker noget så prøv at holde den nede.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 21:20
 Den funktion er ikke nævnt nogen steder, jeg gjorde som du sagde, lige nu ser jeg noget få TV2 Play, og holdt knappen nede, hvorefter der i Displayet blev vist at lydformatet er Dolby Surround. Skiftede lige til en Film på HBO, og ja der blev vist at lyd formatet er Dolby Atmos.
Så alt er som det skal være, en længere tråd om noget som viste sig at være ret simpelt kan nu lukkes.
Tak til dem der deltog.

@ Link.
Du har måske den samme Soundbar.?
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
LNK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Maj-2024
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LNK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 21:36
Lavede en hurtig google søgning der viste en tråd på Reddit, hvor folk undrede sig over det samme og der dukkede “løsningen” op.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 21:52
 Har også Googlet en del angående det, men har så ikke faldet over det skriv. Tak for løsningen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19969
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 22:01
Er lyden så bedre nu du ved det er atmos?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2025 kl. 23:04
 Der er ikke noget WOW over det selv om jeg nu ved at der er højde kanaler med, vidste dog ikke hvad der egentlig kunne forventes, skal nok leje lidt med det er er at stille på, men ellers må det være som det er, der er dog en god lyd som det er, der er også den fordel at det ikke ryster hele ejendommen, kan have lidt mere volume på end det går an med forstærkeren med SW på.

Redigeret af Radiomanden - 17-Oktober-2025 kl. 23:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19969
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 00:09
4” “subwoofer” shit mand, marketingsafdelingen er gået helt amok ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 00:16
 Lyder nu ganske godt som den er, de dybe toner kan godt mærkes.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af LNK LNK skrev:

Når du afspiller materiale der burde ligge i Atmos, så prøv lige at trykke på lysstyrke knappen øverste til højre på din fjernbetjening til soundbaren to gange og hvis der ikke sker noget så prøv at holde den nede.
Det var vel "lyDstyrke-knappen", der mentes, men godt Radiomanden fandt ud af det!

Redigeret af Supergris - i går kl. 17:40
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 19:04
 Det er helt korrekt, det er Display lysstyrke knappen der skal holdes nede, så kan man se det lyd format som modtages.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu