|
Ingen DR1 på Panasonic |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Foss ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2012 kl. 18:38 |
Hejsa.
Nu efter YouSee/DR har lavet div om i dag, så kan jeg ikke se DR1 på kanal 1 på mit Panasonic 42X10Y men godt på et Samsung tv, begge søgt med id 100. Jeg kan se DR1 på 501 nu, men hvad sker der når den ligger som den skal på mit Samsung på kanal 1. Skal mit Pana updateres eller?
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Foss Har tidligere solgt et tv som dit til en veninde. Og der har der været problemer nogle gange, hvor bl.a. DR1 og 3 til 5 andre kanaler også kan forsvinde ved samme lejlighed. I Holstebro og Herning samt nogle andre steder kan det være DAB-master, som forstyrrer signalet, så disse kanaler ryger ud. Yousee peger også på forhold som digitale radioer fra bybusser. Politibiler og andre udrykningsenheder nævnes også. Og nu har jeg lige glemt, hvad det omfatter, men nogle frekvenser skulle fremover komme til at ligge i samme område, som nogle Yousee kanaler udsendes på, så samlet set skulle der ikke blive fære fejlkilder at tage af. Endvidere har en bruger her på recordere.dk rettet henvendelse til Panasonic, da flere har haft problemer med tab af kanaler. Jeg gætter for sjov på, om antenneenheden i X10 eventuelt kan være for dårligt afskærmet, men jeg ved det ikke. Selv havde jeg aldrig dette problem med tvet i det år, jeg havde den. Efter at have opdateret kanalerne for tredje gang på omtrent lige så mange dage tilbød jeg at købe tvet tilbage som ekstra tv, da det gør sig godt til prisen. Det mener min veninde desværre også, for hun vil ikke af med det igen, så hvad enten det er det ene eller det andet, så håber jeg, at der kommer styr på de forstyrrende elementer, der kaster kanalerne af. Der er selvfølgelig indkøbt et Yousee godkendt antennekabel fra nærmeste TDC-forretning, da hun overtog tvet for knap et år siden. Uden den store effekt som det fremgår. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Jeg mister til tider ALLE kanaler på mit G20.... Så sent som i dag var de væk... Det er meget belastende... Aner ikke hvorfor.. Sker ikke tit, men træls når det gør og man skal kode ind igen... Ved ikke om det i dag har med opdateringerne at gøre... Men hvad er det nu man skal gøre for at det ikke opdaterer selv...? Mener at have gjort det jeg skulle men efterhånden så længe siden.
Kan det være det? Bare mærkeligt at alle kanaler forsvinder... |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Det samme sker for mit GT20 Panasonic fjernsyn og min fars G20. Lige pludselig er alle kanalerne væk og man skal lave en ny søgning for at få dem igen. Meget underligt..
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Er automatisk kanalopdatering deaktiveret.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg har lige kigger mine menuer igen på fjernsynet og der er ikke noget der hedder det.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
@Strange Det lyder træls. Jeg har selv et G20 nu, men har ikke oplevet, at ligefrem alle kanaler smutter sig en tur. For at slå den automatiske notits fra om nye kanaler. "Menu", "Indstilling", "DVB-C indstillingsmenu", "Ny kanalmeddelelse"" slås fra. Men det har du nok gjort tidligere, når du selv er inde på det herover. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Jo der er en funktion hvor man kan slå automatisk opdatering fra, kan ikke lige huske hvor den precist ligger på de nyere modeller, den ligger et sted under opsætning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Det er ikke så længe siden at vi i flere tråde her på Recordere Forum har behandlet tab af kanaler på forskellige Panasonic tv-modeller fra serie 10 og 20. I mit og andres tilfælde hjalp det at gå ind i menuen Indstillinger og vælge System, og under Systemopdatering vælge indstillingen Fra på Auto-opdat.søgning i standby. Med den indstilling har jeg været forskånet for tab af kanaler i en måneds tid eller mere. Også i dag. Tilføjelse: Jeg har fortsat slået "Ny kanalmeddelelse" Til, og fik en meddelelse om nye kanaler i dag. Det afgørende er at slå "Auto-opdat.søgning i standby" Fra. Mit tv er Panasonic V10E, og det mistede tidligere dagligt 3 kanaler fra kanallisten. Redigeret af Vilhelm - 11-Januar-2012 kl. 23:29 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
"Ny kanalmeddelelse" troede jeg var den besked man får når alle kanalerne er forsvundet hvor den så siger noget i nærheden af "Foretag en automatisk søgning". Men min er slået til, så det kan være det er den der laver rod i det?
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Min er slået fra - så det er ikke der problemet ligger... Jeg har ikke prøvet det der med system. Man kan vel ikke ødelægge noget ved at slå det fra?
Og betyder det så at man aldrig får at vide når der sker noget nyt og selv skal holde sig opdateret?
Nedenunder står der noget med at opdatere systemet... Når jeg trykker på den kommer det frem at den søger efter ny software og der står vent venligst, men der sker ikke noget... Men man skal vel sætte det til nettet eller noget for at det sker ikke? Redigeret af Strange - 11-Januar-2012 kl. 21:15 |
|
![]() |
|
@MrCeecar Du har nok også set Vilhelms svar. Det har jeg selv lige fået gjort ved min G20 nu. Så er jeg spændt på, om det har en virkning. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |