|
Ingen DR1 på Panasonic |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg gør som du har beskrevet og håber på det virker ![]() Tak for hjælpen
Ja jeg så det selv. Jeg har indstillet tv'et som instrukserne siger og må se hvad det sker. ![]() Tak for jeres tid ![]() |
|||
![]() |
|||
Foss ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
||
Tråden har taget en drejning. Fint nok at få det med at smide kanaler med her, har selv lige fuldt instruktionerne. Men det det hele gik på, eller går på er at jeg IKKE får DR1 ind i deres HD udgave, den burde ligge på plads 1 men den springes over, jeg har der imod en SD udgave på 501. Har netop foretaget endnu en søgning med id 100, har YouSee. Jeg ved det er et problem inde i mit tv, for på mit Samsung TV er der intet problem. Jeg har et 42X10Y, så andre må have samme problem.
Nogen bud? |
|||
![]() |
|||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
||
Ved ikke om det hjælper, men du kan prøve net 120. Det skal bemærkes, at du så får flere kanaler. Du får nemlig også SD-udgaven af HD-kanalerne. F. eks. DR 1 på 1 og 501. TV2 på 5 og 505, Eurosport HD på 39 og 539 o. s. v.
|
|||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||
![]() |
|||
Foss ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
||
Ok det vil jeg prøve når jeg kommet hjem. Det skal lige nævnes at vi i anlægget sender DAB direkte ud så ingen QAM'er på de frekvenser, og jeg bor noget udenfor storbyerne så vi skal ringe efter politi, brand osv, hvis deres nye SINE ellers kunne støje. Den QAM hvor jeg mener at vi har DR 1 liggende i er placeret på 365 MHz, altså under Tetra/Sine. Hælder stadig mere til det er tv'et den er gal med, evt software der driller.
|
|||
![]() |
|||
evilguy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
||
Du er ikke alene - kæresten Panasonic TX-P42C10Y vil heller ikke finde DR HD i Holstebro :-( Antennekablet er "YouSee godkendt" og automatisk opdatering er slået fra. Sådan noget urin! |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
||
Mener du DR HD eller DR1 720p? Bemærk at DR1 720p hedder "DR 1" hos YouSee, mens MPEG2 576i versionen hedder DR1. Det ekstra mellemrum mellem "DR" og "1" gør den store forskel i opløsningen. ![]() Hvis du mangler "DR 1", vil du formentlig også mangle ARD HD, SVT2HD og InfoHD. De ligger i samme mux, i hvert fald i København. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
evilguy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
||
Ja, det er mig der er en spade - det var selvfølgelig DR 1 (i HD format) som der mangler. Ligesom andre med samme problem så findes DR 1 simpelthen ikke på kanal 1, men kun på kanal 501. Alle de nævnte kanaler mangler desværre :-( |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
||
YouSee har denne besked under driftsinformation (blå tekst). Derudover har Panasonic TV nogle problemer med disse kanaler, i hvert fald i København hvor der sendes på 248 MHz. Der er en række tråde om dette emne. Listen af løsninger er meget lang. Jeg er ikke opdateret på dette emne, da jeg ikke havde nogle problemer med mit G20. Periodisk Manglende signal på TV i dele af Jylland, mange postnumre er berørt. DR1, Info HD, SVT2 HD & ARD HD Kan være ramt af forstyrelser. Årsagen kan være en forstyrelse fra TV/Radio sendere i dit lokalområde. Inden der fejlmeldes er det vigtigt at ens egen instalation er udført med HF-tæt udstyr. Læs evt. mere på http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Hjaelp_til_problemer.aspx Venlig hilsen YouSee Fejlservice. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
||
Øv. Ja jeg bor i Holstebro klods op af en DAB sender, men mit udstyr burde være tæt. Har købt en YouSee godkendt forstærker/splitter samt kabel. Jeg må fejltagelse lidt mere :-(
|
|||
![]() |
|||
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
||
..hvis jeg laver en ny søgning på G20 på det nye Net ID.. skal jeg så
lave en ny Favoritliste fra bunden af?
Jeg kører stadig med det gamle net 701 for "Århus" og har alle kanaler minus DR1 HD.
Har you seel full pakke uden boks.
|
|||
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|||
![]() |
|||
||
Ja, det kan du godt regne med - sådan er det i hvertfald på de Panasonic jeg har indstillet. |
|||
![]() |
|||
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
||
..ok så tror jeg, at DR1 HD kan vente.
Men det undrer mig lidt, at alle kanaler i Fuld Pakke er fundet, også HD'er men ikke
lige præcis DR1 HD.
Tak for svaret.
|
|||
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |