recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen DR1 på Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen DR1 på Panasonic

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jeg mister til tider ALLE kanaler på mit G20.... Så sent som i dag var de væk... Det er meget belastende... Aner ikke hvorfor.. Sker ikke tit, men træls når det gør og man skal kode ind igen... Ved ikke om det i dag har med opdateringerne at gøre... Men hvad er det nu man skal gøre for at det ikke opdaterer selv...? Mener at have gjort det jeg skulle men efterhånden så længe siden.

Kan det være det? Bare mærkeligt at alle kanaler forsvinder...

Det er ikke så længe siden at vi i flere tråde her på Recordere Forum har behandlet tab af kanaler på forskellige Panasonic tv-modeller fra serie 10 og 20.

I mit og andres tilfælde hjalp det at gå ind i menuen Indstillinger og  vælge System, og underSystemopdatering vælge indstillingen Fra på Auto-opdat.søgning i standby.

Med den indstilling har jeg været forskånet for tab af kanaler i en måneds tid eller mere. Også i dag.

Tilføjelse:
Jeg har fortsat slået "Ny kanalmeddelelse" Til, og fik en meddelelse om nye kanaler i dag. Det afgørende er at slå "Auto-opdat.søgning i standby" Fra
Mit tv er Panasonic V10E, og det mistede tidligere dagligt 3 kanaler fra kanallisten.

Jeg gør som du har beskrevet og håber på det virker Big smile

Tak for hjælpen

Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

@MrCeecar

Du har nok også set Vilhelms svar. Det har jeg selv lige fået gjort ved min G20 nu. Så er jeg spændt på, om det har en virkning. Smile Jeg har tre kanaler med lav signalstyrke, som kan smutte. Det kan måske være derfor, det er sket med lange mellemrum. Ellers er det fordi, jeg har flere apparater som fx Yousee 3126 boksen tilkoblet forud for tuneren i tvet.

Mvh. Jørgensen

Ja jeg så det selv. Jeg har indstillet tv'et som instrukserne siger og må se hvad det sker. Big smile

Tak for jeres tid Big smile

Til top
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 09:31
Tråden har taget en drejning. Fint nok at få det med at smide kanaler med her, har selv lige fuldt instruktionerne. Men det det hele gik på, eller går på er at jeg IKKE får DR1 ind i deres HD udgave, den burde ligge på plads 1 men den springes over, jeg har der imod en SD udgave på 501. Har netop foretaget endnu en søgning med id 100, har YouSee. Jeg ved det er et problem inde i mit tv, for på mit Samsung TV er der intet problem. Jeg har et 42X10Y, så andre må have samme problem.

Nogen bud?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Foss Foss skrev:

Tråden har taget en drejning. Fint nok at få det med at smide kanaler med her, har selv lige fuldt instruktionerne. Men det det hele gik på, eller går på er at jeg IKKE får DR1 ind i deres HD udgave, den burde ligge på plads 1 men den springes over, jeg har der imod en SD udgave på 501. Har netop foretaget endnu en søgning med id 100, har YouSee. Jeg ved det er et problem inde i mit tv, for på mit Samsung TV er der intet problem. Jeg har et 42X10Y, så andre må have samme problem.

Nogen bud?
Ved ikke om det hjælper, men du kan prøve net 120. Det skal bemærkes, at du så får flere kanaler. Du får nemlig også SD-udgaven af HD-kanalerne. F. eks. DR 1 på 1 og 501. TV2 på 5 og 505, Eurosport HD på 39 og 539 o. s. v.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 09:50
Ok det vil jeg prøve når jeg kommet hjem. Det skal lige nævnes at vi i anlægget sender DAB direkte ud så ingen QAM'er på de frekvenser, og jeg bor noget udenfor storbyerne så vi skal ringe efter politi, brand osv, hvis deres nye SINE ellers kunne støje. Den QAM hvor jeg mener at vi har DR 1 liggende i er placeret på 365 MHz, altså under Tetra/Sine. Hælder stadig mere til det er tv'et den er gal med, evt software der driller.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Foss Foss skrev:

Nogen bud?

Du er ikke alene - kæresten Panasonic TX-P42C10Y vil heller ikke finde DR HD i Holstebro :-( Antennekablet er "YouSee godkendt" og automatisk opdatering er slået fra. Sådan noget urin!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Du er ikke alene - kæresten Panasonic TX-P42C10Y vil heller ikke finde DR HD i Holstebro :-( Antennekablet er "YouSee godkendt" og automatisk opdatering er slået fra. Sådan noget urin!

Mener du DR HD eller DR1 720p?

Bemærk at DR1 720p hedder "DR 1" hos YouSee, mens MPEG2 576i versionen hedder DR1. Det ekstra mellemrum mellem "DR" og "1" gør den store forskel i opløsningen.Wink

Hvis du mangler "DR 1", vil du formentlig også mangle ARD HD, SVT2HD og InfoHD. De ligger i samme mux, i hvert fald i København.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Mener du DR HD eller DR1 720p?

Bemærk at DR1 720p hedder "DR 1" hos YouSee, mens MPEG2 576i versionen hedder DR1. Det ekstra mellemrum mellem "DR" og "1" gør den store forskel i opløsningen.Wink

Hvis du mangler "DR 1", vil du formentlig også mangle ARD HD, SVT2HD og InfoHD. De ligger i samme mux, i hvert fald i København.

Ja, det er mig der er en spade - det var selvfølgelig DR 1 (i HD format) som der mangler. Ligesom andre med samme problem så findes DR 1 simpelthen ikke på kanal 1, men kun på kanal 501.

Alle de nævnte kanaler mangler desværre :-(
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 22:50

Alle de nævnte kanaler mangler desværre :-(

YouSee har denne besked under driftsinformation (blå tekst). Derudover har Panasonic TV nogle problemer med disse kanaler, i hvert fald i København hvor der sendes på 248 MHz. Der er en række tråde om dette emne. Listen af løsninger er meget lang. Jeg er ikke opdateret på dette emne, da jeg ikke havde nogle problemer med mit G20.

Periodisk Manglende signal på TV i dele af Jylland, mange postnumre er berørt.

DR1, Info HD, SVT2 HD & ARD HD
Kan være ramt af forstyrelser.

Årsagen kan være en forstyrelse fra TV/Radio sendere i dit lokalområde.

Inden der fejlmeldes er det vigtigt at ens egen instalation er udført med HF-tæt udstyr.

Læs evt. mere på
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Hjaelp_til_problemer.aspx

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 08:22
Øv. Ja jeg bor i Holstebro klods op af en DAB sender, men mit udstyr burde være tæt. Har købt en YouSee godkendt forstærker/splitter samt kabel. Jeg må fejltagelse lidt mere :-(
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimbobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:29
..hvis jeg laver en ny søgning på G20 på det nye Net ID.. skal jeg så
lave en ny Favoritliste fra bunden af?

Jeg kører stadig med det gamle net 701 for "Århus" og har alle kanaler minus DR1 HD.
Har you seel full pakke uden boks.

IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

..hvis jeg laver en ny søgning på G20 på det nye Net ID.. skal jeg så
lave en ny Favoritliste fra bunden af?

Jeg kører stadig med det gamle net 701 for "Århus" og har alle kanaler minus DR1 HD.
Har you seel full pakke uden boks.

Ja, det kan du godt regne med - sådan er det i hvertfald på de Panasonic jeg har indstillet.
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimbobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 20:17
..ok så tror jeg, at DR1 HD kan vente.
Men det undrer mig lidt, at alle kanaler i Fuld Pakke er fundet, også HD'er men ikke
lige præcis DR1 HD.
Tak for svaret.
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu